۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵
کد خبر: ۲۷۶۵۱۲
امام جمعه مشهد اردهال کاشان:

توافق خوب، توافقی است که عزت و غیرت کشور در آن حفظ شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که قطعنامه‌ای که در شورای امنیت به تصویب رسید، موجب نگرانی برخی از نخبگان و دلسوزان نظام شد، گفت: توافق خوب، توافقی است که عزت، غیرت و ناموس کشور در آن حفظ شود.
حجت السلام مهدي سليماني اردهالي

حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال کاشان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که مردم از جمع بندی مذاکرات هسته ای خوشحال شدند، گفت: قطعنامه ای که در شورای امنیت به تصویب رسید، موجب نگرانی برخی از نخبگان و دلسوزان نظام شد.

 

وی افزود: قرار بود این قطعنامه بعد از بررسی معایب و محاسن متن جمع بندی از سوی مجالس هفت کشور طرف مذاکره به تصویب برسد و از طرفی در این قطعنامه پیش بینی شده است که بعد از پایبند نبودن ایران به تعهدات، تمام تحریم ها بازخواهد گشت که این موارد نگران کننده است.

 

حجت الاسلام سلیمانی اردهالی با اشاره به این که مسؤولان آمریکایی هر کدام اظهار نظرات متفاوتی عنوان می کنند، گفت: اوباما می گوید می توانیم ارتش ایران را نابود کنیم و دیگر مسؤول آمریکایی از روی میز بودن همه گزینه ها می گوید که این صحبت ها برای ایران خطر دارد.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با تأکید بر این که ایران دارای اخلاق و منطق است، گفت: دین اسلام برای تمام مسائل ریز و درشت دستور دارد و برای روابط بین الملل نیز آیاتی در قرآن آمده است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: باید به آمریکایی ها یاد داد تا اهل منطق شوند و از زور و تهدید دست بردارند.

 

وی با اشاره به این که تحریم ها سال ها به صورت ناجوانمردانه به مردم ایران تحمیل شد، گفت: سخنگوی کاخ سفید توافق با ایران را فرصتی برای شناسایی بیشتر اهداف نظامی و هدفمند کردن حمله به ایران عنوان می کند.

 

مذاکرات، دشمن ایران را جری تر و گستاخ تر کرده است

به گفته وی، اسرائیل 35 سال پیش با چراغ سبز آمریکا تمام تأسیسات هسته ای عراق را نابود کرد و 17 سال پیش نیز در یک شب با حمله جنگنده های خود، تمام تأسیسات هسته ای سوریه را نابود کرد، اما به علت عدم شناخت از تأسیسات هسته ای ایران، قادر به این کار نیست و با این توافق به دنبال شناخت بیشتر از وضعیت هسته ای ایران هستند.

 

حجت الاسلام سلیمانی اردهالی با اشاره به این که اسرائیل به دنبال گرفتن بمب سنگرشکن از آمریکا برای حمله به ایران و نابود کردن تأسیسات هسته ای ایران است، گفت: مذاکرات خوب بوده است، اما دشمن را جری تر و برای ادامه فشار بر ملت ایران، گستاخ تر کرده است.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با تأکید بر بررسی دقیق و موشکافانه برجام از سوی مجلس به عنوان آخرین سنگر و شورای امنیت ملی، گفت: نمایندگان مجلس باید غم‌خوار ملت باشند و عزت مردم را حفظ کنند و از خطوط قرمز در مذاکرات دفاع کنند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که از گفته های مذاکره کنندگان ایرانی مشخص می شود که برخی از خطوط قرمز در مذاکرات حفظ نشده است، گفت: توافق خوب، توافقی است که عزت، غیرت و ناموس مملکت در آن حفظ شود، در غیر این صورت، ملت ایران آن توافق را نخواهد پذیرفت./1307/ت302/ح

ارسال نظرات