۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۲۷۶۳۶۹
استاد دانشگاه:

وجود ولایت فقیه کشور را از فتنه‌های داخلی و خارجی حفظ می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه گفت: امروز این کشور را وجود ولایت فقیه از خطر حفظ می‌کند به همین دلیل دشمنان با وجود این همه فتنه داخلی و خارجی نتوانستند این نظام را براندازی کنند.
رجبي دواني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسین رجبی دوانی استاد دانشگاه امروز عصر در نشست خبری موسسه موعود که در مرکز فرهنگی هنری سوره برگزار شد، گفت: ورود اسلام به سرزمین اندلس یعنی همان اسپانیا و پرتغال کنونی از سال 91 با فراز و نشیب همراه بود که بعد از آن طی سال‌ها مسلمانان توانستند حکومت عظیمی را در آنجا به وجود آورند.

 

وی افزود:  مسلمانان طی 8 قرن توانستند فرهنگ و تمدن درخشانی در اندلس پایه‌گذاری کنند که آن را از شیعیان آل بویه گرفته بودند و این نشانه بزرگی شیعیان بود.

 

استاد دانشگاه عنوان کرد: چگونگی سقوط اندلس از سوی اروپاییان و اخراج مسلمانان از این سرزمین دارای اهمیت بسیار است زیرا مسلمانان بیش از 800 سال این دیار را در اختیار داشتند و بدون تردید سقوط آن یکی از بزرگترین رخدادهای ناگوار بود که بر اسلام وارد آمد.

 

رجبی دوانی اظهار کرد: سقوط اندلس عوامل داخلی و خارجی بسیاری داشت اما می‌توان گفت که سه علت ضعف فرهنگی، وجود گسست در میان مردم اندلس و نبود یکپارچگی در میان مسلمانان در آن مقطع تاریخی، از عوامل اصلی شکست مسلمانان در رویارویی با اروپاییان بود.

 

وی بیان داشت: اختلاف و منازعات حکومت‌های محلی مسلمانان و سوء‌استفاده مسیحیان از این اختلافات، ادغام عناصر فرهنگ مسیحیت با تمدن اسلامی، اشرافیت‌زدگی مسلمانان که سبب از دست رفتن روح ایمان آنان شد.

 

استاد دانشگاه ابراز کرد: امروز کشور ما قابل قیاس با حکومت‌های اندلس نیست زیرا این کشور را وجود ولایت فقیه از خطر حفظ می‌کند به همین دلیل دشمنان با وجود این همه فتنه داخلی و خارجی نتوانستند این نظام را براندازی کنند.

 

رجبی دوانی در پایان با اشاره به فرمایشی از امیرمومنان(ع) مبنی بر این‌که پندها چه بسیار و پند گرفتن چه اندک است، خاطرنشان کرد: شایسته است که ما از تاریخ درس بگیریم و از اختلاف و تفرقه دوری کنیم و از وحدت حول محور رهبری غافل نشویم منافع حزبی یا گروهی را بر منافع کشور ترجیح ندهیم./807/پ202/ب4

ارسال نظرات