۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۷۶۴۱۳
امام جمعه موقت اصفهان:

اقتدار ایران باعث به نتیجه رسیدن مذاکرات شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای 5+1 گفت: آن‌ها گمان می‌کنند ما ایران را آن قدر تحت فشار قرار دادیم که ایران پای میز مذاکره بیاید، این حرف غلطی است، خداوند رعب و وحشت را در دل آنان ایجاد کرد.
حجت الاسلام ميردامادي امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان که در مسجد امام(ره) برگزار شد، با اشاره به توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای 5+1 گفت: آن‌ها گمان می‌کنند ما ایران را آن قدر تحت فشار قرار دادیم که ایران پای میز مذاکره بیاید، این حرف غلطی است، خداوند رعب و وحشت را در دل آنان ایجاد کرد.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: اگر ترس از ایران اسلامی در کار نبود و از موشک‌های قاره‌پیما هراس نبود، پای میز مذاکره نمی‌آمدند ایران البته به دلیل مبانی دینی به سمت سلاح های اتمی نرفته و نخواهد رفت، آن‌ها از یک ایران قدرتمند در منطقه ترسیده و به این نتیجه رسیدند که باید با ایران گفت‌وگو کنند و قرآن می‌فرماید اگر گروه‌های دشمن درخواست صلح دارند، با آنان به صلح بنشینید.

وی با اشاره به این که به سیاست آمریکا هیچ اعتمادی نیست، اظهار کرد: برخی فکر نکنند که فردا سفارت آمریکا در تهران باز می‌شود، ما نشان دادیم در دنیا که می‌توانیم در برابر قدرت‌ها حرف بزنیم و دشمن را ناگزیر به زانو در می‌آوریم و آوردیم.

وی با اشاره به سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در انقلاب اسلامی به وسیله آیت‌الله طالقانی خاطرنشان کرد: حضور ما در نماز جمعه تأثیر سیاسی بسیاری دارد، دشمنان انقلاب در روز جمعه نماز جمعه‌ها را رصد می‌کنند که چه تعداد شرکت می‌کنند و چه مسائلی مطرح می‌شود.

اهمیت و جایگاه نماز جمعه

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: نماز جمعه از آن قشر خاصی نیست و از آن همه است، برخی از روحانیان به این امر توجه ندارند، به جای این که در گوشه و کنار نماز جماعت تشکیل بدهند به نماز جمعه بیایند، وقتی نماز جمعه برگزار شد باید به نماز جمعه شتاب کرد و این اشتباه بزرگی است که فکر کنیم نماز جمعه یا جماعت از آن قشر خاصی است.

وی گفت: نماز جمعه دشمن شکن است و ما به وسیله همین نماز جمعه می‌توانیم همان طور که دشمن را به زانو دربیاوریم، این امر را همچنان ادامه بدهیم، حضور در نماز جمعه ثواب یک حج عمره را دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی با تسلیت سالروز تخریب حرم ائمه بقیع(ع) خاطرنشان کرد: این کار وهابی‌ها در 90 سال پیش بود، وهابی‌ها نه اهل منطق، قرآن و حرف حساب هستند، می‌گویند گنبد و بارگاه شرک است و باید خداوند را بندگی کرد و می‌گویند در کنار خداوند خداوند دیگر قرار ندهید.

وی ابراز کرد: ما ائمه(ع) را در طول خداوند می‌دانیم و نه در عرض خداوند، ائمه(ع) جایگاه خود را دارند، آن‌ها واسطه بین ما و خدای متعال است که به قرآن و امیرالمؤمنین تفسیر شده است، این دستور قرآن است، ما نمی‌گوییم ائمه(ع) خدا هستند، بلکه بنده مقرب خداوند و وسیله نزدیک شدن به خداوند هستند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: قرآن مجید صریحا می‌فرماید که ای اهل ایمان از خدا بترسید و وسیله‌ای در درگاه الهی داشته باشید، وهابیت تکفیری که یک روزی با بلاد و ساختمان تشیع دشمن بودند امروز تحت عنوان گروه‌های داعش و تروریست شیعه را قلع و قمع می‌کنند و به هیچ چیزی رحم نمی‌کنند.

وی در خطبه اول با اشاره به اهمیت و تأکید بر مراقبت بر نمازهای روزانه گفت: مضمون حدیث اسن است که کسی که پنج نوبت نماز با خضوع و با خشوع بخواند گناهی بر او باقی نخواهد ماند، اگر ماه رمضان و ماه روزه تمام شده است، نماز بر انسان واجب است و باید بر نماز مراقبت ویژه داشته باشیم.

پایبندی به نماز نظام اسلامی را قدرتمند کرده است

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: حضرت مسیح(ع) وقتی هنوز در گهواره است و مردم دور مادر او را گرفتند و به او تهمت زدند، اما حضرت عیسی(ع) در جواب آنان خود را بنده خداوند معرفی کرد و فرمود که خداوند مرا به نماز و زکات توصیه کرده است.

وی ابراز کرد: توجه کنید که نماز از اهم واجبات الهی است و حتی قرآن مجید به عنوان تکلیف برای حکومت‌های دینی و اسلامی نماز را در نظر گرفته است،‌ البته کارهای بسیاری در نظام اسلامی شده است که برپایی نمازجمعه و نمازهای جماعت از برکات انقلاب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی خاطرنشان کرد: هر کس هر مشکلی و هر دردی داشته باشد می‌تواند از طریق نماز آن را حل کند، حضرت زکریا(ع) 120 سال از سنش گذشته و نماز را برای دعا کردن در نزد درگاه الهی وسیله قرار داد.

وی با بیان این که در هر نمازی یک دعای مستجاب وجود دارد، خاطرنشان کرد: ما امروز به وسیله نماز توانسته‌ایم در برابر قدرت‌های بزرگ قهرمانانه بایستیم و امروز می‌توانیم در برابر دنیا به عنوان یک قدرت عرض‌ اندام بکنیم./914/پ201/ج

ارسال نظرات