۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۲۷۵۸۷۸
مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی:

فرهنگ ولایت‌مداری جامعه را در برابر هجمه های دشمن مقاوم می کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی گفت: تا هنگامی که فرهنگ و ولایت‌مداری پشتوانه امت و نظام اسلامی باشند، نسل‌های جامعه در برابر آفات و هجمه های دشمن، مقاوم باقی خواهند ماند.
در نشست شوراي فرهنگ عمومي شهرستان اراک در نشست شوراي فرهنگ عمومي شهرستان اراک در نشست شوراي فرهنگ عمومي شهرستان اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام سید علی حسینی پور مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی و امام جمعه موقت اراک، ظهر امروز سه شنبه 30 تیر، در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان اراک با بیان این که آبروی یک کشور و ملت آن به فرهنگ بستگی دارد، اظهار داشت: فرهنگ در کشور به عنوان یک اصل مهم همه امور را تحت الشعاع قرار می دهد.

 

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی خاطرنشان کرد: همه عظمت جمهوری اسلامی ایران در دنیا به واسطه فرهنگ آن است و این مهم باید روز به روز ارتقا یابد.



امام جمعه موقت اراک بیان داشت: تا هنگامی که فرهنگ و ولایت‌مداری پشتوانه امت و نظام اسلامی باشند، نسل‌های جامعه در برابر آفات و هجمه ها، مقاوم باقی خواهند ماند.

 

حجت الاسلام حسینی پور بیان کرد: در حال حاضر یکی از مهم ترین معروف ها حفظ نظام اسلامی و اعتلای فرهنگ و تقویت آن در جامعه است.

 

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی خاطر نشان کرد: جایگاه ایران در دنیا بسیار بالا است اما هنوز برای رسیدن به جایگاه واقعی باید بیش از پیش تلاش کرد.

 

امام جمعه موقت اراک با بیان این که بسیاری از نقاط ضعف و مشکلات جامعه به دلیل توجه نکردن به بحث فرهنگ است، بیان داشت: مسؤولان ایران اسلامی باید در راستای مقابله با نقاط ضعف در کشور فرهنگ صحیح را در جامعه گسترش دهند.

 

نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی جامعه

حجت الاسلام سید علی حسینی پور با اشاره به نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی جامعه اظهار داشت: یکی از بخش های تاثیرگذار در حوزه فرهنگ آموزش و پرورش است و این نهاد باید همه توان خود را در این راستا به کار گیرد.

 

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی در ادامه با اشاره به این که گسترش فرهنگ ایثار نظام اسلامی را ایمن می‌کند بیان داشت: گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نظام اسلامی را در مقابل تهدیدات دشمن حفظ می کند.

 

گفتنی است، در این نشست در رابطه با آموزش زندگی اسلامی ایرانی به دانش آموزان بحث و تبادل نظر شد./842/پ202/ب4

ارسال نظرات