۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۲۷۶۱۳۸
استاد حوزه علمیه قزوین:

ملت ایران هرگز روحیه استکبارستیزی را کنار نخواهند گذاشت

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌که ملت ایران هرگز روحیه استکبار ستیزی را کنار نخواهند گذاشت، گفت: گاهی استکبارستیزی با جنگ و مبارزه است و گاهی هم با مذاکرات است، بعضی ها همیشه تسلیم استکبار شده اند اما ما اینچنین نبوده ایم.
محمدحسين خاکساران

محمد حسین خاکساران، استاد حوزه علمیه قزوین گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره توافق مذاکرات هسته‌ای گفت: ما هرگز روحیه  استکبار ستیزیمان را کنار نمی گذاریم، گاهی استکبار ستیزی با جنگ و مبارزه است و گاهی هم با مذاکرات است بعضی ها همیشه تسلیم استکبار شده اند اما ما اینچنین نبوده ایم.

 

استاد حوزه علمیه افزود: قیام حضرت امام(ره) این تفکر غلطی را که باید از استکبار اطاعت کنیم را از میان برداشت و ثابت کرد که باید از حق و حقوق مسلمانان دفاع کرد و این حقوق بین مردم یکسان باشد.

 

امام خمینی(ره) پایه گذار بیداری اسلامی بودند

وی در ادامه بیان داشت: هیچ کس نباید خود را تسلیم زورگویان کند و پایه گذار این بیداری و آگاهی اسلامی حضرت امام(ره) بودند، حضرت امام خمینی(ره) بیداری اسلامی را تبیین و تبلیغ کردند که مومن باید عزتش حفظ شود.

 

این کارشناس دینی اظهار کرد: کسی نباید خود را در مقابل کفر ذلیل کند و استکبار ستیزی همیشه وجود خواهد داشت اسلام با آن در مبارزه خواهد بود و هست برخورد حضرت ابراهیم با نمرود هم  به این صورت بوده است.

 

خاکساران با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب فرمودند «آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند»، گفت: این بدان معنی نیست که آنها به تعهدات خود عمل می کنند، بلکه برای این است کهنفوذ و منافعشان در منطقه حفظ شود.

 

وی با بیان این‌که آمریکایی‌ها جنگ و ناامنی را در منطقه به وجود آورده‌اند، عنوان کرد: آمریکایی‌ها در مقابل ایران  به این نتیجه رسیده‌اند که چیزی عایدشان نمی‌شود و چاره‌ای جز تسلیم شدن در مقابل جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

 

استاد حوزه علمیه  با اشاره به  رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره خطوط قرمز ادامه داد: این تحریم‌هایی که آمریکایی ‌ها ایجاد کرده‌اند باید از بین برود و اگر بخواهند به هر دلیلی بهانه تراشی کنند وبه تعهداتشان عمل نکنند در برابر آنها خواهیم ایستاد.

 

خاکساران در ادامه بیان داشت: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که ایران بدون خط قرمز تن به خواسته‌های آنها نخواهند داد، در حالی که  ایران منافع خود را حفظ خواهد کرد، آمریکا به شکلهای مختلف در منطقه حضور پیدا می‌کند  و سعی در تصرف کشورهای ضعیف دارد باید متوجه باشد که کشورهای اطراف خلیج فارس بیدارند و به فکر حفظ امنیت خودشان هستند.

 

وی در پایان گفت: حضور کشورهایی که استقلال و آزادی داشته باشند باعث امنیت در منطقه خلیج فارس می‌شود آمریکا به‌دنبال سیاستهای پیچیده‌ای است و امروز همه با سیاست‌های آمریکایی‌ها آشنا شده‌اند و آنها فکرمی‌کنند که ابهت دارند در حالی که همه کشورهای منطقه با هویت واقعی آنها آشنا شده‌اند./838/ت302/ح

ارسال نظرات