۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۷۵۸۶۹
معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی قزوین:

موفقیت در توافقات در گرو توجه مسؤولان به راهبردهای تعریف شده از سوی رهبر انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ‌ معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی قزوین گفت: راهبردها و استراتژی‌های تعریف شده از سوی رهبر معظم انقلاب باید در همه مراحل امور سیاسی و بین المللی مورد توجه مسؤولان و مدیران کشوری قرار گیرد تا مذاکرات به صورت برد برد انجام شود.
حجت الاسلام عباس نظري

حجت الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به اهمیت حفظ وحدت در بحث مذاکرات هسته‌ای گفت: اتحاد و وحدت ملی نخستین عاملی است که موجب تأمین منافع ملی و رسیدن به اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

 

معاون فرهنگی اداره‌ تبلیغات اسلامی قزوین افزود: با توجه به این‌که سال جاری با عنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری شده؛ لازم است تا پیش از گذشته با اتحاد و یکدلی در راستای تحقق اهداف نظام و انقلاب حرکت کنیم.

 

وی با اشاره به لزوم حفظ وحدت میان همه اقشار، گروه‌ها و احزاب سیاسی جامعه تصریح کرد: همه ملت در منافع ملی کشور سهیم هستند بنابراین باید پای کار بیایند و با اتحاد و همدلی در مسیر رشد و اعتلای کشور قدم بردارند.

 

این مقام مسؤول حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی از انواع آسیب‌ها و انحراف‌ها را به عنوان دومین عامل حفظ منافع ملی کشور برشمرد و بیان کرد: برای پیروزی انقلاب و پیشبرد اهداف نظام و انقلاب هزینه‌های زیادی پرداخت شده است، از شهادت شهیدان گلگون کفن گرفته تا جانبازان و ایثارگران، آزادگان و خانواده‌های آنها که رنج فراوانی را متحمل شدند.

 

حجت الاسلام نظری خاطرنشان کرد: با توجه به موارد یاد شده و بر اساس فرمایش امام راحل و رهبر معظم انقلاب، حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است.

 

وی در ادامه حفظ تمامیت ارضی کشور را یکی دیگر از موارد مهم حفظ منافع ملی یاد کرد و گفت: سومین عامل در برگیرنده منافع ملی، حفظ تمامیت ارضی کشور است، یعنی همان ایران اسلامی که در طول 8 سال جنگ تحمیلی همه آحاد جامعه در جهت حفظ آن تلاش کردند.

 

معاون فرهنگی اداره‌ تبلیغات اسلامی قزوین افزود: از پیر و جوان هرکس بنا بر بضاعت شخصی خویش زحمت کشیدند و حتی برخی همه اعضای خانواده را به عنوان رزمنده شهید، جانباز و آزاده دادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمنان و بیگانگان بیفتد.

 

این مسؤول با اشاره به حمایت سایر کشورها از عراق عنوان کرد: با وجود این‌که در طول جنگ تحمیلی بیش از 50 کشور حامی صدام بودند تا نهال نوپای نظام مقدس را نابود کنند اما همه اقشار جامعه ایستادند و مقابله کردند تا دشمن به اهداف شوم خود دست نیابد.

 

وی خاطرنشان کرد: دین اسلام یکی از ارکان مهم و در واقع از منافع ملی اولیه کشور ما است که احیاء آن و تشکیل حکومت اسلامی در ایران شاید در طول تاریخ اسلام پس از حکومت موقت امیرمؤمنان، کم‌نظیر و یا حتی بی‌نظیر بوده است.

 

وی با بیان این‌که چشم امید مظلومان عالم، مستضعفان و مسلمانان کل جهان اسلام به حکومت اسلامی ایران است، بیان کرد: حفظ این حکومت و نظام که بر اساس قوانین و مقررات شرع مقدس اسلام بنا شده است؛ جزء منافع ملی کشور محسوب می‌شود.

 

حجت الاسلام نظری با اشاره به بایدها و نبایدهایی که لازم است در تصویب بیانیه جامع مشترک مدنظر قرار گیرد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس، خطوط قرمز مذاکرات تصویب شد که در رأس همه آنها فصل‌الخطاب قرار دادن فرمایش رهبری است که رهبر جهان اسلام بوده و ابعاد مختلف جهان اسلام، منافع مسلمانان و در مرحله‌ای دیگر منافع ملی کشور را همواره مدنظر دارند.

 

این مقام مسؤول افزود: راهبردها و استراتژی‌های تعریف شده از سوی رهبر معظم انقلاب، باید در همه مراحل امور سیاسی و بین المللی مورد توجه مسؤولان و مدیران کشوری قرار گیرد تا مذاکرات به صورت برد برد انجام شود.

 

وی با اشاره به اهمیت پشتیبانی از ولایت فقیه عنوان کرد: پس از ارتحال حضرت امام، به خوبی درک و حتی به شکل عملی مشاهده کردیم که در طول 26 سال رهبری ولی فقیه زمان، راهبردها و استراتژی تعریف شده توسط امام راحل به فضل الهی نه تنها هیچ آسیبی ندید، بلکه با قوت و استحکام بیشتر تداوم یافت.

 

حجت الاسلام نظری در پایان گفت: امروز شاهد هستیم با حضور رهبر معظم انقلاب موفقیت‌های چشم‌گیری در بخش‌های مختلف دینی، مذهبی، سیاسی، نظامی و عرصه‌های بین المللی حاصل شده است./848/ت302/ح

ارسال نظرات