۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۷۶۶۹۸
با هدف تربیت مبلغ زبان‌دان صورت می گیرد؛

برگزری دوره آموزشی مکالمه زبان های خارجی از سوی مؤسسه علامه مجلسی اصفهان

خبرگزاری رسا ـ مؤسسه آموزش عالی حوزی علامه مجلسی(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان دوره آموزشی مکالمه زبان های خارجی را با هدف تربیت مبلغ زبان‌دان برگزار می کند.
عبدالمجيد خطيب

عبدالمجید خطیب، معاون آموزش و تهذیب مؤسسه آموزش عالی حوزی علامه مجلسی(ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان این‌که مؤسسه آموزش عالی حوزی علامه مجلسی(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان دوره آموزشی مکالمه زبان های خارجی را با هدف تربیت مبلغ زبان‌دان برگزار می کند. گفت: این دوره اختصاص به طلاب برادر دارد که می توانند از تاریخ 24 مرداد الی 10 هریور 1394 با مراجعه به سایت مرسلات به نشانی www.Morsalat.ir  آمادگی خود را برای حضور در دوره آموزشی مکالمه زبان های خارجی ثبت کنند.

 

وی از برگزاری دوره های آموزشی برای زبان های انگلیسی، عربی، فرانسوی، اسپانیایی و چینی خبر داد و گفت: برای زبان عربی گواهی اشتغال به پایه سه و برای سایر زبان ها اشتغال به پایه پنج حوزه علمیه الزامی است.

 

خطیب تصریح کرد: ظرفیت پذیرش محدود است و متقاضیان فقط قادر به انتخاب یک زبان هستند و تحصیل به صورت هم زمان در دو زبان خارجی مقدور نیست.

 

وی با بیان این که دوره های آموزشی در گروه زبان های خارجی به دو صورت عادی و ویژه ارائه می شود، گفت: منظور از دوره عادی، دوره ای است که در 12 ترم و به صورت روزانه 1 جلسه به مدت 2 ساعت آموزشی و در حدود 2 سال برگزار می شود.

 

معاون آموزش و تهذیب مؤسسه آموزش عالی حوزی علامه مجلسی(ره) اظهار داشت: دوره ویژه فقط شامل زبان های عربی و انگلیسی است و این دوره، دوره ای است که در 12 ترم به صورت روزانه 2 جلسه متوالی به مدت 4 ساعت آموزشی و در حدود 1 سال برگزار خواهد شد.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که زبان آموزان متقاضی شرکت در دوره عادی و ویژه در دو ترم اوّل به صورت مشترک مشغول به تحصیل می شوند، افزود: از شرایط شرکت در دوره ویژه، کسب امتیاز لازم علمی در ترم های اول و دوم و همچنین تأیید علمی مدیر گروه زبان های خارجی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان است.

 

خطیب در ادامه به تشریح امتیازات دوره پرداخت و گفت: ارائه مدرک پایان دوره، حمایت علمی، آموزش های مرتبط با علوم اسلامی و در اولویت قرار گرفتن معرفی به مراکز اعزام مبلغ به خارج از کشور پس از اتمام دوره از اهم امتیازات دوره است.

 

وی تأکید کرد: با توجه به نیاز بیشتر به مبلغ در زبان های چینی، فرانسه و اسپانیایی و استقبال کمتر از این زبان ها، گروه زبان های خارجی مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) حمایت ویژه ای از دانش پژوهان این گروه زبان ها به عمل خواهد آورد.

 

معاون آموزش و تهذیب مؤسسه آموزش عالی حوزی علامه مجلسی(ره) با بیان این که در این مرکز در حال حاضر حدود 400 دانش پژوه زبان های خارجی به فراگیری پنج زبان بین المللی مشغول اند، گفت: ثبت نام ورودی کلیه زبان ها تا 10 شهریور ماه 1394 ادامه خواهد داشت و پس از برگزاری آزمون ورودی، پذیرفته شدگان از نیمه شهریور ماه آغاز به تحصیل خواهند کرد.

 

وی یادآور شد: طلاب و مبلغانی که قصد ثبت نام در دوره را دارند، باید هدفشان از یادگیری زبان را مشخص کنند تا بتوانند تا پایان دوره با جدّیت به کار خود ادامه دهند. و هدف کلان، تبلیغ دین مبین اسلام در عرصه های بین المللی است.

 

خطیب مکالمه روان به زبان های خارجی را از ملاک های موفقیت یک زبان دان دانست و تصریح کرد: مباحثه به زبان خارجی یکی از راه های تقویت مکالمه و تسلط به زبان است و برای یک مبلغ فراگیری زبان باید همراه با آشنایی با شبهات روز جامعه هدف باشد تا بتواند به طور شایسته ای به تکلیف خود عمل و در عرصه های بین المللی نیز اثرگذار باشد.

 

وی با بیان این که در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان دو جلسه کرسی آزاد اندیشی آسیب ها و ضرورت های آموزش زبان های خارجی در حوزه علمیه برگزار شده است، گفت: یکی از آسیب های فراگیری زبان خارجی این است که برخی از طلاب بعد از فراگیری، حرفه مترجمی و استاد زبان بودن را اصل کار خود قرار می دهند در صورتی که طلاب باید تبلیغ دین مبین اسلام و شیعه را با ترجمه مقالات مرتبط، سخنرانی و استاد زبان با هدف آموزش های دینی اصل قرار دهند.

 

خطیب در پایان با بیان این که تعدادی از اساتید مطرح کشور در زمینه زبان خارجی در حوزه تدریس و ترجمه از طلبه های حوزه علمیه اصفهان هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز حوزه علمیه اصفهان به طلبه های مسلط به زبان های خارجی در زمینه ترجمه و تدریس، مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با فراهم کردن امکانات و زمینه مورد نیاز برای تحصیل و یادگیری هرچه بهتر، از کلیه طلاب واجد شرایط برای ثبت نام در دوره ها دعوت به عمل می آورد./939/ت302/ح

ارسال نظرات