۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۲۷۶۱۵۳
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

توافق هسته‌ای بایستی ضامن عزت، اقتدار و استقلال علمی کشور باشد

خبرگزاری رسا ـ دواتگری با تأکید بر این‌که توافق هسته‌ای بایستی ضامن عزت، اقتدار و استقلال علمی کشور باشد، گفت: نمایندگان حداکثر توان خود را برای بررسی جمع‌بندی مذاکرات وین صرف خواهند کرد.
مهدي دواتگري

مهدی دواتگری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به توضیحات وزیر امور خارجه درخصوص مذاکرات هسته‌ای با غرب در صحن علنی مجلس اظهار داشت: دکتر ظریف با حضور در جلسه مجلس شورای اسلامی درباره برجام و نتایج مذاکرات هسته ای با نمایندگان مردم سخن گفت که بسیار راهگشا بوده است.


وی با بیان این‌که توافق هسته‌ای بایستی ضامن عزت، اقتدار و استقلال علمی کشور باشد، خاطرنشان کرد: 21 نفر از نمایندگان به استناد ماده 44 آیین نامه داخلی مجلس خواستار تشکیل کمیسیون ویژه بررسی توافق هسته ای بودند که روز گذشته این درخواست با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.


دواتگری با اشاره به این‌که تشکیل کمیسیون ویژه بررسی توافق هسته ای با هدف بررسی دقیق‌تر بندهای جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای بوده است، خاطرنشان کرد: البته اگر این کمیسیون نیز تشکیل نمی‌شد، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همراه دیگر نمایندگان نسبت به بررسی این توافق اهتمام داشته اند.


نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که نمایندگان حداکثر توان خود را برای بررسی جمع‌بندی مذاکرات وین صرف خواهند کرد، تصریح کرد: با توجه به اظهارات وزیر امور خارجه در خصوص توافق هسته ای، برخی نگرانی های نمایندگان در ارتباط با رعایت خطوط قرمز ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در این توافق مرتفع شد.


وی ادامه داد: با این حال برخی ابهامات در خصوص برخی بندها وجود دارد که طی روزها و هف
ته‌های آینده نمایندگان مجلس به عنوان وکلای ملت بحث و بررسی های لازم را خواهند داشت، ضمن این‌که بررسی مسائل بدون توجه به قوانین و مقررات حقوق بین الملل نخواهد بود.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستار توجه مردم و مسؤولان نسبت به
توصیه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی شد و گفت: رهبری همگان را دعوت به متانت برای بررسی جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای کردند، چراکه در فضای آرام و بدون هیجانات کاذب می توان نسبت به منافع ملی توجه داشت./935/ت302/ج

ارسال نظرات