۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۷۶۰۴۹
امام جمعه بیرجند:

انتظار ملت از مجلس بررسی همه جانبه توافق بدون در نظر گرفتن گرایش های جناحی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند با اشاره به این‌که مجلس شورای اسلامی باید ملاحظات سیاسی، انتخاباتی و تعاملات باندی و جناحی را کنار بگذارد و برای صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی به دقت توافق هسته ای را مورد بررسی قرار دهد، گفت: ملت از مجلس انتظار عملکردی خوب و همه جانبه را در این زمینه دارد.
امام جمعه بيرجند حجت السلام والمسلمين علي رضايي بيرجندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با اشاره به توافق هسته ای گفت: نظام جمهوری اسلامی از وجود رهبری مدبر، تیزبین و آگاه به مسائل روز و زمان بهره‌مند است که به موقع تذاکرات لازم را را به تیم مذاکره کننده هسته ای دادند و در مقابل زیاده خواهی استکبار جهانی ایستادند.

 

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی باید ملاحظات سیاسی، انتخاباتی و تعاملات باندی و جناحی را کنار بگذارند و برای صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی به دقت توافق هسته ای را مورد بررسی قرار دهد، گفت: ملت از مجلس انتظار عمل‌کردی خوب و همه جانبه را در این زمینه دارند.

 

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: دشمن پس از توافق هسته ای و مدت‌ها قبل از آن به دنبال ایجاد دودستگی سیاسی در کشور بوده است بنابراین لازم است به تبعیت از رهبر معظم انقلاب از دو دستگی و اختلاف خودداری کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان این‌که تاکید رهبر معظم انقلاب بر رعایت وحدت مسؤولان و مردم است، افزود: به نظرم یک سری خطوط قرمزی رعایت نشده و در برخی موارد و جملات ابهاماتی وجود دارد که سبب سوء استفاده دشمن شده است.

 


وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی در آستانه انجام یک رسالت تاریخی هستند و باید متن را به دقت بررسی کنند و جلوی سوء استفاده دشمن را بگیرند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: اگرچه تیم مذاکره ‌کننده ایرانی زحمت کشیده‌اند و مقام معظم رهبری نیز از آن‌ها تشکر کردند اما باید تیم مذاکره کننده و دولت متوجه این نکته باشند که هیچ راه فراری برای دشمن نگذاشته و به دشمن به هیچ وجه اعتماد نکنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی افزود: اگر دشمن به تعهدات خود برای رفع تحریم پایبند نباشد ملت ایران هم به هیچ وجه حاضر به کوتاه آمدن در برابر دشمن نخواهند شد.

 

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی ملاحظات سیاسی، انتخاباتی و تعاملات باندی و جناحی را کنار بگذارند و برای حفظ و صیانت از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در مقابل نظام سلطه جهانی، آنچه را که خیر و صلاح ملت ایران است و شهدای هسته‌ای با خون خود ترسیم کردند را در نظر بگیرند.

 

امام جمعه بیرجند گفت: غربی‌ها طوری قطع‌نامه شورای امنیت را تصویب کردند که تمام قطع‌نامه‌های قبلی در دل این قطع‌نامه جای می‌گیرد و ایران مجبور است قطع‌نامه‌هایی را که در گذشته رد کرده است را اکنون بپذیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی اظهار کرد: آن‌ها در متن توافق، پارامتری را گنجانده‌اند که اگر درخواست بازرسی‌ از نقطه‌ای در ایران را داشتند و جمهوری اسلامی ایران بر اساس استقلال خود نخواست امنیت ملی را زیر سوال ببرد و اجازه بازرسی ندهد خود به خود تمام قطع‌نامه‌های قبلی برمی‌گردد تا چماق تحریم و گزینه نظامی را بر سر ملت ایران فرود آورد اما کور خوانده‌اند که جمهوری اسلامی تسلیم شود.

 


وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند در تجاوز نظامی به جمهوری اسلامی، کشوری که سر شکسته از جنگ خارج خواهد شد، آمریکا خواهد بود، گفت: این یکی از مسائل اصلی است و رهبری از روی احساسات سخنی را بیان نمی کنند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات