۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۷۶۶۰۵
دبیر علمی همایش خبر داد؛

ارسال 100 مقاله به دبیرخانه همایش گرامیداشت سالروز سفر رهبر انقلاب به آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری زسا ـ دبیر علمی همایش گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به آذربایجان‌شرقی از ارسال 100 عنوان مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و گفت: از میان مقالات ارسالی، 30 عنوان مقاله از سوی کمیته داوری به عنوان مقالات برتر انتخاب شده‌اند که از میان آنها نیز 10 عنوان مقاله به صورت شفاهی در روز برگزاری همایش ارائه می‌شود.
همايش گراميداشت سالروز سفر رهبري به آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دکتر میکائیل جمالپور، دبیر علمی همایش «گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری، به آذربایجان‌شرقی» امروز در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از فعالیت های کمیته علمی این همایش پرداخت و اظهار داشت: از میان مقالات ارسالی، 30 عنوان مقاله از سوی کمیته داوری به عنوان مقالات برتر انتخاب شده‌اند که از میان آنها نیز 10 عنوان مقاله به صورت شفاهی در روز برگزاری همایش ارائه می‌شود.


وی با بیان این‌که مقالات منتخب این همایش در قالب کتاب و ویژه‌نامه چاپ شده و در اختیار شرکت کنندگان در همایش و مراکز علمی و فرهنگی استان و کشور قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: سخنران اصلی این همایش آیت‌الله محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری و دکتر صلاحی، رییس اتحادیه دانشمندان جهان اسلام است.


جمالپور با بیان اینکه این همایش به مدت یک روز در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می‌شود، اظهار کرد: با توجه به برگزاری انواع همایش‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی که در مراکز آموزشی، دانشگاهی و حوزوی برگزار می‌شود آنچه که اهمیت دارد ماندگار کردن آثار، نتایج و خروجی‌های همایش هاست چرا که شرکت کنندگان در همایش‌ها افراد محدودی هستند.


دبیر علمی همایش اظهار کرد: با هدف بیان نقطه نظرات و ایده‌های شرکت کنندگان در این همایش، برگزارکنندگان آن تصمیم گرفته‌اند که با انتشار نتایج همایش در قالب کتاب و ویژه‌نامه در مراکز علمی،حوزوی، فرهنگی و دانشگاهی در راستای ماندگار کردن نتایج همایش کوشا باشند.


وی گفت: نقش سفرهای استانی مقام معظم رهبری در تبیین و تحکیم وحدت ملی، تبریز و آذربایجان از منظر رهبری، نقش آیت‌الله مجتهد شبستری در شکل‌گیری حماسه 8 دی، شاخصه‌ها و مؤلفه‌های مدیریتی مقام معظم رهبری در مدیریت بحران‌ها و نقش روحانیت آذربایجان‌شرقی در شکل‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی از مهم‌ترین محورهای این همایش هستند.


دبیر علمی همایش گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: یکی از اهداف برگزاری این همایش، تجلیل از خدمات و زحمات آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در استان آذربایجان‌شرقی و رونمایی از کتاب‌های وی با عناوین ولایت فقیه، سبک زندگی، تفسیر سوره حمد و اخلاص و مجموعه خطبه‌های تدوین شده است.


گفتنی است، نخستین همایش گرامیداشت سفر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای به استان آذربایجان‌شرقی، پنجم مرداد ماه سال‌جاری در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می‌شود./853/پ202/ح

ارسال نظرات