۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۲۷۶۱۳۵
استاد حوزه علمیه بابل:

کارنامه آمریکایی ها در برابر ملت ایران سرشار از دروغ و نیرنگ است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل بر لزوم درس گرفتن از اعتماد به آمریکایی ها تاکید کرد و گفت: تاریخ به عنوان معلم بشریت، شخصیت و هویت آمریکا را همواره علیه منافع ملی ایران اثبات می کند و وظیفه دولتمردان ما این است که از تاریخ درس بگیرند و مراقب خدعه های آمریکایی باشند.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمد پوررمضان، استاد حوزه علمیه بابل امروز در ادامه سلسله مباحث سبک زندگی دینی به آفت دوستان نااهل اشاره کرد و گفت: همانطورکه دوست خوب، انسان را سعادتمندمی کند، دوست بد، انسان راجهنمی می  سازد.

 

وی با بیان مثال هایی در این زمینه افزود: بسیاری از جوانان پاک و مؤمن که با رفاقت به دامن اعتیادافتادند و چه بسا افرادی که اهل نمازجمعه و جماعات و دعا بودند و با رفاقت با افراد غیر مؤمن خود دارای مشکلات اخلاقی و اجتماعی شدند.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بندپی شرقی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) در خصوص عدم همنشینی با فاسقان، خاطرنشان کرد: بدی به بدی ملحق می شود و ممکن است انسان خوب بتواند چندصباحی مقاومت کند اما کم کم بدی در او اثر خواهد گذاشت.

 

وی ادامه داد: هرکس دوستی او برای غیرخدا باشد، آن دوستی به دشمنی می انجامد زیرا هر دوستی به جز دوستی پرهیزگاران در قیامت به دشمنی تبدیل می شود.

 

حجت الاسلام پور رمضان به ایجاد رابطه  و دوستی با غیر مسلمانان نیز اشاره و تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن تاکید می کند که از یهود و نصارا برای خود دوست نگیرید و آنها به قول و عهد خود وفادار نمی مانند.

 

وی در ادامه به موضوع سابقه مذاکرات ایران و آمریکا و بد عهدی این کشور پرداخت و ادامه داد: خیانت آمریکایی ها به توافق انجام شده با دکتر مصدق در خصوص ملی شدن صنعت نفت و کودتای سیاه 28 مرداد و نیز دست داشتن این کشور در توطئه های پس از انقلاب بر کسی پوسیده نیست و خود آنها معترف به این جنایات هستند.

 

این استاد حوزه علمیه در ادامه به ماجرای آزادی جاسوسان سفارت خانه آمریکا در سال 58 اشاره و به تعهد آمریکا برای عدم دخالت در اوضع داخلی کشور و توطئه علیه جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: آمریکا در قبال آزادی جاسوس های بازداشت شده اش در توافق و بیانیه الجزایر تعهدکرد، اموال بلوکه شده ایران را آزاد کند، اموال غارت شده از سوی شاه و خانواده اش را برگرداند، همه تحریم های تجاری علیه ایران را لغو کند و در امور داخلی و خارجی ایران مداخله نکند.

 

وی افزود: بد عهدی و خیانت آمریکا تا آنجا است که تا کنون نظام سلطه گر آمریکا حتی یک بند از هشت بند، تعهدات خود در بیانیه الجزایر را انجام نداده است.

 

حجت الاسلام پور رمضان به ماجرای مک فارلین و تعهد آمریکا در این ماجرا که به وساطت ایران برای آزادی گروگان های امریکایی در لبنان اشاره و اذعان کرد: در دولت سازندگی و در زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی، دولت ایران بنا بر درخواست آمریکا برای آزادی گروگان های غربی و آمریکایی درلبنان پا درمیانی کرد و آمریکایی ها قول و قراری گذاشتند که پس از آزادی گروگان ها زیرهمه آنها زدند.

 

وی ادامه داد: رژیم های عراق و لیبی سالیان سال، دوستان و شرکای آمریکایی ها بودندکه آن گونه شخم زده شدند و کار به آنجا رسید که زمان اشغال عراق از سوی آمریکا تا کنون بیش از دو هزار و 500 دانشمند عراقی سر به نیست شدند.

 

امام جمعه گلوگاه بابل بر لزوم درس گرفتن از اعتماد به آمریکایی ها تاکید و خاطرنشان کرد: تاریخ به عنوان معلم بشریت، شخصیت و هویت آمریکا را همواره علیه منافع ملی ایران اثبات می کند و وظیفه دولتمردان ما این است که از تاریخ درس بگیرند، چون در صورت اعتماد مجدد به نظام خبیث سلطه گر آمریکا، سیلی محکمی خواهد خورد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات