۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۲۷۶۱۹۵
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی:

مجلس نظارتی بر سفرهای هیأت های خارجی ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مجلس نظارتی بر سفرهای هیأت های خارجی ندارد، گفت: مجلس شورای اسلامی نظارت به معنای تخصصی روی سفر هیأت‌های تجاری خارجی ندارد و وظیفه نظارت و بازرسی بر عهده وزارت اطلاعات است.
حجت الاسلام سيد مرتضي حسيني سيد مرتضي حسيني عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری رسا در قزوین درباره سفر هیأت تجاری آلمان به کشورمان اظهار کرد: حضور این گروه تجاری با هماهنگی دولت انجام شده است و مجلسی‌ها نقشی در دعوت از این گروه برای انجام فعالیت‌های اقتصادی نداشته اند.

 

وی با بیان این‌که هیأت تجاری آلمان برای فعالیت‌های اقتصادی و تجاری وارد کشورمان شده است، ابراز کرد: این موضوع امری طبیعی است که بازار 75 میلیونی جمعیت ایران یک بازار پررونق و مناسب برای تاجران کشورهای اروپایی باشد.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای ادامه داد: وجود منابع نفت و گاز و معادن فراوان یک فضای مناسب برای تاجران اروپایی است و در مدت این سال‌ها که تحریم‌های شدید علیه ایران اعمال شده است، اروپایی‌ها بیشتر دچار ضرر شده اند و آنها به دنبال فرصت برای شروع و شکل گیری فعالیت‌های اقتصادی با ایران بودند.

 

وی با بیان این‌که اوباما رییس جمهور آمریکا هم به ناکارآمد بودن تحریم‌ها اعتراف کرده است، بیان کرد: در این مدت کشورهای چین و روسیه در ایران معامله تجاری و اقتصادی داشته اند، اما اروپایی‌ها به واسطه تحریم‌ها از این منبع بزرگ اقتصادی جدا افتاده اند.

 

این کارشناس سیاسی اذعان کرد: گروه تجاری آلمان در این زمان که احساس کردند ایران اسلامی در مذاکرات با کشورهای 1+5 به توافق رسیده است برای استفاده از منابع اقتصادی کشورمان وارد ایران شدند، البته از این به بعد حضور این گروهها در کشورمان افزایش می یابد.

 

وی با بیان این‌که این گروه‌های تجاری کشورهای اروپایی به دنبال منافع خودشان هستند گفت: در این شرایط که آلمانی‌ها به شدت به بهره گیری از توسعه اقتصادی کشورمان نیاز دارند؛ مسؤولان کشورمان باید مراقب این حضور و گسترش توسعه تجاری باشند تا فقط زمینه سودآوری برای اروپایی‌ها نباشد.

 

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که همین آلمانی‌ها بودند که در دوران هشت ساله دفاع مقدس به صدام سلاح شیمیایی می‌فروختند و به جای انسانیت به فکر پول و منفعت خود بودند؛ باید حواسمان باشد که به دنبال سود رسانی به این افراد نباشیم.

 

وی با اشاره به کارشکنی‌های رییس جمهور فرانسه در طول مذاکرات هسته ای تاکید کرد: فرانسه در این مدت تمام قد علیه کشورمان ایستاده بود و اگر امروز قصد افزایش روابط با ما را داشته باشد باید خیلی مراقب عملکرد این کشور برای افزایش توسعه اقتصادی با کشورمان باشیم.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی نظارت به معنای تخصصی روی سفر هیأت‌های تجاری خارجی ندارد و وظیفه نظارت و بازرسی بر عهده وزارت اطلاعات است.

 

وی در پایان گفت: این گروه‌های خارجی اجازه ندارند با فتنه گران در داخل کشور دیدار و گفت وگو داشته باشند و پیش از حضور این افراد باید تحقیقات لازم در خصوص آنها صورت بگیرد؛ در غیر این صورت وزیر امور خارجه به مجلس فراخوانده شده و باید پاسخگو باشد./838/ت302/ج

ارسال نظرات