۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۷۶۴۲۰
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی:

موارد اضافه بر برجام در قطعنامه شورای امنیت قابل قبول نیست/ ایران هرگز روابط خود با جبهه مقاومت را قطع نمی کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این که برجام با قطعنامه شورای امنیت تفاوت هایی داشت، گفت: ملت ایران در کنار وزارت خارجه اعلام می کند که آنچه در قطعنامه اضافه شده هرگز قبول نداشته و اجازه محدود سازی موشک ها و تسلیحات دفاعی را نخواهیم داد.
حجت الاسلام والمسلمين اعرافي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعة المصطفی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به وظایف متقابل زن و شوهر در خانواده نگاه آرمانی، خود را جای یکدیگر قرار دادن، شناخت متقابل، کنترل و کاهش توقعات، صبر و بردباری و انس خانوادگی را از وظایف همسران عنوان کرد.


وی کار و همکاری را در فضای خانواده ضروری دانست و افزود: از نیازهای امروز که حوزه باید به آن بپردازند توسعه ابواب فقه و اخلاق اسلامی است، حوزه علمیه باید میراث گذشته را حفظ کرده و مسائل را با توجه به تحولات و نیازهای روز بازسازی و عرضه کند که یکی از این عرصه ها فقه و اخلاق خانواده است.


امام جمعه قم با بیان این که خانواده ها به دو دسته تقسیم می شوند، اظهار داشت: برخی خانواده ها مسؤولیت گریز، فرد گرا و بی اعتنا به شرایط زندگی هستند، در این الگو افراد خانواده به فکر خویش هستند و بنای همکاری و همدلی ندارند؛ چنین الگویی از شعاع لذت گرا مادی و دوری از ارزش های دینی شکل می گیرد.


وی ادامه داد: برخی خانواده ها نیز مسؤولیت پذیر هستند که مورد تأکید اسلام است، مشکلات در خانواده ها به دلیل دور شدن از ضوابط اسلامی است؛ اگر جمعی مسؤولیت پذیر و پر تلاش باشد منسجم خواهد بود، زن و شوهر باید همیار یکدیگر باشند و مردان نیز باید اگر چه کم در امور خانه مشارکت داشته باشند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فرا رسیدن سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب ابراز داشت: البته هیچگاه مشعل نماز جمعه در قم خاموش نبوده است اما پس از انقلاب قوت بیشتری پیدا کرده است، نماز جمعه پایگاه عبادت و سیاست و جایگاه حماسه آفرینی و رشد معنوی جامعه است.


وی عنوان کرد: نماز جمعه کارکردهای گوناگون سیاسی، عبادی و معرفتی دارد و همه باید در احیا، بازسازی و تکامل آن همت داشته باشند؛ جوانان باید در نماز جعه حضور چشمگیر و نقش فعال داشته باشند.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فرا رسیدن سالروز تخریب قبور ائمه(ع) در بقیع خاطرنشان کرد: تخریب بقیع یک حرکت ضد فرهنگی از یک گروه منحرف است، همان تفکر انحرافی که بقیع را تخریب کرد و گروه های تکفیری را رشد داد امروز در یمن در حال انجام دادن جنایت است؛ امت اسلام باید این جریان انحرافی را از خود دور کند، امروزه همه مجامع جهانی چشم خود را بر جنایات در یمن بسته اند.


وی با اشاره به روز کار آفرینی اضافه کرد: یکی از اشکالات نسل امروز این است که اهل تلاش و کار نیستند، کار آفرینی باید در جامعه افزایش پیدا کند؛ لازمه زندگی سالم وجود روحیه کار آفرینی و تلاش در زندگی است.


حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه قم با اشاره به برنامه اقدام مشترک ایران و 1+5، از زحمات و خدمات تیم مذاکره کننده تقدیر کرد و گفت: پیشرفت هایی که در برجام به دست آمده معلول علل گوناگونی است، تلاش تیم مذاکره کننده مستند و وابسته به عظمت و مقاومت ملت ایران، پیشرفت های علمی و فناوری و شهدای هسته ای، پیشرفت های نظامی و دفاعی، جبهه مقاومت و هوشمندی و درایت رهبر معظم و فرزانه انقلاب است.


وی افزود: ملت و دولت می داند که اقتدار ملی و رهبری حکیمانه پشتوانه فتوحات به دست آمده است، دنیا و آمریکایی ها بدانند که آمدن ایران برای مذاکرات به درخواست آمریکا بوده است، ایران نیز به احترام افکار عمومی جهان و برای اطمینان و صلح جهانی اقدام به چنین کاری کرد.


امام جمعه قم با بیان این که تهدید و تحقیر دشمنان هیچگاه نمی تواند ایران را به عقب براند، اظهار داشت: دشمن باید چنین خیالاتی را از ذهن خود بیرون کند، ملت بزرگ ایران بر سر آرمان های خود معامله نمی کند و به دلیل سختی از آرمان های خود عقب نخواهد نشست.


وی ادامه داد: برجام با قطعنامه شورای امنیت تفاوت هایی داشت، اگر اشکالاتی در برجام وجود داشته باشد در مراکز قانونی کشور مورد بررسی قرار می گیرد اما ملت ایران در کنار وزارت خارجه اعلام می کند که آنچه در قطعنامه اضافه شده هرگز قبول نداشته و اجازه محدود سازی موشک ها و تسلیحات دفاعی را نخواهیم داد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که ایران هرگز روابط خود با جبهه مقاومت را قطع نمی کند، ابراز داشت: ایران دوستان انقلاب اسلامی در سراسر جهان را مورد توجه قرار می دهد و از آرمان مبارزه با ظلم و ستم و غصب و اشغال و استکبار در جهان عقب نمی نشیند، دولت و ملت حتما بر سر این اصل استوار هستند.


وی عنوان کرد: پس از مذاکرات نیز متانت، وقار و وحدت و انسجام ملت و پیروی از رهبر معظم انقلاب از اصول مهمی است که لحظه ای نباید از آن غفلت کرد، اگر در این امور کوتاهی شود دشمن بیکار نمی ماند و سعی در ضربه زدن دارد؛ ملت باید بیدار و هوشیار بوده و هوشمندانه عمل کند.


رییس جامعة المصطفی خاطرنشان کرد: اگر گشایشی در اقتصاد پیدا شود که البته به عهدهای دشمن اعتمادی نیست نباید اقتصادی متکی بر نفت و دور از اندیشه مقاومت داشته باشیم.


وی در پایان با خوشامد گویی به استاندار جدید قم اضافه کرد: تلاش مسؤولان در استان و کشور باید بر توجه بیشتر به قم که شهری فرا ملی است باشد، توجه بیشتر به قم نیازمند به همکاری و وحدت بیشتر در استان و توجه نظام به این شهر جهانی است./1323/پ201/ج

ارسال نظرات