۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۲۷۶۰۱۸
امام جمعه شاهین دژ:

دولت با ملت شفاف تر رفتار کند/ ملت ایران خواهان تبعیت از غرب نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شاهین دژ نفرت ملت ایران را از غرب حتمی دانست و گفت: ما از ملت خود مطمئن هستیم که خواهان سرخم کردن دولت در برابر غرب نیست و تصمیم قطعی ما هم همین است که هرگز تابع غرب و غربی‌ها نباشیم.
رييس حوزه علميه امام محمدباقر و امام جمعه شاهين دژ

حجت الاسلام نقی باقری، امام جمعه شاهین دژ در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، به آندلاسیون کردن ایران از سوی دشمنان داخلی و خارجی اشاره و اظهار کرد: ملتی را می توان تغییر و مورد استحاله فرهنگی قرار داد که آن ملت از مسائل سیاسی بی خبر بوده و انقلابی نباشد و به راحتی مورد تحریف و تغییر ارزش ها قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ «من انقلابی هستم»؛ یعنی ایشان سیاستمدار و حزبی و گروهی نیستند، بلکه یک انقلابی هستند.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: وقتی که رهبر یک امت خود را انقلابی معرفی می کنند، طبیعی است که پیروان ایشان نیز همگی انسان هایی انقلابی هستند و اجازه افتادن سرنوشت کشور به دست دیگران به ویژه غرب را نمی دهند تا آنان کم کم با ماهیت و هویت کشور را عوض کنند.

 

وی به اهداف غرب از هجوم فرهنگی اشاره و اذعان کرد: تغییر زیرساخت های فرهنگی کشور و دین و مذهب مردم با هدف خلع سلاح کردن ملت ایران در مقابل دشمنان اسلام و ایران و گرفتن قدرت دفاع از آنان است تا ملت دست خالی بماند.

 

ایران اجازه تحقق اهداف غرب در کشور را نمی دهد

امام جمعه شاهین دژ دشمنان کشورمان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام دانست و گفت: ملتی که 37 سال است از انقلاب خود پاسداری کرده و با سر دادن شعارهای ضد غربی و ضد آمریکایی، نفرت خود را از این دولت ها نشان می دهد، اجازه تحقق برنامه های ضد بشری آنان در کشور را نمی دهد.

 

وی نفرت یک ایرانی از دولت های غربی را لازم و ملزوم همدیگر عنوان و ابراز کرد: سقوط هواپیمای ایرباس ایران در آب های خلیج فارس و کشته شدن 190 نفر انسان بی گناه در آن حادثه، تحمیل هشت سال جنگ و دفاع مقدس به کشور و به خاک و خون کشیدن جوانان این مرز و بوم، تحمیل انواع تحریم ها و مسائلی از این قبیل عامل نفرت یک ایرانی از جوامع غربی است.

 

حجت الاسلام باقری افزود: دولت هایی که ذرات‌خانه های خود را از سلاح های هسته ای پر کرده اند، به کشور ما اجازه استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی برای مصارف کشاورزی و بیمارستانی و غیره را نمی دهند.

 

هرگز از غرب تبعیت نمی کنیم

امام جمعه شاهین دژ نفرت ملت ایران را از غرب حتمی دانست و گفت: ما از ملت خود مطمئن هستیم که خواهان سرخم کردن دولت در برابر غرب نیست و تصمیم قطعی ما هم همین است که هرگز تابع غرب و غربی نباشیم.

 

وی وابستگی دولت ها به غرب را مشکل ساز عنوان کرد و افزود: هر دولتی که در این 37 سال از عمر انقلاب اسلامی بر سر کار آمده و تمایلی به سمت غرب داشته است، برای کشور ما مشکل ساز شده است.

 

رییس حوزه های علمیه شاهین دژ افزود: در ایران برآوردها این چنین است که بین مردم و حکومت اسلامی فاصله ایجاد شده و حکومت واقعیت ها را از مردم پنهان می کند.

 

وی ادامه داد: به طور مثال در توافق هسته ای تیم مذاکره کننده پذیرفته است که هر کشتی یا هواپیمایی که بخواهد از ایران خارج و یا به ایران وارد شود، باید از سوی هیاتی از سوی شورای امنیت مورد بازرسی قرار گیرد.

 

حجت الاسلام باقری با اشاره به بازگشت پذیر بودن تحریم ها ادامه داد: در بازرسی هایی که از کشتی ها و هواپیماها صورت می گیرد، اگر کوچک ترین تخلفی از سوی ایران گزارش شود، بلافاصله تحریم ها دوباره وضع می شود.

 

وی دولت را به عدم شفاف سازی و انجام کارهای پنهانی محکوم و خاطرنشان کرد: با دقت در بند 11 و 12 قطعنامه معلوم می شود که دولت از ملت مسائلی را پنهان می کند.

 

انقلاب اسلامی متعلق به ملت هوشیار ایران است

امام جمعه شاهین دژ در ادامه گفت: دولت ما با سایر دولت ها متفاوت بوده و بر گرفته از خود مردم است، چرا که این انقلاب را همین مردم با دادن خون جوانان خود و ایثار و فداکاری‌هایشان به پیروزی رسانده و تا به امروز نیز همین مردم انقلاب را حفظ کرده اند.

 

وی به فتنه 88 اشاره و اذعان کرد: اگر در این فتنه هوشیاری مردم و جوانان وجود نداشت و یا در ماجرای لانه جاسوسی آمریکا خط امام(ره) نبوده و این لانه را تسخیر نمی کردند، انقلاب نمی توانست تا به امروز دوام بیاورد./936/ت302/ح

ارسال نظرات