۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۶۱۴۵
استاد حوزه علمیه قزوین:

ریشه مستکبران جهانی باید خشکانده شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌که هدف آمریکایی ها از میان برداشتن نظام جمهوری اسلامی است چون می دانند که ولی فقیه ما حاکمی با کفایت و تدبیر است، گفت: ما باید تلاش کنیم تا ریشه استکبار در تمام دنیا خشکانده شود و به نتایجی که می‌خواهیم برسیم.
استکبار ستيزي

حجت الاسلام ابراهیم صفی خانی، استاد حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره مذاکرات هسته‌ای گفت: ما زمانی با مستکبران به توافق می رسیم که خوی استبدادگری‌شان را کنار بگذارند و با ما هم‌طراز شوند، استکبار دو راه دارد که در حالت نخست ما را قدرت هم طراز خود ‌بدانند و به ما اعتماد ‌کنند.

 

استاد حوزه علمیه قزوین ادامه داد: دومین راه آمریکایی‌ها این است که مستکبران نقشه‌هایی در ذهن خود دارند و می‌خواهند بلاهایی را که بر سر عراق و لیبی آورده‌اند برسر کشور ما هم بیاورند و باید از این راه صرفنظر کنند، ما باید تلاش کنیم تا ریشه استکبار در تمام دنیا خشکانده شود و به نتایجی که می‌خواهیم برسیم.

 

وی در ادامه بیان داشت: آمریکایی ها ایران را برگ برنده خودشان می‌دانند، آمریکا برای بحث سیاسی و اقتصادی به مذاکره با ایران نیاز دارد و گره ی اقتصادی بزرگی در آمریکا وجود دارد آنها با فروش تسهیلات نظامی به کشورهای جهان سوم اقتصاد خودشان را تامین می‌کنند و نمی توانند با جنگ به نتیجه برسند.

 

حجت‌الاسلام صفی خانی با بیان این‌که آمریکایی ها قبل از انقلاب در مباحث اقتصادی با ایران داد و ستد داشتند، ابراز کرد: آمریکایی‌ها خودروهای تولیدی خود را به ایرانیان می‌فروختند و امروز نمی‌توانند هیچ قطعه‌ای را به ایران وارد کنند و این آسیب بزرگی برای اقتصاد آنها شده است.

 

این کارشناس دینی اظهار داشت: ما خطوط قرمز خود را مشخص کرده‌ایم و آنها حق بازدید از پایگاه‌های نظامی ما را ندارند، آمریکایی‌ها زمانی می‌توانند با ما به نتیجه برسند که به خطوط قرمز و اصل نظام جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارند.

 

وی در پایان گفت: غنی سازی باید به رسمیت شناخته شود و با تجهیزات موشکی و نظامی ما نباید کاری داشته باشند و در توافق هسته‌ای اگر به تعهدات خود عمل نکنند ما هم به تعهدات گذشته برمی‌گردیم، هدف آمریکایی ها از میان برداشتن نظام جمهوری اسلامی است چون می دانند که ولی فقیه ما حاکمی با کفایت و تدبیر است./838/ت302/ح

ارسال نظرات