۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۲۷۶۶۴۷
امام جمعه اهر:

وهابیت مانع اصلی تحقق وحدت اسلامی در جهان است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این که وهابیت سوغات نامبارک استکبار و استعمار برای کشورهای اسلامی است، گفت: وهابیت مانع اصلی تحقق وحدت اسلامی در جهان است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام ناصر حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع از سوی وهابیت اظهار داشت: فرقه ضاله وهابیت با تخریب نمادهای مسلمانان به ویژه شیعیان در کشورهای اسلامی به دنبال ترویج اسلام آمریکایی در منطقه است.


وی با بیان این‌که وهابیت سوغات نامبارک استکبار و استعمار برای کشورهای اسلامی است، خاطرنشان کرد: وهابیت امروز با تفکرات غلط افراطی از دین و تفسیر به رأی از آیات و احکام قرآنی به دنبال ترویج اسلامی است که هیچ‌گاه با اسلام ناب محمدی مطابق نیست، اسلامی که وهابیت دم از آن می زند، تنها منافع مستکبران غربی را تأمین می کتد.


حجت الاسلام حاجی‌زاده افزود: وهابیت تنها عامل آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس در منطقه محسوب می شود، چنانکه امروز شاهد جنایات و کشتار مردم مسلمان یمن از سوی رژیم آل سعود هستیم، باید اذعان داشت که وهابیت مانع اصلی تحقق وحدت اسلامی در جهان محسوب می شود.


امام جمعه اهر با تأکید بر این‌که تخریب قبور شریف ائمه بقیع تنها گوشه‌ای از جنایات این فرقه ضاله است، ادامه داد: عربستان تاکنون هیچگونه دستاوردی از حمله به یمن نداشته و با تحمیل این جنگ بر مردم فقیر یمن هر روز شاهد کشته شدن صدها نفر از ملت مسلمان این کشور هستیم.


وی با اشاره به این‌که نخستین تخریب قبور مطهر ائمه‌ بقیع به دست وهابیان سعودی در سال 1220 هجری یعنی زمان سقوط دولت اول سعودی‌ها از سوی حکومت عثمانی رخ داد، گفت: پس از این واقعه‌ با سرمایه‌گذاری شیعیان، مرقدهای تخریب‌ شده به زیباترین شکل بازسازی‌ و با ساخت گنبد و مسجد، بقیع به یکی از زیباترین مراقد زیارتی مسلمانان تبدیل‌ شد.


حجت الاسلام حاجی زاده ادامه داد: دردناک‌ترین حادثه تاریخ معاصر به هشتم شوال سال 1344 و پس از روی‌ کار آمدن سومین حکومت وهابی عربستان است؛ سالی که وهابیان به فتوای سران خود مبنی بر اهانت و تحقیر مقدسات شیعه، مراقد مطهر ائمه و اهل‌بیت را برای دومین بار مورد هجوم وحشیانه‌ خود قرار دادند.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی افزود: وهابیت در سال 1343 هجری قمری در مکه گنبدهای قبر حضرت عبدالمطلب(ع)، ابی‌طالب(ع)، خدیجه(ع) و زادگاه پیامبر(ع) و فاطمه زهرا(س) و «خیزران» عبادتگاه سری پیامبر (ع) را با خاک یکسان کردند و در جده نیز قبر «حوا» و دیگر قبور را تخریب کردند. در مدینه نیز گنبد منور نبوی را به توپ بستند ولی از ترس مسلمانان، قبر شریف نبوی را تخریب نکردند.


وی تخریب قبر حضرت حمزه(ع) و شهدای احد، مرقد حضرت عبدالله و آمنه پدر و مادر پیامبر(ع) و دیگر قبور را از دیگر نمونه‌های جنایات وهابیت دانست و گفت: وهابیان به کربلا نیز حمله کردند و ضریح مطهرحضرت امام حسین(ع) به همراه اشیاء نفیس حرم مطهر را به غارت بردند اما موفق به غارت حرم مطهر حضرت علی(ع) در نجف شدند./935/ت302/ح

ارسال نظرات