۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۲۷۶۴۶۲
رییس سازمان بسیج مستضعفین:

مقایسه ملت ایران با مردم عصر امام حسن بی‌انصافی است

خبرگزاری رساـ سردار نقدی با بیان این که ملت بزرگ ایران در همه صحنه‌ها محکم و استوار پشت ولایت ایستاده و هیچ‌گاه از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و اسلام کوتاه نیامده است، مقایسه این ملت با مردم عصر امام حسن(ع) را بی‌انصافی و اشتباهی بزرگ خواند.
سردار نقدي سردار نقدي- مراسم توديع و معارفه فرمانده سپاه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین، امروز در آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با بیان این که سنت حسنه برگزاری مراسمات تودیع و معارفه مدیران در مصلاها و مساجد، امروز برای نخستین بار در کشور در خراسان شمالی برگزار می شود، اظهار کرد: بر اساس برنامه سازمان بسیج از این پس در سطح کشور نیز مراسم تودیع و معارفه فرماندهان سپاه استان ها در مصلاهای مرکز استان و فرماندهان پایگاه های بسیج در مساجد برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که مساجد جایگاه ویژه ای در دین مبین اسلام دارند که این جایگاه تنها به برگزاری نماز و آیین های عبادی خلاصه نمی شود، خاطرنشان کرد: در گذشته مسجد نقش محوری داشته و محل تصمیم گیری و تصمیم سازی های مختلف بودند که امروز بسیج قصد دارد به نوبه خود این جایگاه رفیع مساجد را بازیابی کند.

 

سردار نقدی با بیان این که در تفکر اسلامی همه قدرت از آن باری تعالی بوده و خداوند در بخش هایی این قدرت خود را منتقل کرده است، افزود: یکی از تجلی گاه های قدرت خداوند اولیا و انبیا بوده و دیگری اجتماع های مردمی هستند که تجلی قدرت پروردگار به شمار می روند.

 

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در امر بسیج با اشاره به این که هر جا مردم جمع شده و قدرت خود را متمرکز کنند، قدرت الهی متجلی می شود، اضافه کرد: در این میان قدرت حاکمان زورگو و طاغوت ها اصالتی نداشته و درواقع این حکام زمانی به مسند قدرت می رسند که مردم از خود سلب اختیار کنند، فریب بخورند و یا بترسند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر جامعه ای فریب طاغوت ها را نخورده و نترسد، به قدرت واقعی دست می یابد همان گونه که ملت اسلامی ایران نیز با قیام خود و پیروزی انقلاب اسلامی از چنگال طاغوت و قدرت های بی اصالت رها شده و خود به قدرت رسید.

 

سردار نقدی با اشاره به این که مساجد و نمازهای جمعه در واقع محل تجلی همین قدرت و اراده مردمی برگرفته از قدرت الهی است، تصریح کرد: مسجد محل تجمع مردم و تجلی گاه قدرت و اراده الهی بوده و در طول 36 سال گذشته نیز پیروزی انقلاب و سایر مؤفقیت های نظام اسلامی از تجمعات مردمی در مساجد نشأت گرفت.

 

نقش مساجد در حوزه های مختلف تقویت شود

وی با انتقاد از کمرنگ شدن نقش مساجد در حوزه هایی به غیر از عبادت و فرهنگ، افزود: ما انقلاب اسلامی و اجتماعی کردیم اما هنوز انقلاب اداری در کشور ما صورت نگرفته، به گونه ای که همان سیستم ها و بروکراسی اداری غربی در کشور حاکم است در حالی که باید در این راستا و در حوزه های مختلف عبادی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و غیره از نقش و جایگاه مساجد استفاده بیشتری شود.

 

سردار نقدی با تأکید بر این که مساجد می بایست به جایگاه والای خود در صدر اسلام برسند، تصریح کرد: فلسفه برگزاری مراسمات تودیع و معارفه فرماندهان سپاه و بسیج در مساجد و مصلاها نیز همین امر است.

 

رییس پیشین سازمان حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی ایران با بیان این که می توان به واسطه تجمع قدرت مردم کارهای مختلف را با کیفیت و کمیت بهتر و بیشتری انجام داد، افزود: قدرت مردم تنها در عرصه انتخابات و سیاست نیست بلکه این قدرت باید در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و غیره نیز به کار گرفته شود که در این راستا مساجد و تجمعات مردمی در این اماکن مقدس، بسیار مؤثر هستند.

 

وی با اشاره به این که پایه گذاری بسیج نیز بر همین تفکر صورت گرفته است، اضافه کرد: ملت و نظام اسلامی ایران بیش از 36 سال است که با همین روش و فرمول مقابل همه قدرت های استکباری دنیا ایستاده و از این پس نیز با ایستادگی در برابر دشمنان همانند گذشته سربلند و پیروز خواهد بود.

 

سردار نقدی خاطرنشان کرد: مردم ما در طول بیش از سه دهه گذشته در همه زمینه ها در مقابل دشمنان ایستاده و هیچ گاه نیز از مواضع و آرمان ها و ارزش های انقلاب و اسلام کوتاه نیامده اند.

 

وی تصریح کرد: در حالی که ملت بزرگ ایران در همه صحنه ها محکم و استوار پشت ولایت ایستاده، مقایسه آنها با مردم عصر امام حسن(ع)، بی انصافی و اشتباهی بزرگ است.

 

به گفته سردار نقدی این ملت با همت، بصیرت، آمادگی و غیرت یک لحظه نیز امام خود را تنها نگذاشته و جوانان امروز جامعه اسلامی هم همانند پدران خود در دفاع مقدس، آمادگی حضور خود در صحنه های دفاع از اسلام و انقلاب را اثبات کرده اند.

 

صدها هزار نفر آماده اعزام به سوریه و حراست از حرم حضرت زینب هستند

رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: امروز مردم و جوانان ایران اسلامی نه تنها برای دفاع از وطن خود، بلکه برای حضور در جبهه های مقدس اسلام نیز سر از پا نشناخته و هر روز درخواست های بسیار زیادی برای اعزام به جبهه های نبرد حق علیه باطل به ما می رسد.

 

سردار نقدی اضافه کرد: در حال حاضر شمار زیادی از جوانان ایران اسلامی داوطلب اعزام به سوریه و حراست از حرم حضرت زینب(س) هستند با این وجود ما به آنها گفته‌ایم که نیازی به حضور آنان نیست.

 

وی افزود: اگر به این جوانان اجازه حضور در میدان نبرد سوریه داده شود، به یک هفته نرسیده 100 هزار نفر لباس رزم پوشیده و آماده اعزام می شوند و پس از آن نیز هر هفته 100 هزار نفر برای حضور در جبهه های اسلام علیه دشمنان رهسپار خواهند شد.

 

سردار نقدی تصریح کرد: با وجود چنین مردمی که محکم و استوار بر روی خطوط قرمز و بایدها و نبایدهای خود ایستاده اند، هر گونه سازش و کوتاه آمدن در برابر دشمنان پذیرفتنی نیست.

 

گفتنی است، در این آیین با قدردانی از زحمات 10 ساله سردار حسینعلی یوسفعلیزاده، فرمانده سابق سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی، سردار سیدحسن مرتضوی به عنوان فرمانده جدید سپاه استان معرفی شد./9314/پ201/ی

ارسال نظرات