۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۲۷۶۱۴۳
استاد حوزه علمیه:

توافق هسته ای هیچ تأثیری در فرهنگ استکبار ستیزی ملت ایران ندارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که توافق هسته ای هیچ تأثیری در شعار و فرهنگ استکبار ستیزی ملت ایران ندارد، گفت: شعار مرگ بر آمریکا از عمق وجود ملت ایران بر آمده است وهیچ گاه از زبان ملت ایران حذف نخواهد شد و همواره به عنوان یک شعار محوری مورد توجه خواهد بود.
استکبار ستيزي

حجت الاسلام معین الدین حضرتی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار با اشاره به توافق هسته ای کشورمان با قدرت های جهانی گفت: مسأله هسته ای کشورمان تنها بهانه ای از سوی کشورهای غربی به ویژه آمریکایی ها برای فشار به ملت ایران بود.

 

وی با بیان این که آمریکایی ها به خوبی می دانند که ایران اسلامی هیچ گاه به دنبال سلاح هسته ای نبوده و نخواهد بود، افزود: فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون حرمت سلاح اتمی خود دلیلی محکم بر دوری کشورمان از ساخت چنین سلاح هایی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آمریکایی ها در مقاطع مختلف مسأله ای را علیه ملت ایران برجسته کرده و از آن به عنوان ابزاری برای فشار به مردم مقاوم کشورمان استفاده می کند، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران بنا بر اذعان بسیاری از کارشناسان غربی همواره در پی استفاده صلح آمیز از فناوری هسته ای بوده و خواهد بود.

 

حجت الاسلام حضرتی هدف آمریکا از تهدید و تحریم را جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی برشمرد و گفت: آمریکا در طی بیش از یک دهه اخیر همه توان و ظرفیت خود را برای برچیدن کامل فناوری هسته ای در کشورمان به کار گرفت، اما با مقاومت و استقامت ملت ایران موفق نشد.

 

وی با اشاره به این که جنایت های آمریکا علیه ملت ایران در دهه های اخیر به زخمی عمیق در قلوب مردم کشورمان تبدیل شده است، ادامه داد: مردم کشورمان هیچ اعتمادی به دولتمردان آمریکایی نداشته و ندارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که دست آمریکا به خون های میلیون ها انسان بی گناه در سراسر جهان آغشته است، تصریح کرد: آمریکایی ها که خود را مدافع حقوق بشر و انسانیت می دانند خود بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا هستند.

 

وی با بیان این که آمریکا امروز بزرگترین حامی گروه های تروریستی در کشورهای مختلف است، خاطرنشان کرد: القاعده، طالبان و دیگر گروه های تروریستی دست پرورده آمریکایی ها هستند. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی منافع استکباری آمریکا در منطقه خاورمیانه و حتی جهان را به خطر انداخت، گفت: امروز گفتمان انقلاب اسلامی بزرگترین سد برای منافع استکباری آمریکا در جهان است.

 

حجت الاسلام حضرتی با بیان این که آمریکا برای تأمین منافع شرکای خود به ویژه رژیم صهیونیستی هر لحظه در منطقه خاورمیانه بحران آفرینی می کند، افزود: جنایت های امروز گروه های تکفیری در کشورهای منطقه نتیجه سیاست های غلط آمریکایی ها در منطقه است.

 

وی با تأکید براین که آمریکایی ها باید بدانند این سیاست ها در منطقه خاورمیانه همواره شکست خورده است، ادامه داد: حاصل این زیاده خواهی های مقامات آمریکایی در خاورمیانه به کشتار هزاران انسان بی گناه و آواره گی میلیون بی گناه منجر شده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که توافق هسته ای هیچ تأثیری در شعار و فرهنگ استکبار ستیزی ملت ایران ندارد، گفت: شعار مرگ بر آمریکا از عمق وجود ملت ایران بر آمده است وهیچ گاه از زبان ملت ایران حذف نخواهد شد و همواره به عنوان یک شعار محوری مورد توجه خواهد بود.

 

حجت الاسلام  حضرتی در ادامه سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه های نماز عید سعید فطراشاره کرد و با بیان این که خطبه های جانبخش رهبر معظم انقلاب برای مؤمنان جان تازه ای به پیکره این انقلاب بخشید، گفت: به سخنان مقام معظم رهبری در نماز عید فطر باید توجه ویژه ای صورت گیرد.

 

این فعال فرهنگی در ادامه افزود: مسؤولان باید به ایم مهم توجه داشته باشند که در مقابل ملت ایران مسؤول هستند و باید همه تلاش خود را برای حفظ عزت و احترام مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی بکار بیاندازند.

 

حجت الاسلام حضرتی با بیان اینکه چه توافق بشود چه توافق نشود، موضع ما در رابطه با آمریکا تغییر نخواهد کرد، اذعان داشت: این جمله مقام معظم رهبری در خطبه های عید سعید فطر پیام مهمی به غربی ها و ابر قدرت های ظاهری دنیا بود؛ چرا که در روند پیش برد اهداف نظام اسلامی تاثیری نخواهد گذاشت و ملت ایران محتاج به توافق نیست./950/ت302/ب1

ارسال نظرات