۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۲۷۵۸۷۰
حجت الاسلام فقیهی:

توافق با آمریکا به معنای کنارگذاشتن دکترین مبارزه با طاغوت نیست

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که اسلام در هیچ شرایطی دست از مبارزه با ظلم و برقراری عدالت برنمی‌دارد، گفت: امروز هم مردم جهان به‌ ویژه ملت ایران باید حامی ملت‌های مظلوم باشند و تصور کنند توافق با آمریکا به معنای کنار گذاشتن دکترین استکبارستیزی و مقابله با طاغوت است.
استکبارستيزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد فقیهی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به این که خداوند فرصت توبه را به همه انسان‌ها حتی مشرکان داده و در آیات قرآن به‌ صراحت بیان می‌کند که هرکس توبه کند در امان اسلام است و هیچ‌کس حق تعرض به او را ندارد، گفت: خداوند از مسلمانان می‌خواهد در ماه حرام دست از جنگ کشیده و حتی به آن‌ها اجازه نمی‌دهد به روی مشرکان شمشیر کشیده و آن‌ها را به قتل برسانند.

 

وی افزود: خداوند به ‌این‌ علت ماه‌های حرام را قرار داده که مسلمانان فرصت تجدید قوا پیداکرده و از سوی دیگر مشرکان هم بتوانند با تفکر در تعالیم اسلامی فرصت توبه را پیدا کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: خداوند به ‌هیچ ‌وجه در ماه حرام اجازه نمی‌دهد که مسلمانان با محاربه با مشرکان بجنگند اما امروز شاهد هستیم به دلیل دوری از تعالیم قرآنی آل سعود در یک ماه حرام به جنگ با مسلمان پرداخته و حتی به پیمان خود در خصوص آتش‌ بس پایبند نیست.

 

حجت‌الاسلام فقیهی با اشاره به این که اسلام به ‌هیچ‌ وجه اهل سازش با ظلم و ظالم نیست و می‌خواهد با دشمنان اسلام به ‌شدت برخورد شود، ادامه داد: هرکس بخواهد ملت‌های جهان را از اسلام روی‌گردان کند چه خادم بیت‌الله الحرام باشد و چه پرده‌دار کعبه دشمن اسلام است زیرا با رفتار خود چهره اسلام را زشت و نازیبا می‌کند.

 

وی اسلام را دین عدالت و نوع‌دوستی عنوان کرد، گفت: اسلام در هیچ شرایطی دست از مبارزه با ظلم و برقراری عدالت برنمی‌دارد و امروز هم مردم جهان به‌ ویژه ملت ایران باید حامی ملت‌های مظلوم باشند و تصور کنند توافق با آمریکا به معنای کنار گذاشتن دکترین استکبارستیزی و مقابله با طاغوت است.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: تنها مسلمانان باید به کسانی که از گذشته خود توبه کرده و منور به نور اسلام شده‌اند اعتماد کرده و با آن‌ها به رحمت رفتار کند اما هیچ مسلمانی حق ندارد با طاغوت هم‌نشین و هم‌کلام شود زیرا این موضوع مخالف عهد مسلمانان با پیامبر خدا(ص) است.

 

حجت‌الاسلام فقیهی گردش در زمین و سفر را از توصیه‌های قرآنی برای مسلمانان عنوان کرد و گفت: مسلمانی که می‌خواهد زیبایی اسلام را درک کرده و منتشر کند با این ابزار به هدف خود می‌رسد.

 

وی یادآور شد: مسلمان شاخصه زندگی قرآنی است و اسلام با مسلمانان شناخته می‌شود بنابراین کسی که به اسلام به مسلمانان ضربه می‌زند دشمن و منافق است و باید با او همان‌ گونه برخورد شود که با یک مشرک برخورد می‌شود./837/پ202/ف

ارسال نظرات