۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۲۷۵۹۶۸
امام جمعه بخشابیش:

حفظ تمام خطوط قرمز نظام در تأیید متن نهایی توافق لحاظ شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام غفاری‌ثانی حفظ منافع ملی، عزت، اقتدار ملت ایران را بسیار با اهمیت عنوان کرد و گفت: متنی که موافق با مصالح ملی مملکت و ملت ایران باشد مورد تأیید است، بنابراین باید تمام خطوط قرمز در تأیید متن لحاظ شود.
حجت الاسلام غفاري خطيب جمعه بخشايش

حجت الاسلام عبد الغفار غفاری ثانی، امام جمعه بخشایش در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آمریکا را مصداق اتم استکبار عنوان کرد و گفت: آمریکا احتیاج دارد به این‌که در سطح دنیا، دولت و حکومت و کشوری وجود نداشته باشد که عملاً ابرقدرتیِ او را زیر سؤال ببرد و در مقابل آن قد علم کند.

 

وی ادامه داد: آمریکا نمی‌تواند ملتی را که از تهدیدش نمی‌ترسد، از تطمیعش فریب نمی‌خورد و دنبال سیاست های دیکته شده‌اش راه نمی‌افتد را تحمل کند و همین‌طور نمی‌‌تواند کشوری که سیاست مستقلی دارد و قیمومیت و آقابالاسری آمریکا را نمی‌پذیرد، بپذیرد.

 

امام جمعه بخشایش ابراز داشت: از سال‌ها پیش تا به امروز و از کودتای 28 مرداد، در هر موردی که به آمریکایی‌ها، مسؤولان این کشور اعتماد شد، ضربه خوردیم، نتیجه اعتماد به آمریکا جزء پشیمانی نیست.

 

وی درباره قابل اطمینان بودن آمریکایی ها در عمل به تعهداتشان، بیان داشت: قدرتمندان هیچ گاه قابل اطمینان نبودند و آمریکا هم از این قاعده مستثنی نیست، ما باید کلاهمان را محکم نگه داریم تا باد نبرد.

 

حجت‌الاسلام غفاری با بیان این‌که لازم است متن به دقت بررسی شود و راه‌های نقض عهد محتمل طرف مقابل بسته شود، تصریح کرد: با سابقه سیاه آمریکا احتمال نقض عهد از سوی آمریکا بسیار است، بنابراین باید دقت لازم را در بررسی متن اعمال کرد.

 

وی تأکید کرد: قوای سه‌گانه پشت سر رهبری باید اتحاد و انسجام‌شان را حفظ کنند و بدانند دشمنان ما به ویژه آمریکا مورد اعتماد نیستند و هیچ‌گاه سیاست ما با آمریکا تغییر نمی‌کند و آمریکا همان شیطان بزرگ است.

 

امام جمعه بخشایش حفظ منافع ملی، عزت، اقتدار ملت ایران را بسیار با اهمیت عنوان کرد و ابراز داشت: متنی که موافق با مصالح ملی مملکت و ملت ایران باشد مورد تأیید است، بنابراین باید تمام خطوط قرمز در تأیید متن لحاظ شود./854/ت302/ح

ارسال نظرات