۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۲۷۶۵۱۳
رییس دفتر رهبر معظم انقلاب:

کشور نیازمند جوانان متخصص و متعهد در همه علوم است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با بیان این که آینده کشور به دست جوانان این مرز و بوم رقم خواهد خورد، گفت: نسل آینده باید کشور را اداره کند و کشور نیازمند جوانان دانشمند، متخصص و متعهد در همه علوم است.
رييس دفتر رهبر معظم انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، جمعه شب در افتتاحیه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که در مهدیه مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با بیان این که دنیای امروز، دنیای علم است و کشوری که از علم محروم باشد، به جایی نخواهد رسید، تصریح کرد: مسیر کسب علم و تخصص، جاده اتوبان و صاف و هموار نیست، بلکه جاده ای نا هموار است که باید برای رسیدن به آن تلاش فراوان کرد.


حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با تأکید بر این که جوانان در رأس محور کسب علم و تخصص قرار دارند، افزود: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شکوفا شدن استعدادهای جوانان است که باید قدر آن را دانست و به نسل جوان توجه ویژه ای کرد.


به گفته وی، رهبر فرزانه انقلاب در ماه مبارک رمضان به مدت چهار ساعت با جوانان و دانشجویان دیدار و گفت و گو کردند که این نشان از توجه خاص و ویژه ایشان به جوانان است.


رییس دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به این که چرخ های هسته ای ایران به دست جوانان این مرز و بوم می چرخد و روز به روز در حال پیشرفت است، تأکید کرد: در مسأله انرژی هسته ای جوانان ایران با میانگین سنی بین 20 تا 30 سال گام های بلندی برداشتند و یک جنبش بزرگ علمی در کشور ایجاد کردند.


وی با بیان این که ترور شهیدان هسته ای ایران حاکی از آن است که امروز جوان ایرانی در اوج استعداد قرار دارد، گفت: تمام مراکز علمی هسته ای ایران از جمله نطنز و فردو، از سوی جوانان ایران ایجاد شده و اداره نیز می شود و این تنها بخشی از توانمندی جوان ایرانی است.


به گفته حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، جوانان ایرانی در مسابقات علمی و المپیادهای بین المللی همواره جزو رتبه های برترند و همواره در مباحث علمی در بین کشورهای مختلف پیش گام هستند.


وی، پیر شدن جمعیت جوان را یک احساس خطر جدی برای آینده کشور دانست و گفت: پیر شدن جامعه در کشورهای غربی برای آن ها ایجاد خطر کرده است و آن ها می خواهند این خلاء را با جذب جوانان نخبه کشورهای دیگر از جمله ایران پر کنند.


حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با بیان این که آینده کشور به دست جوانان این مرز و بوم رقم خواهد خورد، تأکید کرد: نسل آینده باید کشور را اداره کند و کشور نیازمند جوانان دانشمند، متخصص و متعهد در همه علوم است.


به گفته رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، جوانان ایران اسلامی در تولید علم گام های اساسی و بلندی برداشته اند و در برابر تحریم های ظالمانه که حتی تحریم های درمانی و پزشکی را نیز شامل می شود، ایستادگی کرده اند که باید از این جهت به خود ببالیم.


حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با تأکید بر این که روزی فرا خواهد رسید که به لطف و استعداد همین جوانان، تحریم دشمن علیه ایران برعکس خواهد شد و این استکبار است که به ایران نیازمند خواهد بود، خاطرنشان کرد: جنگ امروز ایران با دشمن جنگ عقیدتی و فکری است که لازمه ایستادگی و مقاومت در این جنگ، هوشیاری همه جانبه است.


وی با تأیید برگزاری طرح تقویت مبانی اعتقادی و شهبه زدایی دینی از سوی نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: گزارش این طرح به رهبر فرزانه انقلاب ارائه شده است و ایشان این طرح را مورد تأیید و تأکید خویش قرار دادند.

 

در ادامه این نشست نیز حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی با رویکرد مقابله با تهاجم دشمن در شهرکرد برگزار می شود.


حجت الاسلام والمسلمین نکونام در آغاز به کار این طرح افزود: طرح تقویت مبانی اعتقادی و شهبه زدایی دینی به مدت سه سال است در شهرکرد برگزار می شود که تاکنون در این زمینه 26عنوان کتاب منتشر شده است.


به گفته وی، رویکرد امسال این طرح که نوعی گفتمان سازی است، پیرامون سبک زندگی اسلامی و جوانان طراحی شده است.


گفتنی است طرح تقویت مبانی اعتقادی و شهبه زدایی دینی به مدت 25 روز از دوم تا بیست و هفتم مردادماه هر شب در مهدیه مصلای شهرکرد برای جوانان و هر روز برای فرهنگیان با حضور 14 نفر از اندیشمندان کشور برگزار می شود./9457/پ201/ج

 

ارسال نظرات