۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۲۷۶۳۲۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ اکران ویژه «سوغات فرانسوی» در تبریز، اعزام فعالان فرهنگی عتبات عالیات استان به کربلای معلی و راه اندازی تور گردشگری در محدوده بافت تاریخی فرهنگی تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با رسیدن خبر سفر لوران فابیوس، عامل اصلی پرونده فروش خون های آلوده به ایران، جشنواره مردمی فیلم عمار تصمیم به اکران مستند سوغات فرانسوی در هفته پیش رو دارد.


مستند سوغات فرانسوی به بررسی پرونده فرآورده های خونی که فرانسه در دهه هشتاد میلادی به ایران فروخته بود می‌پردازد. قربانیان این فرآوردهای خونی آلوده به ویروس ایدز حدود 1000 نفر از هم وطنان ایرانی بودند که اکثرا از بیماری هموفیلی رنج می بردند.


فرانسه هرگز از ایران به خاطر فروختن داروهای آلوده معذرت خواهی نکرد و حاضر به پرداخت غرامت نشد. عامل اصلی این پرونده لوران فابیوس وزیر امور خارجه ی کنونی فرانسه می باشد.


اعزام نخستین کاروان عوامل اجرایی مسابقه سراسری عتبات عالیات


به پاس قدردانی از تلاش عوامل اجرایی برگزار کنندگان اولین مسابقه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در بین دانش آموزان سراسر استان در سال تحصیلی 94-93، اولین کاروان زیارتی و بازدید از پروژه های ستاد بازسازی عتبات عالیات در نجف الاشرف و کربلای معلی به تعداد 47 نفر در تاریخ 94/5/1 به مدت 10 روز اعزام شد.


بنابر این گزارش، اولین مسابقه سراسری دلنوشته به ائمه معصومین در بین دانش آموزان استان در سالتحصیلی 94-93 برگزار و به بیش از یکصد نفر از برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا شد.


گفتنی است، این کاروان را رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان و مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی همراهی می کنند.


راه اندازی تور گردشگری در محدوده بافت تاریخی فرهنگی تبریز


علی مدبر، شهردار منطقه 8 تبریز از راه اندازی تور گردشگری در محدوده بافت تاریخی فرهنگی این منطقه، با همکاری سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز خبر داد و گفت: اکثر شهروندان تبریزی متاسفانه با جاذبه های توریستی شهر تبریز آشنا نیستند؛ بنابراین در کنار گردشگران، شهروندان نیز باید با این این جاذبه ها آشنا شوند.


شهردار منطقه 8 تبریز اضافه کرد: از هفته آینده با هماهنگی های روابط عمومی و فرهنگی اجتماعی و دفتر گردشگری منطقه 8 تور گردشگری در محدوده مرکزی شهر برای ثبت نام کنندگان راه اندازی خواهد شد؛ بازدید از بازار تاریخی تبریز، اماکن تاریخی، پیاده راه تربیت و مقصودیّه، و آشنایی با تاریخ تبریز از جمله بخش های برنامه ریزی شده برای تور منطقه گردشگری است.


شهردار منطقه هشت از تبدیل هفته بازار هنری مقصودیّه به روز بازار ویژه هنر و صنایع دستی خبر داد و گفت: این اقدام در جهت سرزنده سازی محیط شهری و همچنین افزایش توریسم پذیری محدوده مرکزی شهر است که امیدواریم در آینده ای نزدیک پیاده راه مقصودیه را عملا به یک پیاده راه هنری ویژه تبدیل کنیم./853/پ203/ی

ارسال نظرات