۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۲۷۶۱۰۹
در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت نهاد تبلیغات اسلامی؛

50 مبلغ در کاروان های «دین، نشاط و زندگی» خراسان شمالی فعالیت می کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: 50 نفر از روحانیان مبلغ در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت تبلیغات اسلامی، در کاروان های دین، نشاط و زندگی مناطق محروم این استان فعالیت می کنند.
حجت الاسلام ايزانلو- نشست ستاد اوقات فراغت تبليغات اسلاي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی امروز در نشست توجیهی و هماهنگی برنامه های طرح اوقات فراغت نهاد تبلیغات اسلامی استان که با حضور روحانیان و کارشناسان حوزه فرهنگی این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: طرح مزبور با پایان ماه مبارک رمضان در شهرها و مناطق روستایی و محروم شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی آغاز شده است.

 

وی با بیان این که 70 درصد از برنامه های طرح غنی سازی اوقات فراغت نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در روستاها و مناطق محروم برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در برگزاری این طرح و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی آن بیش از 300 روحانی مبلغ از حوزه های علمیه قم و مدارس علمیه داخلی استان مشارکت دارند.

 

حجت الاسلام ایزانلو با اشاره به این که نیمی از این روحانیان از حوزه های علمیه قم و 150 نفر نیز از مدارس علمیه داخلی استان به روستاها و مناطق محروم استان اعزام می شوند، افزود: برگزاری گفتمان‌های دینی، اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی، تفریحی و ورزشی، برگزاری جشنواره‌ها و اردوها، تشکیل هسته فرهنگی و بوستان‌های معرفت، کلاس های قرآنی، اجرای طرح نهضت قرآن‌آموزی و غیره برخی از برنامه های پیش بینی شده در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی تبلیغات اسلامی این استان هستند.

 

وی ادامه داد: تابستان امسال یکی از برنامه های محوری طرح غنی سازی اوقات فراغت اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، راه اندازی کاروان های دین، نشاط و زندگی و اعزام این کاروان ها به روستاها و مناطق محروم استان با هدف ترویج مباحث دینی، فرهنگی و قرآنی در بین دانش آموزان و نوجوانان است.

 

حجت الاسلام ایزانلو با بیان این که از ابتدای مرداد تا دهم شهریور ماه امسال 50 کاروان دین، نشاط و زندگی به مناطق مختلف استان خراسان شمالی اعزام می شوند، تصریح کرد: پیش بینی می شود بیش از 10هزار نفر از برنامه های فرهنگی و قرآنی این کاروان ها استفاده کنند.

 

وی با اشاره به این که اولویت اصلی ستاد اوقات فراغت نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، اعزام کاروان های دین، نشاط و زندگی است، افزود: بیش از 50 نفر از روحانیان حوزه های علمیه و مستقر استان مؤظف هستند در کلاس ها و دوره های دین، نشاط و زندگی حضور داشته و فعالیت کنند.

 

حجت الاسلام ایزانلو با یادآوری این که کاروان های مزبور تنها به نقاط محروم و روستاهای فاقد روحانی خراسان شمالی اعزام می شوند، اضافه کرد: معرفی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و اندیشه های والای حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به نسل جوان و نوجوان، ساماندهی، سازماندهی، توسعه و آسیب زدایی فعالیت های فرهنگی، تلاش برای توسعه حجاب و عفاف با رویکرد فرهنگ سازی و مقابله باتهاجم فرهنگی از جمله سیاست های طرح کاروان های دین، نشاط و زندگی در استان خراسان شمالی هستند.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ادامه برگزاری کلاس های قرآنی در مناطق شهری و روستایی را بخش دیگری از برنامه های طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی نهاد تبلیغات اسلامی استان عنوان کرد و افزود: در قالب این برنامه 35 کلاس قرآنی با هدایت روحانیان مبلغ و مربیان قرآنی در حال برگزاری است.

 

به گفته وی در این کلاس های قرآنی مواردی نظیر آموزش صحیح خوانی، حفظ سوره یاسین، آموزش تفسیر و مفاهیم، طرح قرآنی 1441 و طرح حفظ عمومی به قرآن آموزان نوجوان و دانش آموزان آموزش داده می شود./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات