۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۷۶۰۸۹
آصفری در گفت وگو با رسا:

تحت هیچ شرایطی مجوز ورود به حوزه دفاعی ایران اسلامی داده نخواهد شد/ مجلس با دقت برجام را بررسی خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران و هم مجلس شورای اسلامی باید در ادامه مسیر دقت کنند و به هیچ‌عنوان به غربی‌ها مجوز ورود به حوزه دفاعی ایران اسلامی داده نخواهد شد.
آصفري نماينده مردم اراک، کميجان و خنداب در مجلس شوراي اسلامي

محمدحسن آصفری، دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان داشت: تعیین چارچوب در راستای حوزه دفاعی ایران اسلامی نشانگر آن است که غربی ها از توانمندی ایران وحشت دارند و برای رسیدن به اهداف سیاسی خود نیاز دارند که توان دفاعی ایران را تضعیف کنند.

 

آصفری اظهار کرد: تعیین قوانین محدود‌کننده برای فعالیت‌های موشکی ایران در پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، برای مساله دفاعی علیه جمهوری اسلامی ایران جنبه بازدارندگی دارد و نشان می‌دهد که طرف مقابل به دنبال ایجاد محدودیت دفاعی برای کشورمان است.

 

به هیچ‌عنوان به غربی‌ها مجوز ورود به حوزه دفاعی ایران اسلامی داده نخواهد شد

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران و هم مجلس شورای اسلامی باید در ادامه مسیر دقت کنند و به هیچ‌عنوان به غربی‌ها مجوز ورود به حوزه دفاعی ایران اسلامی داده نخواهد شد.

 

پرداختن به هر موضوع غیر از مسائل هسته‌ای در مذاکرات مجاز نیست

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که پرداختن به هر موضوع غیر از مسائل هسته‌ای در این مذاکرات از سوی مجلس نیز مجاز نیست، عنوان کرد: مذاکرات وین تنها در جهت فعالیت‌های هسته‌ای است و مسائل دفاعی جایی در مذاکرات نخواهد داشت.

 

مجلس با دقت متن برجام را بررسی خواهد کرد

آصفری در رابطه با برگزاری اولین جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه و همه اعضای این کمیسیون که در هفته گذشته برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی سوالات خود را مطرح کردند و قرار شد تا جلسات فشرده پیرامون قطعنامه شورای امنیت دنبال شود.

 

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه، با تاکید بر این که مجلس با دقت متن برجام را بررسی خواهد کرد، بیان داشت: آقای عراقچی در اولین جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که در بحث برجام هیچ بحثی از بحث موشکی نداشتیم و بحث نکردیم، و همچنین مطالبی که سازمان ملل در این رابطه آورده باشد اعتباری ندارد و لزومی برای اجرا آن دیده نمی شود. /842/ت302/ج

 

ارسال نظرات