۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۷۶۵۷۵
امام جمعه محمودآباد:

سواحل دریا نباید محیطی برای ترویج مظاهر بدحجابی باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمود آباد بر ضرورت برخورد با مظاهر علنی فساد در سواحل دریا از سوی دستگاه های نظارتی تأکید کرد.
امام جمعه محمودآباد

حجت‌الاسلام سید داود موسوی، امام جمعه محمود آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری بر ضرورت حفظ عفاف و حجاب در جامعه تأکید کرد و گفت: نباید به بهانه فصل تابستان شاهد رواج بدحجابی در برخی نقاط استان باشیم.

 

وی با بیان این که بدحجابی زیبنده جامعه اسلامی به ویژه استان ولایت مدار مازندران نیست، افزود: متأسفانه به دلیل ورود گسترده گردشگران و مسافران شاهد رواج بدحجابی در شهرهای ساحلی هستیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به رعایت شعائر و شئونات اخلاقی و مسائل اجتماعی در جامعه گفت: با شروع فصل تابستان و آغاز تعطیلات، یکی از مسائل مورد توجه، رعایت اصول متعارف اخلاقی در اماکن عمومی است.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که مردم مؤمن و متدین شهرهای ساحلی و توریست پذیر استان از وضعیت نامناسب عفاف و حجاب در برخی مناطق استان گلایه شدید دارند، ادامه داد: متأسفانه متولیان نظارتی و فرهنگی تاکنون اقدام مناسبی در برخورد با این مظاهر فساد انجام ندادند.

 

وی با اشاره به این که برخی ها به بهانه استفاده از سواحل دریا و دیگر مواهب طبیعی استان، به ترویج بی حجابی و فرهنگ منحرف غربی می پردازند، بیان داشت: بر اساس گزارشاتی که از سواحل، پارک‌ها و سطح شهرهای گردشگر پذیر و برخی از روستاها رسیده‌است، وضعیت حجاب و عفاف برازنده جامعه دینی نیست.

 

امام جمعه محمودآباد با اشاره به اعتراضات متعدد مردم برای وضعیت نامناسب شئونات اخلاقی و حجاب در این شهرستان تصریح کرد: باید برای این شرایط ناگوار فکری کرد و مسؤولان و دستگاه‌های مربوطه برای رعایت شعائر دینی احساس مسؤولیت کرده و برای برخورد با ظواهر و اقدامات هتاکانه و بدحجابی مفرط و اختلاط بی رویه زن و مرد در دریا اقدام همه‌جانبه تدارک بینند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، حجاب را مایه سربلندی و افتخار بشر دانست و با بیان این که یکی از شیوه های استبداد و تسلط بر جهان که از سوی مستکبران و زورگویان عالم در حال انجام است، سست کردن مقوله حجاب و عفاف در بین ملت ها است، افزود: بی شک کم رنگ شدن و از بین رفتن عفاف و حجاب در میان جوامع موجب از هم پاشیدگی خانواده خواهد شد.

 

امام جمعه محمودآباد افزود: عدم رعایت حجاب و عفاف افزون بر سست شدن بنیان خانواده، رواج بی بند و باری، پایین آمدن بهره‌وری نیروهای انسانی، شیوع انواع بیماری های روانی، از بین رفتن قدرت تفکر و تأمل را در پی دارد و رعایت آن می تواند از بسیاری ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری کند.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در ایران اسلامی تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه راه های مختلفی وجود دارد، از جمله این که همه دستگاه‌ها موضوع حجاب و عفاف را در اولویت برنامه‌های خود قرارداده و روش‌های اجرایی و ضوابط خاص در مورد پوشش و نوع لباس را ابلاغ کنند.

 

وی با اشاره به این که دولت ها نقش بسیار مهمی در نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بر عهده دارند، افزود: دولت ها به همان نسبتی که برای رفاه و معیشت زندگی مردم وظیفه دارند به همان نسبت هم برای مسائل اخلاقی و رفتاری جامعه تکلیف مهمی بر عهده دارند./950/ت302/ب1

ارسال نظرات