۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۷۶۳۰۲
امام جمعه دزفول:

بنیان زندگی مهدوی رسیدگی به حال مستمندان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول اهل دنیا نبودن و ساده زیستی را از مؤلفه اصلی یاران حضرت مهدی(عج) خواند و گفت: امام خمینی(ره) همواره سفارش ضعفا و مستمندان را به مسؤولان و دولتمردان می کرد و این نکته مهمی است که در یک زندگی مهدوی باید الگو باشد.
حجت الاسلام قاضي دزفولي ، امام جمعه دزفول

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که امام زمان(عج) از یاران و سردارانش برای کناره گیری از دنیا، زندگی ساده و زاهدانه زیستن عهد می گیرد، اظهار داشت: بهترین الگوی یک زندگی مهدوی زندگی در عصر ظهور حضرت(عج) است.

 

وی اهل دنیا نبودن و ساده زیستی را از مؤلفه اصلی یاران حضرت مهدی(عج) خواند و ابراز داشت: امام راحل در زندگی بسیار ساده زیست بود و در خانه ای زندگی می کرد که از نظر تمکن مالی هم ردیف افراد پایین جامعه بود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول ادامه داد: امام خمینی(ره) همواره سفارش ضعفا و مستمندان را به مسؤولان و دولتمردان می کرد و این نکته مهمی است که در یک زندگی مهدوی باید الگو باشد.

 

امام جمعه دزفول با اشاره به این که محبت، مهرورزی و حسن خلق از اصول و بنیان های شریعت مقدس اسلام است که بر روی آن تاکید بسیاری شده است، عنوان کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید: براساس فرمایش امام صادق(ع)، دین مرادف و معادل محبت و مهر ورزی است.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی با تأکید بر این که پیامبر اکرم(ص) با مهرورزی و محبت توانست در قلب ها نفوذ و پایه های نهال اسلام را مستحکم کند، گفت: براساس آیه قرآنی «فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللّهِ لِنتَ لَهُمْ وَلَوْ کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِکَ» پیامبراکرم(ص) باتوجه به خلق «لین» توانست در دل ها نفوذ کند.

 

وی افزود: خداوند متعال به رسول اکرم(ص) می فرماید محور و اساسی که مسلمانان به دورت جمع شده اند و توانستی انقلاب و نهضت را به پیروزی برسانی و اسلام را حاکم بکنی به سبب محبت و حسن خلق بوده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول با اشاره به این که سیره امام زمان(ع) همانند جدش پیامبر(ص) است، ابراز داشت: امروز نقطه مرکزی پرگار عالم هستی حضرت مهدی(ص) است؛ قلب عالم و خلقت وجود مقدس امام زمان(ع) است.

 

امام جمعه دزفول با بیان این که در زندگی مهدوی باید همه توجه به این نقطه از عالم هستی باشد، عنوان کرد: هر کس جذبه، کشش و محبت او نسبت به امام زمان(ع) بیشتر باشد به یک سبک زندگی مهدوی نزدیک تر است.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی با تأکید بر این که محبت و مودت امام زمان(ع) از اصول اصلی انتظار است، بیان داشت: مهدی یاوران در فراق ایشان ندبه می کنند به دنبال او هستند، صبح و شام او را یاد می کنند، هر روز صبح دعای عهد می خوانند، هر روز صبح با امام زمانشان(ع) تجدید بیعت می کنند.

 

وی با اشاره به این که برقرار کردن ارتباط با امام زمان(ع) مسأله اساسی در یک زندگی مهدوی است، ادامه داد: محبت امام زمان(ع) را در قلب خودمان و خانواده هایمان بکاریم و مستحکم کنیم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول با بیان که در دوره آخر الزمان سیمای خانواده آخر الزمانی، سیمایی مبتنی بر تربیت خانوادگی است، اظهار داشت: در یک خانواده مهدوی اصل و اساس تربیت اطفال آن خانواده است.

 

امام جمعه دزفول تصریح کرد: در یک زندگی مهدوی اساس تربیت است، هر کس تربیت  و اخلاق او مهدوی باشد سبک زندگی مهدوی را برگزیده است./9453/ت302/ی

ارسال نظرات