۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۷۶۵۸۰

ارائه مشاوره حفظ قرآن در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) از ارائه خدمات مشاوره ای روش حفظ قرآن کریم با حضور اساتید و کارشناسان مجرب در کنار دوره هایی آموزشی این مرکز خبر داد.
حجت الاسلام مشرف

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها حجت الاسلام مشرف درباره دوره های آموزشی مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر گفت: دوره های آموزشی این مرکز در سه بخش قرائت، حفظ و معارف قرآن و حدیث برگزار می گردد.

 

مدیر مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) افزود: در دوره قرائت قرآن، کلاس های روخوانی، کارگاه روانخوانی، دوره آموزشی تجوید عمومی و تخصصی، کارگاه عملی تجوید، دوره آموزشی صوت و لحن و فنون قرائت قرآن، ترتیل خوانی، اذان و تواشیح و همخوانی و تصحیح قرائت نماز برگزار می گردد.

 

وی با اشاره به برگزاری دوره های حفظ سه ساله و پنج ساله قرآن کریم درمرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) اظهارداشت: برگزاری دوره های حفظ ویژه محصلین و شاغلین از دیگر دوره های این بخش آموزشی مرکز قرآن و حدیث می باشد که بر این اساس، محصلان و شاغلان علاقه مند به حفظ قرآن کریم در این دوره های حفظ شرکت می کنند تا بتوانند در کنار درس و کار، به حفظ روشمند و درست قرآن بپردازند.

 

حجت الاسلام مشرف ادامه داد: برای کسانی که به دنبال حفظ تعدادی از سوره های خاص قرآن هستند که به تعبیری، مبتلابه بوده و پاداش زیادی برای قرائت آنها ذکر شده یا در زیارات و مواقع خاص مطرح شده است، دوره حفظ سور منتخب برگزار می شود که شامل جزء 30 و سوری به اندازه یک جزء از قرآن کریم می باشد.

 

وی به برگزاری دوره های تثبیت حفظ قرآن کریم در مرکز قرآن و حدیث اشاره و عنوان کرد: افرادی هستند که در گذشته حفظیاتی داشته اند ولی به دلیل اشکالاتی که در مسیر حفظ یا اشتغالات زندگی، آمادگی لازم را برای حفظیات خود ندارد، با شرکت در این دوره، حفظیاتشان را بازسازی و تثبیت می کنند.

 

مدیر مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) یادآورشد: به دلیل اطلاعات کافی دادن به کسانی که در عرصه حفظ قرآن وارد می شوند، مشاوره حفظ از سوی کارشناسان مرکز قرآن و حدیث ارائه می گردد تا روش حفظ و نحوه ورود درست دراین عرصه به آنها ارائه شود.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دوره حفظ نهج البلاغه نیز در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) برای علاقه مندان برگزار می شود. البته حفظ این کتاب شریف، در سه بخش حفظ حِکم و مواعظ، حفظ نامه ها و حفظ خطبه ها انجام می گیرد./1323/د102/ی

ارسال نظرات