۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۷۶۴۲۷
خطیب جمعه بابل:

توافق هسته ای به معنای پایان دشمنی با استکبار جهانی نیست

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بابل گفت: توافق هسته ای به معنای پایان دشمنی ما با استکبار جهانی نیست زیرا بر اساس اندیشه ی اسلامی هیچگاه دعوای حق و باطل تمام شدنی نیست و ما دولت آمریکا را دولت استکباری می دانیم.
نماينده ولي فقيه در دانشگاه آزاد منطقه سه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام سید حسین ابراهیمیان، امام جمعه موقت بابل در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان با گرامیداشت سالروز نمازجمعه به نقس اثر گذار نماز جمعه در ابعاد سیاسی اجتماعی پرداخت و گفت: نماز جمعه یک نماز سیاسی عبادی و اثر گذار بر جامعه اسلامی است که امام راحل در ابتدای انقلاب اسلامی با انتصاب آیت الله طالقانی به امامت جمعه تهران این فریضه مهم را احیا کرد.

 

وی افزود: نخستین نماز جمعه استان مازندران از سوی مرحوم آیت الله روحانی، نماینده فقید ولی فقیه در استان برگزار شد و خدمات نماز جمعه در دوران انقلاب اسلامی غیر قابل انکار است.

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد منطقه سه کشور، بیداری جامعه اسلامی را یکی از اثرات نماز جمعه بیان و خاطرنشان کرد: نماز جمعه یک سنگر مهم و پشیبان انقلاب اسلامی در مقابل هجمه های وسیع دشمنان به خصوص در ایام دفاع مقدس بر عهده داشت.

 

وی با تقدیر از حضور مردم در اهتمام و حضور مداوم در نمازجمعه اذعان داشت: از باشکوه ترین نمازهای جمعه استان نمازجمعه بابل است که بیشترین حضور مردم در این نمازجمعه است.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان به موضوع توافق هسته ای و بازتاب های آن در سطح داخلی پرداخت و  تصریح کرد: بدون شک مساله توافق هسته ای دارای دستاورد مهمی برای کشور ما بود هر چند از نظر کارشناسان ایرادهایی برآن وارد است و نباید دیدگاهی صد درصد مثبت به آن داشت.

 

وی با انتقاد از کسانی که مسأله توافق هسته ای را بالاتر از فتح خرمشهر می دانند، اظهار داشت: در کنار مسائل منفی که در این توافقنامه وجود دارد، باید با نگاهی به منافع ملی نکات مثبت آن را دید و نباید این مسأله به دو دستگی در کشور بیانجامد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به عصبانیت برخی از دشمنان قسم خورده نظام اسلامی از این توافق نامه اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی، نمایندگان تندروی کنگره آمریکا، منافقین، سلطنت طلبان و سران عرب مرتجع منطقه مانند عربستان سعودی از توافقنامه هسته ای و نفوذ بیشتر ایران در هراسند.

 

وی افزود: آنچه برای ما اصل است متن توافقنامه و بقیه اظهار نظرهای مسؤولان آمریکا که غیر مرتبط با مفاد توافقنامه است، برای مصرف داخلی آنان است.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان به شرط ایران برای تعهد به توافق های لحاظ شده پرداخت و خاطرنشان کرد: هر وقت آمریکا و دولت های غربی به تعهدات خود رد توافقنامه هسته ای عمل نکنند، ما هم به روز اول بر می گردیم و غنی سازی خود ادامه خواهیم داد.

 

وی ادامه داد: توافق هسته ای به معنای پایان دشمنی ما با استکبار جهانی نیست زیرا بر اساس اندیشه ی اسلامی هیچگاه دعوای حق و باطل تمام شدنی نیست و ما دولت آمریکا را دولت استکباری می دانیم.

 

امام جمعه موقت بابل به طرح ایران برای خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای اشاره کرد و اظهار داشت: اگر طرح و تئوری ایران برای خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای عملی شود، کل جهان عاری از سلاح هسته ای خواهد شد و تنها رژیم غاصب صهیونسیتی و تروریستی اسراییل مخالف اصلی این طرح است./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات