۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۲۷۶۳۴۶

آغاز دوره اختبار و تثبیت حوزه علمیه تبریز

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام ناصری، از آغاز دوره اختبار و تثبیت حوزه علمیه شهر تبریز در مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) خبر داد.
حوزه علميه حضرت ولي‌عصر(عج) تبريز
حجت الاسلام ناصری، مدیر حوزه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از آغاز دوره اختبار و تثبیت متقاضیان تحصیل در حوزه های علمیه شهر تبریز خبر داد و گفت: این دوره طی سه روز برگزار می‌شود.
 
 
وی ادامه داد: دوره اختبار و تثبیت سومین مرحله پذیرش حوزه های علمیه است که متقاضیان حضور در مدارس علمیه جهت تحصیل معارف دینی بعد از گذراندن آزمون کتبی و شرکت در مصاحبه رفتاری، اعتقادی، لازم است این دوره را پشت سر بگذارند.
 
 
 
مدیر حوزه علمیه ولی‌عصر(عج)، با اشاره به تعداد شرکت کنندگان، تصریح کرد: متقاضیان تحصیل در مدارس علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز، امیرالمؤمنین(ع) و امام صادق(ع) تبریز که بالغ بر 150 نفر می باشند در مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) این دوره را سپری خواهند کرد.
 
 
وی با اشاره به تأسیس حوزه جدید در شهر بخشایش، ابراز داشت: از آنجایی که مدرسه علمیه بخشایش از آمادگی لازم برخوردا نبوده و در ابتدای سال تحصیلی جدید شروع به کار خواهد کرد، از این رو 50 نفر از متقاضیان این دوره در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) تبریز برای تحصیل در مدرسه بخشایش، حضور دارند.
 
 
این استاد حوزه افزود: دوره تثبیت و اختبار شامل مباحث آموزشی و اخلاقی است، بنابراین در طول دوره اختبار از اساتید اخلاق جهت افاضات اخلاقی و ترویج اخلاق حسنه در میان عزیزان حاضر در دوره دعوت به عمل خواهد آمد.
 
 
وی خاطرنشان کرد: تمامی طلاب شرکت کننده در دوره اختبار و تثبیت پذیرش در طول این مدت از لحاظ اخلاقی، رفتاری و اعتقادی و علمی مورد گزینش و ارزیابی قرار می گیرند.
 
 
حجت الاسلام ناصری ابراز داشت: پس از پایان این دوره امتحانی کتبی از طلاب شرکت کننده به عمل خواهد آمد و طلابی که موفق به کسب نمرات عالی در آزمون این دوره شوند، به عنوان طلبه پایه اول پذیرفته می شوند.
 
 
گفتنی است آغاز دوره اختبار و تثبیت متقاضیان در دهه نخست مرداد برگزار خواهد شد./854/ت303/ب4
ارسال نظرات