۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۲۷۶۳۶۷

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ زمین 161 مترمربعی به ارزش یک میلیارد ریال در خمین وقف شد، شش مدرسه زرندیه با اجرای طرح هجرت بهسازی و بازسازی می‌شوند، وقف نقش مؤثری در شکل گیری ساخت فضاهای شهری دارد و یادمان شهدای عملیات مرصاد در اراک ساخته شد برخی از عناوین اخبار کوتاه استان مرکزی است.
اخبار کوتاه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام سید مهدی حسینی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمین، امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که زمین 161 مترمربعی به ارزش یک میلیارد ریال در خمین وقف شد، گفت: این قطعه زمین توسط واقف خیراندیش صغری شهابی با نیت هزینه های امامزاده عبدالعلی(ع) روستای ریحان این شهرستان وقف شده است؛ ارزش تقریبی این زمین یک میلیارد ریال است.

 

شش مدرسه زرندیه با اجرای طرح هجرت بهسازی و بازسازی می‌شوند

مهدی اکرمی مسؤول بسیج سازندگی زرندیه بیان داشت: طرح زیباسازی مدارس با مشارکت یک صد نفر از دانش‌آموزان بسیجی به اجرا در می‌آید؛ دانش آموزان خواهر و برادر بسیجی در طرح هجرت سه در عرصه‌های مرمت، بهسازی و زیباسازی مدارس و هنرستان های فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند.


مسؤول بسیج سازندگی زرندیه با اشاره به اینکه در اجرای این طرح رنگ آمیزی مدارس، تعمیر میز و نیمکت، زیباسازی فضای آموزشی توسط دانش آموزان صورت می‌گیرد. بیان کرد: ادوهای طرح هجرت دانش آموزی بهترین فرصت برای کسب تجربه و فرصتی مناسب برای پرکردن اوقات فراغت است که هر سال در فصل تابستان به مرحله اجرا در می‌آید.


اکرمی اضافه کرد: طرح هجرت فرصتی فراهم می‌آورد تا دانش‌آموزان علاقه‌مند به یادگیری حرفه و شغل برای آینده خود در کنار تحصیل در زمینه‌های طراحی، نقاشی ساختمان، جوشکاری و نجاری فعالیت و از استادکاران ماهر حاضر در طرح، کسب مهارت کنند.


به گفته وی از اهداف اصلی این طرح می توان به تقویت، مشارکت، مسئولیت‌پذیری، تعاون، سازندگی، غنی‌سازی اوقات فراغت و تربیت دینی دانش‌آموزان اشاره کرد.


مسؤول بسیج سازندگی زرندیه همچنین از اجرای طرح سوادآموزی خبر داد و اظهار داشت: در طرح نهضت سوادآموزی که به همت بسیج سازندگی به مرحله اجرا گذاشته شده این نهاد تاکنون موفق به آموزش سواد به 10 نفر از افراد بی سواد شهرستان شده است.

 

وقف نقش مؤثری در شکل گیری ساخت فضاهای شهری دارد

حجت الاسلام حسینی رییس اوقاف و امور خیریه خمین اظهار داشت: می توان سرمایه های عظیم وقف را نیز همانند دیگر سرمایه ها با رعایت همه جوانب وقف، موازین شرع و اهداف واقفان در جریان فعالیت های تولیدی و خدماتی قرار داد و آنها را از حالت رکود خارج کرده و به حالتی هدایت کرد تا به رشد و توسعه و استقلال اقتصادی و سیاسی کشور کمک شایان و قابل توجه باشد.

 

وی افزود: سنت حسنه وقف با عمران و آبادانی ظاهری و باطنی دارالسلام، ارتباطی دیرپا داشته و دارد که احداث مدارس، مساجد مؤید آن است.

 

 رییس اوقاف و امور خیریه خمین گفت: سنت وقف از ارزش های جهان بینی دینی و مذهبی است که نقش بسیار مؤثری در شکل گیری ساخت فضایی شهرها دارد.

 

کمک به حل مشکلات درمانی و معیشتی مددجویان در دلیجان

علی اصغر نجفی مدیر کمیته امداد دلیجان گفت: در سه ماهه اول امسال از محل کمک‌های مردمی و صدقات و خیرات مبلغ 194 میلیون ریال به منظور حل مشکلات درمانی، معیشتی و سایر امور به مددجویان زیر پوشش این نهاد پرداخت شده است؛ در این مدت 35 میلیون و 400 هزار ریال به صورت کالا به مددجویان کمک شده است.

 

وی توجه به نیازمندان و حمایت از محرومین را از مهم‌ترین دستورات دینی در اسلام عنوان و تصریح کرد: رسیدگی به امور ایتام و دلجویی از خانواده‌های آنها یکی از اقدامات خوب این نهاد است که در ماه مبارک رمضان به شکل ویژه به آن پرداخته شد. /842/پ202/ف

ارسال نظرات