۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۲۷۶۱۸۹
مصری در گفت‌و گو با رسا:

ماهیت استکباری آمریکا تغییر ناپذیر است/ آمریکا جرأت حمله نظامی داشت، وارد مذاکرات نمی‌شد

خبرگزاری رسا - سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ماهیت استکباری آمریکا تغییر ناپذیر است و دست‌های آمریکایی‌ها آنقدر آلوده به خیانت و جنایت بر علیه ملت ایران است که هرگز با آن دست نخواهیم داد.
عبدالرضا مصري

عبدالرضا مصری در گفت‌و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، با بیان این که طبق تصویب مجلس شورای اسلامی، کمیسیون ویژه عهده‌دار بررسی دقیق متن توافق جمهوری اسلامی ایران و 1+5 خواهد بود، اظهار کرد: البته سایر کمیسیون ها نیز می‌توانند این متن را بررسی کنند ولی تنها گزارش کمیسیون ویژه است که در صحن مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.


وی با بیان این که مجلس شورای اسلامی متن برجام را با دقت مورد بررسی قرار خواهد داد تا اشکالات موجود در آن برطرف شود، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی برای هر نوع بررسی متن برجام اختیار دارد و در نهایت آن چیزی که از مجلس خارج می‌شود مورد تصویب مجلس شورای اسلامی خواهد بود.


سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشور در مجلس، افزود: گزارش خوبی توسط تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ارائه شد ولی بهتر بود بیشتر از دستآوردهای جمهوری اسلامی ایران در برجام صحبت می‌شد، البته مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی یک جدول مقایسه‌ای از دستآوردها و داده های جمهوری اسلامی ایران در برجام تهیه خواهد کرد و مورد ارزیابی قرار خواهد داد.


وی با بیان این که البته جایگاه و زحمات تیم مذاکره‌کننده و قسمت‌های پر لیوان را نباید نادیده گرفت، تصریح کرد: بعد از تهیه این جداول مقایسه‌ای احتمال دارد جلسه دیگری بین نمایندگان و مسؤولان تیم مذاکره‌کننده تشکیل شود تا ابهام و سوال نمایندگان مطرح و تیم مذاکره‌کننده پاسخگو باشد.


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که شکاف بین ایران و آمریکا به دلیل جنایت‌ها و خیانت‌های آمریکا علیه ملت ایران بسیار عمیق‌ است و به این زودی این شکاف جمع نخواهد شد، اظهار کرد: آمریکا در طبس به ما حمله نظامی کرد، آمریکا دشمنان ما را در جنگ ها تجهیز کرده است، آمریکا در ترور های دانشمندان هسته‌ای از طریق رژیم صهیونیستی شرکت داشته است، آمریکا 35 سال است که تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی تصویب کرده و دست آمریکا آلوده تر از آن است که ما امروز به سادگی با آنها دست بدهیم.


وی با بیان این که توافق جمهوری اسلامی ایران با 1+5 هیچگونه اثری بر رابطه و نظر ما نسبت به آمریکا نخواهد گذاشت، گفت: ماهیت آمریکا یک ماهیت استکباری است و حاضر شدنش در مذاکرات هسته‌ای به این دلیل است که غلط دیگری نمی‌توانست علیه ملت ایران انجام دهد، اگر آمریکا می‌توانست مثل افغانستان و عراق نیرو پیاده کند علیه ایران، جنگ مستقیم به راه انداخته بود.


مصری ادامه داد: آمریکا تاکنون بیش از 17 جنگ مستقیم با کشورها به راه انداخته و یقینا اگر جرات داشت با جمهوری اسلامی ایران وارد جنگ مستقیم می‌شد و امروز چون نمی‌تواند کاری بکند وارد مذاکرات شده است، نظر ما هم نسبت به آمریکا تغییر نخواهد کرد و آن روزی که آمریکا نظرش نسبت به ما تغییر کند باید در ماهیت خودمان شک کنیم./858/ت302/ج

ارسال نظرات