۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۲۷۶۳۱۹
معاون پژوهش حوزه علمیه استان:

نخستین جشنواره استانی علامه حلی در مازندران برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران از برگزاری نخستین جشنواره علامه حلی در این استان خبر داد.
جشنواره علامه حلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام زین العابدین زارع، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه هماهنگی برگزاری نخستین جشنواره استانی علامه حلی در مازندران گفت: این جشنواره در جهت شناسایی استعدادهای پژوهشی و همچنین رونق فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که جشنواره استانی علامه حلی فرصتی برای رقابت طلاب جوان در عرصه پژوهش را فراهم می کند، بیان داشت: به حتم برگزاری استانی این جشنواره در شناسایی طلاب جوان پژوهشگر کمک شایانی خواهد کرد.

 

حجت الاسلام زارع از آموزش و پژوهش به عنوان دو بال برای تعالی علمی در حوزه یاد کرد و گفت: همراهی آموزش و پژوهش در حوزه یک طلبه را به قله های علم و دانش هدایت خواهد کرد.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر آموزش در مدارس علمیه با محور پژوهش دنبال شود به یقین شاهد پرورش طلابی مستعد و خلاق در عرصه علمی خواهیم بود، خاطرنشان کرد: نگاه به پژوهش در حوزه باید عمیق، خلاقانه و هدفمند باشد.

 

حجت الاسلام زارع بر ضرورت شناسایی ظرفیت های پژوهشی در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: در حال حاضر طلاب و اساتید پژوهشگر و محقق در مدارس علمیه شهرستان ها هستند که به دلیل فراهم نبودن بستر فعالیت های پژوهشی از ظرفیت آنها به خوبی استفاده نمی شود.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، شناسایی طلاب و اساتید پژوهشگر را یکی از مهم ترین برنامه های این معاونت اعلام کرد و گفت: باید تلاش شود ضمن شناسایی این ظرفیت ها، زیر ساخت های پژوهشی را نیز در مدارس علمیه فراهم کنیم تا شاهد ظهور و بروز پژوهش در حوزه علمیه باشیم.

 

حجت الاسلام زارع تقویت روح پژوهش را حرکت در مسیر تحول در حوزه دانست و خاطرنشان کرد: اگر ما به دنبال تحول در حوزه هستیم باید زیرساخت های پژوهشی در مدارس علمیه را فراهم کنیم.

 

وی با بیان این که باید نگاه فعالیت های پژوهشی در میان طلاب تقویت شود، گفت: مسأله پژوهش باید به شیوه ای هدفمند و با سازوکاری مشخص در مدارس علمیه دنبال شود تا به یک نتیجه مثبت ختم شود. 

 

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، تشویق طلاب در بخش پژوهش را یکی از مسائل تأثیرگذار به منظور ترغیب آنها به پژوهش دانست و گفت: باید فرهنگ پژوهش در یک طلبه به شیوه ای مناسب نهادینه شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات