۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۲۷۶۶۰۹
استاد حوزه علمیه بیرجند:

هر گونه تفرقه و اختلاف در کشورهای اسلامی موجب نفوذ تروریسم و فتنه‌افروزی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بیرجند با اشاره به این که آمریکا با اقدامات خود جهان عرب و اسلام را هدف قرار داده است، گفت: امروز تروریسم در منطقه در کمین یک فرصت برای نفوذ و فتنه افروزی در خاورمیانه است و اگر این کشور های اسلامی گرفتار اختلافات داخلی باشد، این فرصت را در اختیار گروه‌های تکفیری قرار داده‌اند.
تروريسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام علی سبزواری، استاد حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند ظهر امروز در مهدیه بیرجند در جمع مردم با اشاره به این که داعش و جبهه النصره را آمریکا و انگلیس تأسیس کرده‌اند، افزود: در عین حال همین کشورها دشمن این گروهک های تروریستی معرفی می شوند.

وی افزود: آمریکا و انگلیس سلاح های این گروهک ها را تأمین می کنند و برای این گروهک‌های تروریستی نیرو از سراسر جهان فراهم می‌کنند.


استاد حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند با اشاره به این که استکبار در طول تاریخ به فکر تصرف سرزمین های دیگر بوده است، گفت: ابتدا استکبار با استعمار وارد کشورها می شد و سرمایه و منابع ملی کشوره را تصرف می کرد، بعدا به بهانه آباد کردن سرزمین ها به کشورهای مظلوم حمله می کرد و در حال حاضر با تکنولوژی می خواهد جهان را به تصرف در آورد.

وی آمریکا را شیطان اکبر دانست و تصریح کرد: آمریکا در عین حال که شیطنت می کند خود را خیر خواهترین کشور برای جهان می داند.

حجت الاسلام سبزواری ادامه داد: آمریکا به بهانه این که می خواهد آرامش جهان را تأمین کند اجازه دست یابی ایران را به انرژی هسته ای نمی دهد در عین حال که خود بزرگ‌ترین مراکز هسته ای نظامی را دارد.

وی با بیان این که آمریکا از کانال تکنیک و فن آوری می خواهد بر جهان مسلط شود، افزود: امریکا اجازه نمی دهد کشورهای دیگر به فن آوری دست یابند وجلوی دست یابی کشورها را به صنعت و تکنولوژی می گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه بیرجند آمریکا را دشمن همه ادیان و دشمن اصلی پیامبر و اسلام دانست و اظهار کرد: استکبار چشم طمع به کشورهای اسلامی دوخته و کینه و دشمنی با اسلام را در دل دارد.

وی با اشاره به این که آمریکا با اقدامات خود جهان عرب و اسلام را هدف قرار داده است، گفت: امروز تروریسم در منطقه در کمین یک فرصت برای نفوذ و فتنه افروزی در خاورمیانه است و اگر این کشور های اسلامی گرفتار اختلافات داخلی باشد، این فرصت را در اختیار گروه‌های تکفیری قرار داده اند.

حجت الاسلام سبزواری با اشاره به جنایات عربستان در یمن، افزود: کشوری که ادعا می‌کند قطب اسلام است و از مقدسات دفاع می‌کند، امروز خود بر ملت‌های مظلوم و بی‌دفاع یورش برده و دست به جنایت می‌زنند و همه این اعمال را آمریکا و اسرائیل پشتیبانی می‌کنند.

وی با بیان این که وحدت و مقاومت مردم یمن در برابر آل سعود به طور قطع پیروزی آنها را در پی‌خواهد داشت، گفت: آل سعود در راستای تحقق اهداف خود و هم‌پیمانانش دست به اقدامات شوم و ددمنشانه‌ای زده که محکوم است و آن ها در مسیر سیاست های ایادی استکباری حرکت دارند.

استاد حوزه با اشاره به این که در کشور یمن جنایات غیرانسانی، کشتار و جنایات بی رحمانه ای صورت می گیرد که باید اهتمامی ارزنده در راستای مقابله با آنان وجود داشته باشد، افزود: این جنایات گسترده در سایه سکوت مجامع بین المللی و حقوق بشری صورت می گیرد که نباید این گونه باشد./968/پ202/ح

ارسال نظرات