۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۲۷۶۴۵۴
آیت‌ الله ایمانی:

راه علاج امت اسلامی وحدت است/ تیم مذاکره‌کننده در مقابل یاوه‌گویی‌های غرب سکوت نکند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شیراز با بیان اینکه دشمن به دنبال دوقطبی کردن جامعه است، بر وحدت، هماهنگی و همراهی مردم و مسؤولان در مسأله مذاکرات تأکید کرد و از دستگاه دیپلماسی کشور به ویژه تیم مذاکره کننده خواست تا در مقابل یاوه‌گویی‌های غرب سکوت نکنند.
آيت الله ايماني، نماينده ولي فقيه و امام جمعه شيراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی،  نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز گفت: وظیفه نخست نماز جمعه آگاهی‌بخشی در عرصه معنویت و مسائل سیاسی اجتماعی است به همین جهت امام خمینی(ره) نماز جمعه را مسئله‌ای عبادی سیاسی می‌دانستند.

 

وی با بیان اینکه موفقیت و شکست ملت‌ها در فراز و فرودهای مختلف زندگی معلول آگاهی و عدم‌آگاهی، بصیرت و مقاومت است، افزود: اگر ملت‌ها دارای آگاهی لازم و ایستادگی لازم باشند هیچ‌گاه دچار فرود و ذلت نمی‌شوند اما اگر از آگاهی لازم برخوردار نباشند فرازها و فرودها آنان را به زمین می‌زند.

 

آیت الله ایمانی ابراز کرد: انقلاب اسلامی ما روز به روز شکوفاتر از گذشته بوده و هست که برپایی نماز جمعه در بیش از 700 شهر و روستا یکی از دلایل آن است چراکه نماز جمعه تداوم آگاهی‌بخشی ملت ما را بیمه ساخته و در مقابل حوادث آن را سرپا نگه داشته است.

 

امام جمعه شیراز با اشاره به مسئله برجام خاطرنشان کرد: نکته قابل ملاحظه‌ای که در این مسئله نباید از نظر دور نگه داشت تب و تابی است که در دنیای غرب اتفاق افتاده و ذوق زدگی خاصی که به وجود آمده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: شما شاهدید کشورهای غربی برای عقد قراردادهای تجاری، صنعتی و نفتی در صف انتظار قرار گرفتند و قطعنامه 2232 در کوتاه‌ترین زمان تصویب شد که شورای امنیت نسبت به ما تاکنون چنین چیزی نداشته است.

 

وی با بیان اینکه انگلیس برای باز کردن سفارتخانه‌اش تلاش می‌کند، گفت: جنب و جوش عظیمی را در دنیای غرب شاهدیم که از یک سو مایه غرور است اما باید توجه کرد که این دشمنان ما چگونه یک مرتبه دوست ما شدند و بعضی از آن‌ها برای قرارداد و تصویب قطعنامه با این سرعت عمل کردند؟

 

آیت الله ایمانی با بیان اینکه ما باید هوشیار و بیدار باشیم، افزود: آنچه این احتیاط را بیشتر برای ما مطرح می‌سازد این است که گاه و بی‌گاه سخنانی از دولتمردان امریکایی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و دیگران شنیده می‌شود که انسان احساس می‌کند نکند در دل چیز دیگری دارند.

 

امام جمعه شیراز بیان کرد: این که می‌بینید آلمان می‌گوید اگر می‌خواهید رابطه خوب داشته باشید رابطه خود را  با اسرائیل خوب کنید، انگلیس سخن دیگری می‌گوید، رجال کنگره در امریکا نکات دیگری می‌گویند همان دشمنی‌هایی است که قرآن مجید می‌گوید.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: ما باید هوشیار باشیم و آنچه در این هوشیاری لازم است این است که وحدت، هماهنگی و همراهی امت واحده را حفظ کنیم چون دشمن به دنبال دو قطبی کردن جامعه است.

 

وی خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی ما نیز همان‌گونه که در دوران مذاکرات با قاطعیت و شجاعت در مقابل زیاده‌خواهی‌ها ایستادند امروز هم این ایستادگی را دنبال کنند و امروز هم این مقاومت را تعقیب کنند.

 

آیت الله ایمانی تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده در مقابل یاوه‌گویی‌های آنان سکوت نداشته باشند و نکات لازم را در پاسخ آنان بیان کنند چراکه مواضع اصلی و کلان نظام در مقابل نظام سلطه تغییر پیدا نکرده است و ما اختلافات زیادی با نظام سلطه در جهان و منطقه داریم.

 

امام جمعه شیراز با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع توسط آل سعود گفت: حکومت آل سعود و فرقه وهابیت از ابتدا با کشتن، غارتگری سوار کار شدند و از ابتدا چماق تفرقه را بر سر امت اسلامی کوبیدند.

 

وی با بیان اینکه تفرقه امروز در جهان اسلام طبیعی نیست، افزود: تفرقه امروز تفرقه تحمیلی است که با بیت‌المال مسلمین، با ابزار آل سعود و آل خلیفه و با ابزار کشورهای اسلامی و با برنامه انگلیس و امریکا و اسرائیل عملیاتی می‌شود.

 

آیت الله ایمانی با بیان اینکه راه علاج امت اسلامی وحدت است، تصریح کرد: آل سعود و فرقه وهابیت عامل اختلاف، تفرقه و آدم‌کشی در عرصه‌های مختلف است که بیش از 120 روز کشور مظلوم یمن را بمباران می‌کنند و سکوت مرگباری بر جوامع بشری و مجامع حقوق بشر هم حاکم شده است./919/پ201/ی

ارسال نظرات