۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۲۷۶۲۰۳
امام جمعه چالوس:

استفاده از سواحل دریا نباید بهانه ای برای ترویج بدحجابی باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چالوس، بدحجابی را آغاز درهم شکستن بنیان‌های خانواده دانست و گفت: متأسفانه سواحل دریای مازندران بهانه ای برای ترویج بدحجابی شده است.
حجت الاسلام راشدي نوري امام جمعه چالوس

حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی، امام جمعه چالوس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران با انتقاد از وضعیت نامناسب حجاب در برخی شهرهای استان، گفت: متأسفانه  وضعیت رعایت حجاب اسلامی در برخی شهرهای استان بسیار زننده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه با آغاز فصل تابستان وضعیت حجاب و عفاف در شهرهای مازندران رو به تنزل پیش می رود، خاطرنشان کرد: برخی از مسافران و گردشگران به بهانه استفاده از سواحل دریا رعایت حجاب اسلامی را زیر پای می گذارند و این مسأله موجب ناراحتی و انتقاد بسیاری از مردم و نیروهای مؤمن را در پی داشته است.

 

وی یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی را مبارزه با فساد دانست و افزود: ملت ما تاوان زیادی برای حفظ حجاب و ارزش‌های اخلاقی پرداخته است تا بعد از انقلاب اسلامی چنین فضای خوب و معنوی به وجود آید و با توجه به ارزش های دینی، اخلاقی و اسلامی نتوانند ملت را از اهداف والا جدا کنند.

 

حجت الاسلام راشدی از چادر به عنوان سلاحی برای دفاع و مبارزه در برابر دشمنان نام برد و تصریح کرد: پدیده بدحجابی سال ها است که برای دور کردن خانواده از ارزش‌های والای انسانی توسعه داده می‌شود و باید در برابر آن هوشیار بود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که ترویج فرهنگ حجاب و عفاف امر ارزنده ای است که باید در راستای آن تلاش شود، تصریح کرد: حجاب اسلامی بهترین دفاع در مقابل توطئه‌های دشمنان نظام و این کشور است که دشمنان می خواهند در راستای تضعیف آن گام بردارند.

 

حجت الاسلام راشدس از حجاب به عنوان کالای گران بهای هر انسان یاد کرد و گفت: حجاب شخصیت دینی هر انسان را می‌رساند و ما مسلمانان باید قاطعانه بر روی اعتقادات خود پافشاری و محافظت کنیم و نگذاریم تا دشمنان بتوانند نقشه های شوم خود را عملی کنند.

 

وی بدحجابی را آغاز درهم شکستن بنیان‌های خانواده دانست و یادآور شد: امروز بیش از 200 شبکه ماهواره‌ای فارسی به دنبال گسترش بی‌بندوباری در خانواده‌هاست و بسیاری از اختلافلات خانوادگی‌ها و طلاق ناشی از همین برنامه‌ها است.

 

امام جمعه چالوس طلاق را یکی از ناپسندترین حلال‌ها خواند و گفت: امروز می‌بینیم که برای طلاق هم جشن گرفته می‌شود و این برگرفته از فرهنگ غربی است.

 

وی با اشاره به اینکه قانون دفاع از عفاف و حجاب مصوب مجلس شورای اسلامی است و باید اجرایی شود، بیان کرد: با این وجود فضای عمومی شهرها نامطلوب است و برای خانواده‌ها خطرناک است و مسؤولان باید اقدامی برای مقابله با مظاهر بی‌حجابی انجام دهند.

 

حجت الاسلام راشدی افزود: دین مبین اسلام حجاب را مایه تشخص و آزادی زن مسلمان می داند و دشمنان نظام همه تلاش خود را برای تضعیف این مقوله در جامعه اسلامی به کار بسته اند.

 

امام جمعه چالوس خاطر نشان کرد: با توجه به هجمه های مختلف غرب در حوزه فرهنگ حجاب و عفاف همه ما موظف هستیم برای این مقوله مهم دینی و اجتماعی و نهادینه کردن آن  در جامعه با عزم ملی و مدیریت جهادی  همت کنیم./950/ت302/ب1

ارسال نظرات