۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۲۷۶۳۳۱
امام جمعه زنجان:

نگاه شغلی به طلبگی آفات بسیاری دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در زنجان با نکوهش دیدگاه های شغلی و مادی نسبت به حوزه علمیه گفت: اگر کسی به حوزه علمیه با انگیزه و دیدگاه شغلی و مادی وارد شود و به حوزه به عنوان یک شغل نگاه کند بهتر است اصلا وارد حوزه نشود.
امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در همایش توجیهی طلاب جدید الورود حوزه های علمیه زنجان، با اشاره به تاریخچه ای کوتاه از علم روانشناسی گفت: منشأ این علم کتاب شریف علم النفس بو علی سینا است که قدمتی 150 ساله دارد.

وی در ادامه افزود: در این کتاب شریف یکی از نکات مهمی که مطرح می گردد این است که انسانِ شکرگزار و در کل کسی که در برابر خوبی دیگران و نعمات الهی شکرگزار است و تشکر می کند، انسان سلیم النفسی بوده و دارای قلبی پاک است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با اشاره به نعمات فراوان الهی در زندگی انسان تأکید کرد: ما باید در زندگی خود نسبت به نعمت های فراوانی که خداوند به ما ارزانی داشته مانند متولد شدن در خانواده ای مذهبی، تولد در سرزمین و خانواده ای مسلمان و زندگی در حکومتی پاک و نورانی که سبب شده ما مسیر زندگی را به خوبی پیدا کرده و به کمال برسیم؛ شاکر و سپاسگزار باشیم.

امام جمعه زنجان شکر را شرط افزونی نعمت برشمرد و گفت: قطعا با توجه به آیات قرآن کریم، خداوند به هیچ وجه به عمل یا اعمال ما احتیاجی ندارد بلکه این انسان است که نسبت به خداوند فقیر بالذات می باشد؛ اما همین خداوند شرط ازدیاد و فزونی نعمت را شکر و سپاسگزاری نعمت های گذشته قرار داده است «لان شکرتم لازیدنکم».

وی خطاب به طلاب جدید الورود حوزه علمیه زنجان اظهار داشت: حال که خداوند چنین لطفی در حق شما کرده و انگیزه و علاقه حضور در صف سربازان امام زمان (عج) را در دل شما قرار داده است باید به یک نکته توجه کنید و آن هم این که اگر انگیزه شما از ورود به حوزه علمیه افتخار شاگردی مکتب امام صادق (ع) و سربازی امام زمان (عج) است، بمانید اما در غیر این صورت به هیچ وجه خود را معطل نکرده و وارد حوزه نشوید.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با نکوهش دیدگاه های شغلی و مادی نسبت به حوزه علمیه گفت: اگر کسی به حوزه علمیه با انگیزه و دیدگاه شغلی و مادی وارد شود و به حوزه به عنوان یک شغل نگاه کند بهتر است اصلا وارد حوزه نشود.

نماینده ولی فقیه در زنجان در پایان با اشاره به ارزش و جایگاه ولایت فقیه در جامعه بین الملل امروزی تصریح کرد: اگر امروز به کشورهای همسایه خود نگاهی داشته باشیم می بینیم که تبدیل به جهنمی شده است بس خروشان؛ کشور عراق به طریقی با داعش مشغول مبارزه است، ترکیه به طریقی دیگر و افغانستان و پاکستان نیز به طریقی دیگر اما کشور ما وسط این همه آتش در سایه بزرگ ولایت فقیه و ابراهیم زمان، در آرامش کامل زندگی می کند. /949/پ202/ج

ارسال نظرات