۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۷۶۴۴۷
خطیب جمعه نکا:

ملت ایران هیچ گاه مغلوب تحریم و تهدیدهای دشمن نمی شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت نکا گفت: ملت ایران هیچ گاه مغلوب تحریم و تهدیدهای دشمن نمی شود و می داند که آمریکا دشمن اصلی و بزرگ او است و ملت ما در مقابل آمریکا هیچ گاه سر تسلیم فرود نمی آورد.
امام جمعه موقت نکا

به گزارشخبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی‌لایینی، امام جمعه موقت نکا امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته نکا، اظهار کرد: عزت و شرف و بزرگی ملت ما در گرو اطاعت پذیری از رهبری و مقاومت در سال های مختلف انقلاب و خون شهدا است و به همین دلیل هیچ گاه در برابر تهدیدهای دشمن و به خصوص آمریکا بعنوان دشمن اصلی تسلیم نمی شود.

 

امام جمعه نکا همچنین با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) گفت: امام علی(ع) خطاب به مالک فرمود: اگر دشمن به تو پیشنهاد صلح کرد آن را بپذیر که در آن، دو ویژگی است: یکی اینکه سربازان آسوده می‌شوند و دیگر اینکه امنیت برقرار می‌شود و لکن برحذر باش از غافل گیری دشمن که اگر از آن غافل شوی، دشمن ضربه‌ای به تو خواهد زد که در زمان جنگ نزده بود.

 

خطیب جمعه نکا گفت: باید مراقب خدعه های آمریکا و دشمنان دد منش باشیم چرا که دشمنی آنان با ما همیشگی و دائمی است و نباید از دشمنی با آنان حذر کنیم.

 

وی ادامه داد: آمریکا از همان ابتدای انقلاب دشمن ما بوده و هست و اظهار نظرهای بی مورد آمریکا در رابطه با ایران و حملات نظامی و مسائلی از این قبیل بی پایه و اساس است و ملت ما باید با اطاعت پذیری از رهبری، گوش بفرمان رهبری باشند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی همچنین با تاکید بر هوشیاری همه‌جانبه در رابطه با عربستان و برنامه‌های مختلف ضد شیعی آنان، یادآور شد: در کشور عربستان ارگانی برای تخریب شیعیان در جهان برنامه‌ریزی شده است که مهم ترین کار آنها تمسخر، توهین و تخریب شیعیان است که در نتیجه‌  این تفکر، داعش، القاعده و گروه‌های دیگر آشکار شده است.

 

امام جمعه موقت نکا با تاکید بر هوشیاری همه‌جانبه مردم و مسؤولان در ارتباط با کشورهای مختلف گفت: باید همواره با اطاعت‌پذیری از رهبری، برای بالندگی هر چه بیشتر این انقلاب و نظام تلاش کنیم و مراقب رفتارهای دشمنان در شرایط مختلف باشیم.

 

حجت‌الاسلام محمدی‌لایینی با اشاره به سالگرد تخریب قبور ائمه‌ بقیع از سوی وهابیت، یادآور شد: دیدگاه وهابیت این است که همه نمادهای دینی باید تخریب شود حتی خانه‌خدا و همه مساجد متعلق به شیعیان و مسلمانان باید تخریب شود.

 

وی با اشاره به مناسبت‌های گفت: در زمان ناصرالدین شاه طبق قرارداد رویتر، امتیازات فراوانی از طرف ایران به کشورهای بیگانه داده شد و مقرر شده بود که این امتیاز به مدت هفتاد سال ادامه داشته باشد که از طرف علمای بیدار، اعتراض‌های شدیدی انجام گرفت و دولت مجبور شد که این قرارداد را فسخ کند و اکنون بالندگی ما در همین است که زیر سلطه دشمن نیستیم.

 

امام جمعه موقت نکا در ادامه سخنان خود به سالگرد عملیات مرصاد اشاره کرد و گفت: منافقان پس از جنگ تحمیلی با حمایت رژیم بعث صدام، به ایران حمله‌ کردند، اما از سوی نیروهای مخلص ایران تارومار و نابود شدند و باید قدردان دفاع جانانه رزمندگان رشیدمان در هشت سال دفاع مقدس باشیم.

 

حجت‌الاسلام محمدی‌لایینی با بیان این که سالگرد فرار بنی‌صدر پس از رسوایی‌هایی که در دوره‌ ریاست جمهوری خود به بار آورد نیز در این هفته است، افزود: مسائل مختلف، نفاق، دشمنی‌ها و دورویی‌ها در دوران مختلف انقلاب به ما آموخت که باید در شرایط مختلف آگاه و گوش به‌فرمان رهبری باشیم تا با تشخیص راه درست از نادرست به بالندگی رسیده و تلاش کنیم تا به مملکت آسیب نرسد.

 

وی با تاکید و سفارش به تقوای الهی گفت: مهم ترین راه برون‌رفت از همه‌ گرفتاری‌ها تقوای الهی است که باید با تقویت تقوا در درون خود و رعایت  تقوای بدن، تقوای نفس و تقوای قلب از گناه و آلودگی ها پاک شویم./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات