۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۷۶۲۲۱
نماینده ولی فقیه در سپاه زنجان:

پیشرفت‌های ایران دشمنان را به میز مذاکره کشاند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی برای کشورمان، گفت: امروز ایران اسلامی به جایی رسیده است که به گفته رییس سازمان انرژی اتمی کشور برای ساخت 20 هزار سانتریفیوژ به سه ماه وقت نیاز داریم.
حجت الاسلام متين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام علی متین، نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان، امروز در همایش ماهانه علما و روحانیان زنجان، با اشاره به حوادث و اتفاقات روز کشور گفت: امروز به هر کوچه و بازاری که سر می زنیم حرف از توافق هسته ای است که پس از مذاکرات 12 ساله بین ایران اسلامی و گروه 1+5 بالاخره به یک برنامه جامع اقدام مشترک دست یافته اند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در تحلیل دلیل حضور آمریکایی ها و ایرانی ها بر سر میز مذاکره سخنان مختلفی هم از سوی ایرانی ها و هم از سوی آمریکایی ها مطرح می شود که البته شنونده باید عاقل باشد چرا که از جمله دلایل غربی ها به ویژه آقای اوباما این است که ایران را فشارهای داخلی و تحریم ها بر سر میز مذاکره آورد که سخن صحیحی نیست.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی برای کشورمان تصریح کرد: قبل از انقلاب حتی ما اختیار ساخت یک آفتابه را هم نداشتیم اما امروز ما در نقطه ای از قدرت قرار داریم که به گفته رییس سازمان انرژی اتمی کشور اگر طرف غربی بد عهدی کند ایران 3 ماه فرصت لازم دارد تا 20 هزار سانتیرفیوژ بسازد.

 

حجت الاسلام متین در ادامه با اشاره به رویکردهای مختلف در قبال توافق انجام شده در وین در داخل کشور اظهار داشت: اما مطلب دیگری که هست این که آیا این توافق یک پیروزی است یا شکست؟ که سه رویکرد در این زمینه در حال حاضر در داخل کشور وجود دارد؛ نخستین رویکرد که جنبه افراطی نیز در خود دارد این است که توافق انجام شده را مانند فتح خرمشهر می دانند.

 

وی در ادامه افزود: رویکرد دیگری که در جریان توافق هسته ای اقدام مشترک وجود دارد این است که برخی آن را مجلس عزا و فاتحه ای برای انرژی هسته ای کشور می دانند که این رویکرد نیز از افراط در موضع گیری دور نیست و یک رویکرد افراطی سلبی است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه زنجان در ادامه با بیان این که رهبر معظم انقلاب یکی از اتخاذ کنندگان رویکرد سوم هستند تأکید کرد: اما رویکرد سومی که بیشتر جنبه اعتدال گرایانه دارد در پاسخ نامه رییس جمهور از سوی رهبر معظم انقلاب بود که فقط از زحمات آنها تشکر کردند و فرموند که بگذارید تا از طریق مجاری قانونی توافق صورت گرفته بررسی شود؛ چون امروز در حال توافق هستیم و فعلا هیچ توافقی صورت نگرفته است.

 

حجت الاسلام متین در ادامه با اشاره به این که در تمامی این رویکردها نباید فراموش کنیم که آمریکا به هیچ وجه قابل اطمینان نیست اظهار داشت: مهم ترین چیزی که باید در تمامی این موارد در ذهن داشت این است که آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و این البته سخن تازه ای هم نیست چرا که رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانی ها و مکاتبات خود با مسؤولان نظام آن را اعلام کرده اند.

 

این مقام مسؤول در پایان افزود: در هر صورت باید از این به بعد به طور کامل مراقب «دبه» آمریکایی ها بود چرا که آنها تنها 6 ساعت پس از پایان مذاکرات دبه های خود را رو کردند./949/پ202/ب4

ارسال نظرات