۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۷۶۴۴۹
آیت الله صفایی بوشهری:

اعتماد به دشمن دلبستن به سراب است/ مسؤولان در بررسی متن توافق دقت ویژه‌ای نسبت به خطوط قرمز داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: اعتماد به دشمن یعنی اعتماد به طوفان و سراب است؛ بصیرت سیاسی و کیاست مدیریتی اقتضا می کند، مسؤولان ضمن این که با دشمن مذاکره می‌کنند مراقب باشند و اساس پیشرفت کشور را بر اقتدار داخلی بگذارند.
آيت‌الله صفايي بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه های نمازجمعه بوشهر به وفاداری انسان به عهد و پیمان خویش نسبت به خداوند اشاره کرد و گفت: آفرینش و خلقت انسان طوری است که در فرد دینداری نهادینه شده است و اگر همین فرد تحت شرایط ابتذال و انحراف جامعه قرار بگیرد به فرد بیماری تبدیل می شود.
آیت الله صفایی بوشهری با بیان این که ذات انسان دینداری است افزود: خداوند هدایت در نهاد انسان را قرار داده است که اگر در مقابل امواج سخت دنیایی قرار بگیرد بتواند خود را حفظ کند و براساس دین حرکت کند؛ خداوند از انسان عهد گرفت که تحت تأثیر شیطان و برنامه های او قرار نگیرد بلکه در مسیر بندگی و خدا و دینداری باشد.
امام جمعه بوشهر با استناد از آیه قرآن و با بیان این که مومنان کسانی هستند که در مقابل فتنه ها و سختی های دنیا استقامت کردند خاطرنشان کرد: قدرت و ثروت و که همه اینها شهرت فرد را به دنبال دارد زیان آشکاری است و همان دنیاگرایی است؛ فطرت باطنی انسان و موهبت دینداری که خداوند در وجود او قرار داده است ایجاب می کند که وفادار این موهبت الهی باشد .
امام جمعه بوشهر در خطبه های دوم نمازجمعه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز عیدفطر و در دیدار با مسؤولان نظام با بیان این که هرگز نباید به دشمن اعتماد کرد اظهار داشت: اعتماد به دشمن یعنی اعتماد به طوفان و سراب است؛ بصیرت سیاسی و کیاست مدیریتی اقتضا می کند، مسؤولان ضمن این که با دشمن مذاکره می کنند مراقب باشند و اساس پیشرفت کشور را بر اقتدار داخلی بگذارند.
آیت الله صفایی بوشهری افزود: آمریکا و انگلیس و رژیم اشغالگر قدس زمانی دوست ما می شوند که جوهره اسلام و انقلاب از ما گرفته شود؛ بنابراین خطوط قرمز در توافق هسته ای باید رعایت شود و همه مسؤولان دقت ویژه به این امور داشته باشند.
آیت الله صفایی بوشهری گفت: شورای امنیت سازمان ملل هنوز به جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران نرسیده است آمریکا دوباره تقاضای خود را از پنج سال به 10 سال افزوده است.
امام جمعه بوشهر با بیان این که آمریکا و رژیم اشغالگر قدس بنای آشوب و ایجاد بحران در منطقه را از نظر سیاسی و فرهنگی دارند افزود: این نشان می دهد که آنها با نظام و انقلاب ما مخالف هستند ؛مسؤولان نظام و مردم ایران آماده و آگاه باشند که هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی تنها نقشه راه نجات ایران است و در این مسیر همگان باید برای رسیدن به موفقیت تلاش کنند.
آیت الله صفایی بوشهری با محکوم کردن تخریب قبور ائمه بقیع(ع) توسط وهابیون و آل سعود خاطرنشان کرد: این وهابیون چند بار به بقیع، کربلا و مراکز مذهبی اسلامی حمله کردند و قبور مطهر و مکان‌های مذهبی اسلامی را تخریب کردند؛ جوهره وهابیت و آل سعود اجرا کردن منویات جهان سلطه در سرزمین های اسلامی است.
امام جمعه بوشهر با گرامیداشت پنج مرداد سالروز برپایی اولین اقامه نماز جمعه در کشور بیان کرد: نماز جمعه یکی از نعمات الهی است که خداوند نصیب مومنان می‌کند و در واقع هدیه خدا در روز جمعه برای مومنان است.
وی یادآور شد: نمازجمعه در زمان ظهور امام زمان(عج) بر مسلمانان واجب می‌شود ولی در زمان غیبت ایشان برخی فقه‌ها نماز جمعه را واجب و برخی هم مستحب می‌‌دانند ولی احتیاط این است که این مهم به جماعت خوانده شود که ثواب بسیار دارد.
امام جمعه بوشهر گفت: آیین عبادی سیاسی نمازجمعه سبب می‌شود بصیرت سیاسی در مومنان متحد و انقلابی رشد کند و مایه وحدت و همگرایی درجامعه شود.
آیت الله صفایی بوشهری با قدردانی از تلاش شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و گرامیداشت یاد و خاطره با شهدای محراب افزود: نماز جمعه منشا خدمات زیادی برای کشور بوده است.
خطیب نماز جمعه بوشهر با اشاره به روز کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه‌ای بیان کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده برای توسعه و پیشرفت است که شاید هیچ استانی به اندازه استان بوشهر این ظرفیت‌های پیشرفت در افق بین‌المللی نداشته باشد؛ ظرفیت‌های نفت، گاز، پتروشیمی، انرژی اتمی، کشاورزی، معادن، بنادر و کشتیرانی، تجارت دریایی و شیلات از جمله ظرفیت‌های استان بوشهر است.
آیت الله صفایی بوشهری تاکید کرد: ظرفیت‌های استان بوشهر براساس برنامه‌ریزی آمایشی و کارشناسی و تدوین شود و سند چشم‌انداز توسعه و پیشرفت استان بر اساس قابلیت‌های سرزمینی در افق بین‌المللی با نگاه مقام معظم رهبری نوشته شود.
وی خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات کارآفرینی، استخدام و بکارگیری کارآموزان، ایجاد کارخانه های مناسب و بازگشایی کارخانه هایی که تعطیل شده اند، ضروری است.
امام جمعه بوشهر با اشاره به این که استان بوشهر در بعد منابع انسانی دارای جوانانی با استعداد و ولایت‌مدار است بیان کرد: نیاز است مهارت در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای متناسب با نیازهای شغلی آینده به جوانان آموزش داده شود.
آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: کارآفرینی و مهارت های فنی و حرفه ای در یک برنامه دقیق و مدون طراحی و با مدیریت جهادی اجرا شود تا اشتغال جوانان فراهم شود چراکه وجود یک نفر بیکار دراستان با این همه ظرفیت عیب است.
وی افزود: استان بوشهر نیاز به یک تحول اساسی دانش بنیان فرهنگی و جهادی در حوزه مهارت های فنی و حرفه ای هست تا بتوانیم فضای اشتغال را برای جوانان ایجاد کنیم و به جایگاه شایسته ای برسانیم./833/پ201/ف
ارسال نظرات