۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۲۷۶۳۲۸
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

تبلیغ و ترویج نماز عامل استحکام ستون دین است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: نماز ستون دین است و هر اندازه که تبلیغ و ترویج شود به همان اندازه ستون های دین مستحکم می شود.
تبلیغ و ترویج نماز عامل استحکام ستون دین است تبلیغ و ترویج نماز عامل استحکام ستون دین است تبلیغ و ترویج نماز عامل استحکام ستون دین است تبلیغ و ترویج نماز عامل استحکام ستون دین است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در مراسم گرامی داشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور و تجلیل از خادمین نماز، اظهار داشت: تلاشی که شما خدّام نماز انجام می دهید همه در مسیر رضایت حضرت حق است، چراکه نماز ستون دین بوده و هر اندازه که تبلیغ و ترویج شود به همان اندازه ستون دین مستحکم می شود.

 

وی ادامه داد: مقبول واقع شدن بسیاری از کارهایی که ما انجام می دهیم در درگاه حق با زحمت و سختی همراه است و نیاز به صغری و کبری دارد تا انسان خود را قانع کند که برای رضای حق تعالی عمل کرده است، اما در مقابل برخی از کارها هم هستند که اگر انسان اندکی حواسش را جمع و نیتش را خالص کند می توان آن عمل را صددرصد برای رضای خداوند متعال انجام دهد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نماز جمعه را از اعمال مقبول و پر اهمیت خواند و اضافه کرد: کار شما خادمین نماز مورد پذیرش درگاه الهی است، چون درباره اهمیت نماز جمعه همین بس که خدای متعال سوره ای را با نام جمعه نازل فرموده است.

 

وی نماز جمعه را دارای ابعاد بسیار به ویژه ابعاد سیاسی و عبادی عنوان و تصریح کرد: نماز جمعه عملی است که کاملا در مسیر عبادت و اطاعت خداوند جلیل قرار دارد.

 

امام جمعه ارومیه گفت: بر اساس روایات رسیده نماز جماعت و سه رکعت آخر نماز شب یعنی نماز شفع و وتر دو نعمتی است که خدای منان آن را تنها به رسول اکرم(ص) عطا فرموده و امت های پیشین از این نعمت محروم بودند.

 

وی ضمن ارج نهادن به عملکرد خادمین نماز و آرامشی که ایشان در هنگام خواندن نماز در بین مردم ایجاد می کنند، تأکید کرد: اگر انسان نیت درستی داشته باشد، از پاداش چنین عملی تنها خدای متعال آگاه است.

 

حجت الاسلام و المسلمین قریشی به جمع خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار کرد: حضور دو هزار و 500 نفر در ختم قرآن و قرآئت روزانه یک جز یعنی دو هزار و 500 مرتبه قرآن در طول ماه مبارک رمضان ختم کردن، که کار فوق العاده ارزشمندی است.

 

وی با بیان این که اجر و پاداش افراد متناسب با عملکرد آن ها است، اظهار کرد: در روایات آمده است؛ «افضل ترین اعمال، دشوارترین آن ها است»؛ در این روایت منظور از عمل دشوار عملی است که همراه با تحمل سختی کار و زخم و زبان های مردم است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در پایان گفت: کسی که در خدمت مؤمنان است باید آستانه تحمل خود را بالا ببرد تا از سرزنش ها و زخم زبان ها واهمه ای به دل خود راه ندهد و با همه توان و نیت خالص خود خدمت کند./936/پ202/ی

ارسال نظرات