۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۷۶۲۸۹

آغاز داوری جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی آیات در تبریز

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از جمع‌بندی و داوری وبلاگ‌های شرکت کننده در جشنواره قرآنی آیات خبر داد.
علي اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي

علی اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجا‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که برگزاری جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی آیات برای سومین سال متوالی همواره با استقبال فعالان فضای سایبری همراه بوده است، اظهار داشت: تاکنون بیش از 700 وبلاگ برای شرکت در این جشنواره نام‌نویسی کرده‌اند.

 


وی آذربایجان‌شرقی از جمع‌بندی و داوری وبلاگ‌های شرکت کننده در جشنواره قرآنی آیات طی روزهای آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: سعی داریم مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره همزمان با دهه سوم ماه جاری در تبریز برگزار شود، از این رو پایش وبلاگ‌های جشنواره آغاز شده است.

 


صفی‌پور با اشاره به این‌که سومین جشنواره وبلاگ نویسی قرآنی در تبریز مطابق با استانداردهای تعریف شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود، گفت: نام‌نویسی برای شرکت در این جشنواره به صورت الکترونیکی از طریق سایت
www.quranblogging.ir است.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجا‌شرقی مهم‌ترین هدف جشنواره آیات را ترویج آموزه های قرآنی در فضای سایبری عنوان کرد و  اظهار داشت: گسترش اندیشه و سبک زندگی قرآنی در جامعه با بهره‌مندی از ابزار هنر و فضای مجازی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 


وی با بیان این‌که افزایش ضریب نفوذ محتوایی قرآن در بستر اینترنت نیز جزو اهداف مورد نظر دبیرخانه جشنواره آیات است، افزود: سومین جشنواره وبلاگ نویسی قرآن با حمایت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مؤسسه قرآن و عترت اسراء فاطمی، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، استانداری آذربایجان شرقی و معاونت قرآن و عترت برگزار می شود.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری نخستین همایش کانون‌های تبلیغاتی با حضور فعالان این عرصه و جمعی از مسؤولان ششم مردادماه جاری در تالار پتروشیمی تبریز خبر داد و گفت: در دنیای کنونی نمادها و تبلیغات تقش کلیدی در فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش افراد دارد و تقویت هوش بصری مخاطبان باید مورد توجه صاحبان هنر و صنعت تاثیرگذار تبلیغات باشد.

 


صفی‌پور اضافه کرد: در این زمینه توجه به ایجاد برند شهری و مدیریت آن به مثابه یک ابزار راهبردی به یک کنش مرسوم تبدیل شده و برگزاری نخستین همایش کانون‌های آگهی و تبلیغاتی استان با محوریت مدیریت برندسازی شهری با این نگاه طراحی و اجرا شده است.

 


وی همچنین با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره کاریکاتور مطبوعات در تبریز اظهار داشت: این جشنواره مطبوعات را به تحرک و پویایی بیشتر سوق می‌دهد و از طرف دیگر به مخاطب و مسؤولان و اهالی مطبوعات نشان می‌دهد که مطبوعات ما چگونه می‌تواند رسالت خود را بهتر و راحت‌تر انجام دهد.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجا‌شرقی با بیان این‌که جشنواره کاریکاتور مطبوعات که با محوریت خانه مطبوعات استان انجام می‌شود، گفت: این جشنواره با موضوع فرهنگ، کاریکاتور چهره، آزاد و بخش ویژه شعار سال شامل دولت و ملت، همدلی و همزبانی برگزار می‌شود و آثار برتر این جشنواره به صورت کتاب منتشر می شود تا از فواید آموزشی آن همگان استفاده و همچنین موجب ماندگاری آن نیز شود./935/ت302/ب4

ارسال نظرات