۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۲۷۶۴۷۰
آیت‌الله دری نجف آبادی:

پول‌های بلوکه شده نباید به کالای لوکس و وارداتی تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ آیت‌‌الله دری نجف آبادی با اشاره به احتمال رفع تحریم‌ها پس از امضای توافقنامه هسته‌ای و آزاد شدن پول‌های بلوکه شده کشور، گفت: این پول‌ها نباید به کالای لوکس و وارداتی تبدیل شود، بلکه باید در مسیر ایجاد واحدهای جدید صرف شود و مانند خونی در پیکر جامعه به حرکت درآید.
آيت‌ الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌ الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اراک، با بیان این که مذاکرات هسته‌ای باید به عنوان یک فرصت برای دهه آینده کشور مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: باید بدانیم آیندگان درباره سخنان‌مان قضاوت می‌کنند و باید با نگاهی درست و جامع مسیر رشد و اعتلای کشور را طی کرد.

 

پول‌های بلوکه شده نباید به کالای لوکس و وارداتی تبدیل شوند

آیت‌ الله دری نجف آبادی با بیان این که، پول‌های بلوکه شده نباید به کالای لوکس و وارداتی تبدیل شوند، گفت: پول های بلوکه شده باید در مسیر ایجاد واحدهای جدید صرف شود و مانند خونی در پیکر جامعه به حرکت درآید و چرا که این خرج کردها عاقلانه نیست و انسان عاقل حتی برای یک ریال درآمد خود نیز ارزش قائل است.

 

با توجه به توافق صورت گرفته، اجازه نداریم دچار آشفتگی در عمل و هزینه‌ها شویم

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان ین که همه باید بدانند با توجه به توافق صورت گرفته، اجازه نداریم دچار آشفتگی در عمل و هزینه‌ها شویم، عنوان کرد: هیچ فردی نباید این استدلال را داشته باشد که چون به توافق دست یافته‌ایم می‌توانیم درآمدهایمان را هرگونه که می‌خواهیم خرج کنیم و نسبت به منابع بی‌تفاوت باشیم.

 

امام جمعه اراک بیان داشت: نمایندگان دولت و مدیران به صورت قطره چکانی از پول‌ها برای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه استفاده کنند و واحدهای جدید را راه‌اندازی کرده و برای توسعه صادرات چند صد میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری کنند.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در استان مرکزی تصریح کرد: حدود 10 هزار مجوز صنعتی صادر شده است که تنها 2 هزار واحد فعالیت دارند و باید با هزینه‌های مالی مشکلات واحدهای غیرفعال و نیمه‌فعال را حل کرده و نسبت به فعال‌سازی آنها تولید و ایجاد اشتغال حرکت کنیم.

 

از واردات بی‌رویه و اسراف باید پرهیز شود

آیت‌ الله دری نجف آبادی با بیان این که از واردات بی‌رویه و اسراف باید پرهیز شود گفت: ایران در حالی که می‌تواند سازنده گوشی، تبلت، ماهواره و کامپیوتر باشد، اما به وارد کننده این اجناس تبدیل شده و سالانه اعتبارات هنگفتی را برای واردات این کالاها هزینه می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، خاطرنشان کرد: ترکیه که نفت و گاز ندارد اما روز به روز مشاهده می کنیم که تمامی بازارها را تحت سلطه خود درآورده‌اند و امروز باید در کشورمان با برنامه ریزی تولید ناخالص ملی را در هشت سال آینده به دو برابر افزایش دهیم.

 

مسؤولان باید در راستای فعال کردن صنایع راکد تلاش کنند 

امام جمعه اراک با بیان این که تولید و خودکفایی دو امر ضروری و مورد نیاز کشور است، اظهار داشت: دولت، مجلس و نمایندگان باید در راستای فعال کردن صنایع راکد تلاش کنند  و همچنین با درایت ،تدبیر و برنامه ریزی به اهداف مورد نظر دست یابند.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی کشوری توانمند و قدرتمندی است که باید این ارزش بزرگ را قدر بدانیم و با استفاده از منابع خدادادی موجود و برنامه‌ریزی بسیار سال‌های پیش‌رو و آینده کشور را تضمین کنیم.

 

هشتم شوال روز رسوایی آل‌سعود و فرقه ضاله وهابیت است

آیت‌ الله دری نجف آبادی با بیان این که هشتم شوال روز رسوایی آل‌سعود و فرقه ضاله وهابیت است، اظهار داشت: در هشتم شوال  آل‌سعود حقایق معنوی و اصول دینی قرآن را زیر پا گذاشت و در نتیجه جنایاتی در تاریخ اسلام رخ داد که تا همیشه سبب خجالت و شرم این جنایت‌پیشگان است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان داشت: تخریب قبور ائمه بقیع مربوط به یک مذهب نیست، بلکه مربوط به تمام اسلام است، زیرا غرب بر این فکر بود اگر نماد و شئون اسلامی باقی بماند، آنها نخواهند توانست اسلام را نابود کنند.

 

یکی از بزرگترین معروف های کشور نماز جمعه است

امام جمعه اراک با بیان این که یکی از بزرگترین معروف های کشور نماز جمعه است، تصریح کرد: نماز جمعه مظهر انسجام، وحدت، اقتدار، حضور در محضر امام زمان (عج)، بیعت با امام عصر، امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به این کهبه برکت انقلاب اسلامی در 850 نقطه از کشور و حدود 30 نقطه از استان مرکزی نماز با برکت جمعه هر هفته اقامه می شود، عنوان کرد: در برخی از نقاط استان مرکزی مانند خنجین، بخش کزاز و هفت تپه این نماز با برکت اقامه نمی شود که این مهم نیز با جدیت پیگیری و اقدام می گردد.

 

نماز رابطه انسان با خدا را تنظیم می کند

آیت‌ الله دری نجف آبادی در ادامه با بیان به این که نماز رابطه انسان با خدا را تنظیم می کند، خاطرنشان کرد: ستون دین است و اگر مورد قبول پروردگار واقع شود سایر اعمال نیز قبول می شود، بنابراین آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید به بحث نماز بیش از پیش توجه کنند. /842/پ201/ی

ارسال نظرات