۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۷۶۴۴۵
مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خوزستان:

نمازجمعه به عنوان رسانه باید مورد استفاده قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خوزستان با بیان این که ائمه جمعه منویات رهبرمعظم انقلاب را به مردم ابلاغ و برای آنها تبیین می کنند، گفت: نمازجمعه به عنوان رسانه باید مورد استفاده قرار گیرد؛ خطیب نماز جمعه باید از این رسانه جامعه را پویا نگه دارد و مردم را به تقوا به عنوان بالاترین رتبه بندگی دعوت کند.
حجت الاسلام محمود محمدزاده ، مسؤول شوراي سياست گزاري ائمه جمعه استان خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمود محمدزاده، مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خوزستان، ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه که در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، ابراز داشت: سالروز اقامه نخستین نمازجمعه پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) را تبریک و سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع(ع) از سوی وهابیت را تسلیت عرض می کنم؛اگر از ابتدا جلوی رشد وهابیت گرفته می شد اکنون شاهد اتفاقات دور از عالم انسانیت در جهان نبودیم.

 

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به آیه قرآنی «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِی لِلصَّلَاةِ مِن یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِکْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَیْعَ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ» اظهار داشت: این آیه با ایها الذین آمنوا آغاز می شود که بیانگر نمازجمعه اهل ایمان است.

 

مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خوزستان با اشاره به این که سوره جمعه مدنی و پس از تشکیل حکومت اسلامی نازل شده است، عنوان کرد: براساس این آیه خداوند به مسلمانان خطاب کرده که برای نماز جمعه سعی کنید؛ واژه «سعی» به معنای حضور با تلاش و برنامه ریزی است.

 

وی با تأکید براین که نمازجمعه ذکر خداوند است، اظهار داشت: انسان نخست در عرش خداوند بود اما سپس به زمین آمد و برای رجوع به این جایگاه نیازمند ذکر خداوند است؛ انا لله و انا الیه راجعون نقشه راه هستی انسان است.

 

حجت الاسلام محمدزاده با بیان این که روش انسان باید به گونه ای باشد که به سوی خداوند بازگردد، ابراز داشت: پیامبراکرم(ص) با تشکیل حکومت اسلامی در مدینه نخستین نماز جمعه را اقامه کرد که برهمین اساس امام خمینی(ره) پس از استقرار نظام اسلامی با پیشنهاد آیت الله طالقانی فرمان اقامه نخستین نمازجمعه را دادند.

 

وی با اشاره به این که در سال 1372 به فرمان رهبرمعظم انقلاب 9 تن به عنوان شورای سیاست گذاری منصوب ائمه جمعه منصوب شدند، اظهار داشت: تاکنون نزدیک بر 800 ائمه جمعه نماز این روز را اقامه می کنند.

 

مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خوزستان با اشاره به این که نمازجمعه از وظایف اصلی رهبرمعظم انقلاب و امام امت است، بیان داشت: در همین راستا این شجره طیبه به عنوان وظیفه اصلی فعالیت خود را آغاز کرد.

 

حجت الاسلام محمدزاده با تأکید براین که جمهوری اسلامی ایران همواره کشور هدف دشمن قرار گرفته افزود: جمهوری اسلامی ایران تنها نماینده اسلام است؛ دشمن به دنبال خارج کردن انقلاب از مسیر اصلی است.

 

وی با بیان این که ائمه جمعه منویات رهبرمعظم انقلاب را به مردم ابلاغ و برای آنها تبیین می کنند، گفت: نمازجمعه به عنوان رسانه باید مورد استفاده قرار گیرد؛ تذکر تقوا و آگاه بخشی مردم نسبت به مسائل روز دنیا از وظایف نمازجمعه به عنوان رسانه است.

 

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به وظایف ائمه جمعه در خطبه های این نماز افزود: خطیب نماز جمعه باید از این رسانه جامعه را پویا نگه دارد و مردم را به تقوا به عنوان بالاترین رتبه بندگی دعوت کند.

 

وی تصریح کرد: محور تذکرات رهبرمعظم انقلاب در یک ماه اخیر پیرامون حفظ اتحاد در میان امت اسلامی در صورت عدم توافق تیم مذاکره کننده هسته ای بود.

 

مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خوزستان با بیان گزارشی از نمازجمعه های استان خوزستان عنوان کرد: در خوزستان 39 نقطه شهر، شهرستان و بخش نمازجمعه اقامه می شود.

 

حجت الاسلام محمدزاده ادامه داد: 30 نقطه مسجد، 8 نقطه مصلی و 1 نقطه امامزاده در آنها نمازجمعه برپا می شود؛ 20 نقطه تقاضا اقامه نمازجمعه را داده اند که در حال بررسی هستند./9453/پ202/ف

ارسال نظرات