۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۲۷۶۷۰۹
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار:

موقوفه آخوند ملا حیدر خوانسار احیا شد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار در راستای احیای موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفین نیک اندیش اقدام به احیای موقوفه آخوند ملاحیدر خوانسار نمود.
وقف

به گزارشخبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار در راستای احیای موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفین نیک اندیش اقدم به احیای موقوفه آخوند ملاحیدر خوانسار کرده است.



وی در ادامه تصریح کرد: این موقوفه در خیابان اصلی خوانسار واقع در منطقه چشمه آخوند است که طی قراردادی با بخش خصوصی این موقوفه از حالت منفعل به یک موقوفه فعال تبدیل می شود و زمینه را برای عمل نیت واقف محیا می کند.



رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار در ادامه افزود: این موقوفه یک زمین به مساحت 140 متر مربع است که با مشارکت بخش خصوصی در حال حاضر یک زیر زمین و چهار باب مغازه تجاری در همکف این زمین ساخته شده است.



حجت الاسلام نصیر الاسلامی در ادامه بیان کرد: قرار است تا دو طبقه دیگر نیز به عرصه این مقوفه در آینده اضافه شود و اکنون با گذشت چند ماه از آغاز عملیات اجرایی این پروژه سفت کاری این ساختمان به اتمام رسیده است.

 


وی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از یک میلیارد ریال در این پروژه توسط بخش خصوصی هزینه شده است و امید است که تا پایان تابستان فاز اول این پروژه به بهره برداری برسد.



رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار در پایان عنوان کرد: با بهره برداری از این موقوفه اداره اوقاف و امور خیریه می تواند مطابق با وقف نامه ای که توسط واقف خیر اندیش آن تنظیم کرده است عواید حاصل از این موقوفه جهت ترویج و گسترش قرآن کریم صرف می شود./939/د102/ح

ارسال نظرات