۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۲۷۶۴۶۵
مدیر موسسه گفتمان دینی:

اسلام هراسی و ایران هراسی دروغ و سیاه نمایی غرب است

خبرگزاری رساـ مدیر موسسه گفتمان دینی با بیان این که ارتباط چهره به چهره بهترین راه مقابله با تبیلغات رسانه های دشمن است، گفت: بسیاری از چیزهایی که رسانه‌های غربی در مورد شیعه، اسلام و ایران بیان می‌کنند، دروغ و سیاه نمایی است.
جهان اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حمید قریب رضا، مدیر موسسه گفتمان دینی، پیش از ظهر امروز در نخستین اردوی آموزشی جهان اسلام، مشهد جهانی تشکل های جهانی که در اردوگاه دشت بهشت برگزار شد، به بحث ایران هراسی و شیعه هراسی و اسلام هراسی اشاره کرد و گفت: کارکرد رسانه های غربی این است که تلاش می کنند با فعالیت های روز به روز دقیق تر و با استفاده از ابزارها، در جامعه جهانی اسلام هراسی و ایران هراسی  و شیعه هراسی را در بین جوانان رواج دهند و آن ها را نسبت به این موضوع ها جلب کنند.

 

وی با بیان این که ارتباط چهره به چهره بهترین راه مقابله با تبیلغات رسانه های دشمن است، تصریح کرد: بسیاری از چیزهایی که در مورد شیعه، اسلام و ایران رسانه های غربی بیان می کنند، دروغ و سیاه نمایی و خیانت به اندیشه ها است که با ارتباط با آن ها می توان چهره واقعی اسلام را بشناسانیم.

 

حجت الاسلام قریب رضا، با اشاره به توجه جامعه جهانی به ما در نتیجه اقدامات رسانه های غربی، افزود: این رسانه ها تمام تلاششان را می کنند که از الگوگیری فعالان فرهنگی از جمهوری اسلامی جلوگیری کنند.

 

مدیر موسسه گفتمان دینی، با اشاره به این که علیرغم تبلیغات گسترده علیه اسلام و ایران مردم خود به دنبال واقعیت ها هستند تصریح کرد: بهترین راه برای راستی آزمایی توسط مردم ارتباط چهره به چهره است که از طریق حضور گردشگران خارجی این امکان وجود دارد.

 

وی به سفر تعدادی از اعضای تشکل های بین المللی به ایران اشاره کرد وگفت: تصور اکثر این افراد با آنچه در ایران از نزدیک مشاهده می کنند بسیار متفاوت است.

 

حجت الاسلام غریب رضا، مردم را سرمایه های اجتماعی دانست و گفت: باید این سرمایه ها را قدر بدانیم و مدیریت و برنامه ریزی داشته باشیم و با اتکا به نیروهای مردمی منتظر دستگاه های دولتی نباشیم و با توجه به این که محدودیت ها ی آن ها را نداریم در عرصه های مختلف بین المللی فعالیت کنیم.

 

مدیر موسسه گفتمان دینی، با اشاره به رفتار رسانه های  عربی نسبت به ایران بعد از مذاکرات هسته ای، گفت: پس از مذاکرات با کاهش و افزایش بازخوردهای مختلفی مواجه بودیم هجمه رسانه ای کشورهای عربی علیه جمهوری اسلامی ایران افزایش یافت چون منافع خود را در ارتباط با آمریکا در تزلزل می بینند.

 

وی خاطرنشان کرد: برخی رسانه های غربی با کاهش هجمه های خود علیه ایران درصدد ارتباط گیری با نظام جمهوری اسلامی هستند که رهبر معظم انقلاب فرمودند «سیاست مبارزه با استکبار ستیزی از بین نمی رود چه توافش بشود چه نشود» بنابراین نباید نسبت به این نرمش رسانه های غربی دلخوش بود اما از این تأثیرات هر چند مقطعی بهره برداری مناسب داشته باشیم.

 

حجت الاسلام قریب رضا، به راهکارهایی برای موفقیت شاره و اظهار کرد: رمز موفقیت  ما در ارتباط با تشکل های مردمی دیگر کشورها و ایجاد یک ارتباط مستمر با بهره گیری از فضای مجازی است، همچنین فراگیزی زبان، مخاطب شناسی از جمله این راهکارها است./1310/پ202/ی

ارسال نظرات