۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۷۶۴۲۲
امام جمعه تبریز:

مذاکرات هسته‌ای نباید سبب دودستگی در مردم شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهد شبستری گفت: موضوع هسته‌ای به‌ وسیله مسئولان در حال پیگیری است و باید مسیر قانونی خود را طی کند و مطلقا نباید موجب دودستگی در مردم شود، چرا که حفظ وحدت و یکپارچگی، راه‌حل مشکلات دنیای اسلام است.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز که در مصلی اعظم حضرت امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: صاحب نظران در این زمینه نقاط مثبت و منفی را مطرح می کنند و باید به این نقاط مثبت و منفی توجه کرد.


وی افزود: با وجود مذاکرات، آمریکا همچنان تهدیدات خصمانه خود علیه ایران را ادامه داده و یکسری مسائل تحریف شده را مطرح می‌کند.


خطیب جمعه تبریز گفت: موضوع هسته‌ای به‌ وسیله مسئولان در حال پیگیری است و باید مسیر قانونی خود را طی کند و مطلقا نباید موجب دودستگی در مردم شود، چرا که حفظ وحدت و یکپارچگی، راه‌حل مشکلات دنیای اسلام است و بنا بر این اصل ملت ایران نیز باید متحد باشد.


وی اضافه کرد: سیاست‌های آمریکا در منطقه با سیاست‌های ایران 180 درجه متفاوت بوده و سیاست ما در مقابل آمریکای مستکبر هیچ تغییری نخواهد کرد.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به سالگرد تاسیس شورای نگهبان، گفت: این شورای محترم نگهبان مانع تحریف قانون گذاری است، چرا که طبق قانون، تمامی قوانین مصوبه باید از فیلتر این شورا عبور کند تا مبادا قانونی غیر شرعی و غیر قانونی تصویب شود.


وی افزود: یکی از وظایف مهم این شورا نظارت بر انتخابات و تایید صلاحیت کاندیدا های محترم انتخابات است و وجود چنین مرکزی، مایه آرامش ملت است.


آیت الله شبستری بیان کرد: این شورا متشکل از شش نفر فقیه که توسط مقام معظم رهبری انتخاب می شوند و همچنین شش نفر حقوقدان است که توسط مجلس شورای اسلامی انتخاب می شوند است که تمام تلاششان امنیت و آرامش در جامعه است.


وی تاکید کرد: مبادا در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری خصومت و تنازعی بین افراد به وجود آید.


عضو خبرگان رهبری با اشاره به هشتم شوال و فاجعه غم بار تخریب قبور ائمه بقیع(ع)، گفت: با اینکه قبور ائمه بقیع(ع) چهارده قرن بود که دارای بارگاه بود اما به محض استقرار وهابیت در این منطقه، با پشتوانه استکبار جهانی قبرستان بقیع را تخریب کرد، قبرستانی که ده هزار صحابی حضرت پیامبر اسلام(ص) در آن دفن شده اند.


وی افزود: از جمله توطئه های استکبار، ایجاد مسلک بهائیت در ایران و وهابیت در عربستان بود که سوغات استعمار بوده و تا جایی که توانستند خیانت کردند و اگر این وهابیت در توان داشتند حتی قبر شریف پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) را هم تخریب می کردند، چنان چه چنین زمزمه هایی از آنان به گوش می رسد.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: تفکرات وهابیت امروز آفت جهان اسلام شده و دامن کشورهای اسلامی را آلوده کرده است و امروزه وهابیت، تشیع لندنی و تسنن آمریکایی درصدد ایجاد رخنه در صفوف مسلمانان هستند.


وی با اشاره به سالروز برگزاری اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در 5 مرداد سال 58 به امامت آیت الله طالقانی، گفت: نماز جمعه یکی از فرایض مهم اسلامی است که در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی متروک مانده بود.


آیت الله شبستری با بیان اهمیت نماز جمعه از دیدگاه قرآن و روایات، گفت: سبک شمردن فریضه نماز جمعه موجب می شود سایر عبدات انسان نیز مقبول واقع نشود مگر اینکه انسان توبه کند.


وی با اشاره به فلسفه نماز جمعه، گفت: نماز عبادی سیاسی جمعه در عین اینکه عبادت خداوند است تجلی وحدت، شکوه و عظمت مسلمین بوده و آگاهی بخش است و دشمنان نیز به خوبی به اهمیت این نماز پی برده اند.


امام جمعه تبریز با بیان اینکه ماه مبارک رمضان دستاوردها و برکات فراوانی دارد، گفت: روش های رمضانی شدن در سایر ایام مورد توجه قرار گیرد.


وی بیان کرد: حضرت امام علی(ع) می فرماید: «کوچک ترین دستاورد روزه دارن، بخشیده شدن تمام گناهان است چرا که بعد از عید سعید فطر انگار تازه متولد شده است». تمامی گناهان بجز حق الناس بخشیده می شود و باید سعی کنند تا آن تقوا، پاکدامنی و رعایت موازین شرعی را رعایت نمایند و باید قدر این تولد ثانوی را دانست./853/پ201/ی

ارسال نظرات