۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۲۷۶۱۸۱
با حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب؛

آیین افتتاحیه بیست و دومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در شهرکرد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ آیین افتتاحیه بیست و دومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در شهرکرد، فردا شب همراه با اقامه نماز مغرب و عشا و با حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود.
طرح تقويت مباني اعتقادي

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، از برگزاری آیین افتتاحیه بیست و دومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در استان خبر داد.

 

امام جمعه شهرکرد افزود: آیین افتتاحیه این برنامه جمعه دوم مردادماه با حضور حضرت آیت الله محمدی گلپایگانی، رییس دفتر رهبر معظم انقلاب همراه با اقامه نماز مغرب و عشا در مهدیه مصلای حضرت امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با یادآوری این که این دوره با عنوان جوان و سبک زندگی اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد، افزود: این دوره با حضور اساتید و شخصیت های برجسته مطرح کشوری از دوم تا 27 ماه سال جاری و به مدت 25 روز، به میزبانی شهرکرد برگزار می‌شود.

 

وی برگزاری این طرح را کاری مبتکرانه و منحصر به فرد دانست و افزود: طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی، طرحی شناسنامه دار و مورد تأیید و تأکید رهبر معظم انقلاب است که از سال ‌های قبل در شهر سامان، گلپایگان و برای سومین سال متوالی در شهرکرد با موضوع جوان و زندگی اسلامی برگزار می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از آنجایی که این طرح سال‌ های متوالی است که بدون وقفه برگزار می شود؛ بنابراین علمای تراز اول کشوری به خوبی از آن استقبال می کنند که نمونه بارز آن، حضور عالمان برجسته کشوری بود که سال‌های گذشته در این طرح به بیان نکات معرفتی و اخلاقی پرداختند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با برنامه ‌ریزی و هماهنگی ‌های صورت گرفته برنامه ویژه جوانان و عموم، شب ‌ها از نماز مغرب و عشا در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد و برنامه ویژه فرهنگیان هر روز از ساعت 9:30 دقیقه در تالار بلاغ سازمان تبلیغات این استان برگزار خواهد شد. 

 

این مقام مسؤول بر لزوم بهره‌مندی هر چه بیشتر مردم استان چهارمحال و بختیاری از این طرح معنوی تأکید و آیات، سید احمد خاتمی، کریمی جهرمی، نعیم آبادی و حجج الاسلام حسین دهنوی، علی ربانی، ناصر رفیعی، سید ابراهیم رییسی، راشد یزدی، محمد جواد حاج علی اکبری، حسن عرفان، دکتر عابدی، هادی عباسی و دکتر خسرو پناه را از سخنرانان این طرح مؤثر در راستای اعتلای فرهنگ دینی استان برشمرد.

 

امام جمعه شهرکرد در پایان حاصل برگزاری این 22 دوره از طرح را چاپ بیش از 26 جلد کتاب بیان کرد و تصریح کرد: همه مباحث معرفتی این طرح، پس از پیاده سازی و ویراستاری و بازبینی به چاپ رسیده است که خود منبعی گرانبها در جهت تقویت مبانی اعتقادی است؛ همچنین سه جلد دیگر هم در مراحل پایانی چاپ قرار دارد./9457/ت303/ب4

ارسال نظرات