۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۷۶۶۱۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مساعدت 115 میلیارد ریالی مردم استان آذربایجان شرقی به نیازمندان، ارسال 192 اثر از آذربایجان شرقی به جشنواره تولیدات حوزه هنری و برگزاری هفته فرهنگی تبریز در اصفهان از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموع کمک‌های جمع آوری شده کمیته امداد استان در جشن رمضان تاکنون 115 میلیارد ریال بوده است و درآمد حاصل از این جشن برای نیازهای مددجویان تحت پوشش این نهاد صرف می شود.


وی با بیان این‌که با مساعدت خیرین در طول ماه مبارک رمضان 128 هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در 624 مسجد اطعام شدند، ادامه داد: در این ماه مبارک 8 هزار و 334 حامی نیکوکار 7 هزار و 382 یتیم و خانوار نیازمند تحت حمایت را در قالب طرح های اکرام، محسنین، طاها، شفا، کوثر و رضوان زیر چتر حمایتی خود قرار دادند.


دشتی با اشاره به این‌که در این ماه مبارک 1805 حامی در قالب طرح اکرام از 1611 یتیم و 4 هزار و 988 حامی نیز در طرح محسنین از 4 هزار و 144 فرزند نیازمند خانوار حمایت کردند افزود: 516 خیر نیز در قالب طرح کوثر  برای تأمین جهیزیه 178 نوعروس نیازمند مساعدت کرده اند.


وی از تأمین هزینه های درمانی 444 بیمار نیازمند در قالب طرح شفا خبر داد و با اشاره به مساعدت 2 میلیارد و 526 میلیون ریالی خیرین به نیازمندان در طرح مفتاح‌الجنه اظهار کرد: خیرین نیکوکار در طول ماه مبارک رمضان از 4 هزار و 555 خانوار مددجوی تحت حمایت این نهاد بازدید کردند.


دشتی از توزیع 10 هزار کیسه سبد غذایی در قالب طرح همیان مولا در طول ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: خیرین نوع‌دوست استان در قالب این طرح بیش از 6 میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی با بیان اینکه مردم روزه دار استان در روز جهانی قدس 145 میلیون ریال به مردم مظلوم فلسطین کمک کردند، یادآور شد: همچنین مردم نوع‌دوست استان 310 میلیون ریال به مسلمانان یمن مساعدت کرده‌اند.


192 اثر از آذربایجان شرقی به جشنواره تولیدات حوزه هنری ارسال شد

حسن میلانی، رییس حوزه هنری استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 153 اثر در بخش های مختلف هنرهای تجسمی همچون نقاشی، نگارگری، کاریکاتور، عکاسی، طراحی، خوش نویسی، حجم، تصویرسازی، گرافیک، پژوهش تجسمی به این جشنواره ارسال شده است.


وی با بیان اینکه 15 اثر نیز در بخش هنرهای تصویری به جشنواره فوق ارسال شده، اضافه کرد: از این تعداد 10 مورد فیلم داستانی، دو مورد فیلم مستند و سه اثر پویانمایی است. در بخش های آفرینش های ادبی و موسیقی نیز به ترتیب هشت و شش اثر شامل کتب تالیفی، شعر و داستان، آلبوم و قطعات تولیدی به چهارمین جشنواره تولیدات مراکز استانی حوزه هنری ارسال شده است.


وی با بیان این‌که در بخش نمایش سه اثر به جشنواره فوق ارسال شده، گفت: از این سه اثر، یک اثر پژوهش و دو اثر شامل نمایش صحنه ای و میدانی است. یک اثر نیز در بخش فرهنگ و مطالعات پایداری به این جشنواره ارسال شده که شامل کتاب تدوینی و تاریخ شفاهی دفاع مقدس است.


وی اظهار کرد: در بخش محصولات فرهنگی نیز شش اثر به چهارمین جشنواره تولیدات مراکز استانی حوزه هنری ارسال شده که شامل نشریات فرهنگی هنری، یادنامه ها، گزارش های عملکرد و ویژه نامه هاست.


گفتنی است، چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری هفت تا 9 مهرماه سال جاری در اصفهان برگزار می شود.

 

برگزاری هفته فرهنگی تبریز در اصفهان
حجت الاسلام احمدحمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز از برگزاری هفته فرهنگی تبریز در اصفهان  در هفته اول شهریور ماه سالجاری خبر داد و گفت: توسعه ارتباطات فرهنگی، معرفی جاذبه‌های گردشگری و  معرفی فرهنگ وهنر تبریز و همچنین معرفی مفاخر و مشاهیر تبریز از اهداف مهم برگزاری هفته فرهنگی تبریز در اصفهان، است.


وی با یادآوری اشتراکات فرهنگی دوشهر تبریز و اصفهان به عنوان دو شهر تاثیرگذار در تاریخ و فرهنگ اسلام و تشیع، گفت: بهترین راه توسعه همکاری‌های دوجانبه، تکیه بر قابلیت‌ها و اشتراکات شهرها و ارتقای تعامل شهروندان است.


معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: هفته فرهنگی تبریز در اصفهان، با حضور مسؤولان شهری تبریز و اصفهان و تعدادی از هنرمندان در هفته اول شهریورماه در مراکز مختلف  فرهنگی شهر اصفهان برگزار خواهد شد.


نمایشگاه خانه ایرانی کالای ایرانی در منطقه آزاد ارس برگزار شد

علی اکبر جعفری، مدیر روابط عمومی مجتمع بین المللی ستارخان ارس گفت: اولین نمایشگاه لوازم خانگی تولید شده در داخل کشور با عنوان خانه ایرانی، کالای ایرانی در مجتمع تجاری و رفاهی ستارخان ارس برپا شد.


وی با بیان این‌مع نمایشگاه خانه ایرانی کالای ایرانی در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری و تاکید بر عرضه و مصرف تولید داخل کشور در منطقه ازاد صنعتی، تجاری و اقتصادی ارس برپا شد، افزود: این نمایشگهاه در طبقه سوم مجتمع بین المللی ستارخان ارس در 17 غرفه و مساحت یکهزار و 500 متر مربع برگزار شد.


جعفری با بیان این‌که در این نمایشگاه انواع لوازم خانگی، مبلمان، لوستر و فرش با تخفیف ویژه عرضه شده است، گفت: این نمایشگاه با حضور معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ارس و در پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری در اردیبهشت ماه سالجاری مبنی بر لزوم حمایت از تولید کننده های داخلی، نهادینه سازی فرهنگ مصرف کالای ایرانی و کمک به اقتصاد ملی برپا شد./853/پ203/ح

ارسال نظرات