۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۷۶۴۱۹
امام جمعه موقت کاشان:

تصور رفع مشکلات از طریق ارتباط با آمریکا ساده‌لوحی است

خبرگزاری رساـ امام جمعه موقت کاشان با بیان این‌که آمریکا و غرب پس از امضای توافقنامه هم قابل اعتماد نیستند، گفت: اگر تصور شود می توان از طریق ارتباط با آمریکا مشکلات خود را حل کنیم ساده لوحی است چرا که آنها دشمن هستند و دشمن هیچگاه برای حل مشکلات ما تلاش نخواهد کرد.
حجت الاسلام و المسلمين محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا اسلامی تبار امام جمعه موقت شهرستان کاشان امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای بقیه الله الاعظم این شهرستان با اشاره به این که مشکلات اقتصادی ربطی به تحریم های دشمن ندارد گفت: براساس بررسی کارشناسان 20 تا 30 درصد مشکلات اقتصادی کشور از تحریم ها است و 70 درصد از مشکلات اقتصادی کشور، داخلی است.  

 

 وی تنها راه رفع مشکلات اقتصادی کشور را تکیه بر توانمندی ها و استعدادهای انسانی، مالی و سرمایه های داخلی به ویژه اعتماد به مردم دانست و یاد آورشد: توجه به اقتصاد مقاومتی و فرمایشات رهگشای رهبر معظم انقلاب در رابطه با اقتصاد مقاومتی می تواند مشکلات اقتصادی را برطرف کند.    

 

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تبار افزود: همانگونه که ملت قهرمان ایران هشت سال دفاع مقدس را توانست مدیریت کند و سرافرازانه از آن خارج شود، امروز نیز در میدان اقتصادی می تواند با تکیه بر توانمندی های خود با رویکرد به اقتصاد مقاومتی، تمامی مشکلات اقتصادی کشور بدون کمک بیگانه برطرف نماید.

 

امام جمعه موقت کاشان یاد آورشد: ملت ایران، ملتی است که در دفاع مقدس با افتخار و عزت از خاک ایران اسلامی در برابر تمامی کشورهای دنیا دفاع کرد و نگذاشت حتی یک وجب از خاک ایران توسط دشمن اشغال شود، لذا چنین ملت توانمندی راه درمان مشکلات اقتصادی را نیز با تکیه بر استعدادهای خود طی خواهد کرد.

 

اتکا به آمریکا برای رفع مشکلات اقتصادی کشور ساده لوحی است

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تبار، اتکا به بیگانه برای رفع مشکلات اقتصادی کشور را ساده لوحی خواند و گفت: اگر تصور شود می توان از طریق  ارتباط با آمریکا مشکلات خود را حل کنیم ساده لوحی است چرا که آنها دشمن هستند و دشمن هیچگاه برای حل مشکلات ما تلاش نخواهد کرد.    

 

وی با اشاره به این که دشمنان انقلاب اسلامی نیز خودشان با  مشکلات و بحران های اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند و مشکلات اقتصادی آنها به مراتب بدتر از مشکلات اقتصادی ما است گفت: چگونه می توان از کشورهایی که خودشان نیز با مشکلات و بحران اقتصادی روبرو هستند انتظار کمک داشت.

 

به گفته وی، این ساده لوحی و کم لطفی به توانمندی ملت ایران است که بخواهیم چشم به کمک های دشمنانی داشته باشیم که خود نیز با مشکلات اقتصادی روبرو هستند و این یک اشتباه محض است.

 

 آمریکا و کشورهای اروپایی حتی بعد از توافق هسته ای نیز قابل اعتماد نیستند

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره به این که آمریکا و کشورهای اروپایی حتی بعد از توافق هسته ای نیز قابل اعتماد نیستند چرا که آنها سابقه پیمان شکنی دارند یاد آورشد: کشور های طرف مذاکره کننده بعد از توافق هسته ای نیز همان حرف ضد و نقیض گذشته خود را تکرار می کنند و این سند محکمی برای قابل اعتماد نبودن دشمن است.

 

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تبار با تأکید بر این که نباید از توافق انجام شده ذوق زده شویم گفت: نباید برای مردم امید کاذب ایجاد کرد بلکه باید صبر کرد تا عکس العمل دشمن را بعد از توافق هسته ای دید.

 

به گفته وی، برخی  افراد ذوق زده از این توافق تلاش می کنند تا امید های کاذبی را برای مردم و جامعه ایجاد کنند در حالی که باید با بردباری با بحث توافق هسته ای برخورد شود چرا که هم دشمن قابل اعتماد نیست و هم توافق نامه هسته ای باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

 

وی افزود: توافق هسته ای که بیش از یکصد صفحه است باید در مسیر قانونی خود در مجلس شورای اسلامی توسط متخصصان بررسی و چنانچه به صلاح کشور تشخیص داده شد تصویب شود.  

 

توافق هسته ای به نتیجه برسد و یا نرسد به معنای دست از مبارزه کشیدن با آمریکا نیست

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد توافق هسته ای گفت: معظم له در این مورد اعلام کردند که توافق هسته ای چه به نتیجه برسد و چه نرسد به معنای کنار آمدن ایران با آمریکا و دست کشیدن از مبارزه با آمریکا و صلح با دشمن نیست چرا که بحث مذاکرات هسته ای جدای از مباحث دیگر است و دشمن برای ما همیشه دشمن است هرچند که آنها بعد از مذاکرات نیز حرف های ضد و نقیضی می زنند و قابل اعتماد نیستند.    

 

وی افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران مانند گذشته دشمن ظالم و یاور مظلوم است و این خط و مشی ایران در برخورد با دشمن و مظلوم است، لذا ما از مظلومان جهان و مردم مظلوم یمن و سوریه و فلسطین دفاع خواهیم کرد و با آمریکا به عنوان ام الفساد قرن که تمامی توطئه ها و فتنه های آل سعود و القائده و داعش را مستقیم و غیر مستقیم دخالت و حمایت می کند مبارزه خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تبار گفت: چنگال خون آشام دشمن امروز از زیر دست کش های مخملی و نخ نما شده پیدا شده است و چهره زشت او  از زیر قاب ظاهر انسان نمای دشمن پیدا است چرا که همه جنایت ها به دست  این دشمن خوش آشام است.

 

امام جمعه موقت کاشان در ادامه توافق هسته ای ایران را مثبت خواند و با تقدیر از تلاش خستگی ناپذیر و نفس گیر تیم مذاکره کننده ایران گفت: مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای اروپایی و آمریکا یک مذاکرات سیاسی بود که در چند دهه اخیر بی نظیر بود که نهایتا توانست جلو زیاده خواهی های دشمنان اسلام را که  قصد داشتند  صنعت هسته ای و غنی سازی ایران نابود شود موفق نشدند و مجبور شدند صنعت هسته ای  ایران و حق غنی سازی  ایران را به رسمیت بشناسند.

 

وی یاد آورشد: دشمن قصد داشت در امور نظامی و دانشمندان هسته ای ایران دخالت کنند اما موفق نشدند و همانگونه که در 8 سال دفاع مقدس به تنهایی ملت  ایران در مقابل ابر قدرت ها ایستاد در نبرد میدان مذاکرات نیز 10سال یک تنه در مقابل آنها ایستاد.

 

در طوفان ها سکان دار کشتی انقلاب مقام معظم رهبری است

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تبار در ادامه توافق هسته ای را برای جمهوری اسلامی ایران مهم خواند و با تقدیر و تجلیل از تیم هسته ای ایران یاد آورشد: رهبر معظم انقلاب با دقت و حکمت مذاکرات هسته ای را رهبری کرد و نگذاشت دشمن به اهداف خود برسد و این امر بیانگر قدرت و صلابت و فرزانگی رهبر معظم انقلاب است.

 

وی جایگاه رهبری را در نظام اسلامی مهم و سرنوشت ساز قلمداد کرد و تأکید کرد: امروزناخدای کشتی انقلاب در طوفان ها به دست شخصیتی حکیم و آگاه و فرزانه است که مقابل  همه ابرقدرت ها ایستاد و مذاکرات را رهبری کرد و نگذاشت آنها به آنچه که می خواهند برسند.

 

وهابیت اصالتا یهودی است

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره به سالروز هشتم شوال 1344 هجری قمری و تخریب قبور اهل بین عصمت و طهارت در بقیع به دست وهابیت گفت: وهابیت  قصد داشت قبر پیامبر را هم خراب کنند اما ترسیدند چرا که آنها اصالتا یهودی هستند.

 

 وی آل سعود را  فرزند نامشروع وهابیت خواند و با اشاره به این که وهابیت در آن روز براساس نقشه های انگلستان به قدرت رسید، گفت: اینها دشمن مسلمانان و اهل بیت عصمت و طهارت و پیامبر هستند. 

 

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تبار یاد آورشد: بمباران و قتل عام مردم مسلمان و بی گناه یمن در ماه مبارک رمضان توسط آل سعود بیانگر این است که این قوم اصالتا یهودی و تحت حمایت آمریکا و غرب و صهیونیست ها هستند و با پول نفت مردم عربستان، داعش و گروه های تکفیری را برای کشتار مسلمانان به وجود آوردند./1307/پ201/ی

ارسال نظرات