۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۲۷۶۷۵۳
امام جمعه آمل:

مسؤولان پیشرفت کشور را براساس اقتصاد مقاومتی ترسیم کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب با بیان این که هرگز نباید به دشمن اعتماد کرد، گفت: مسؤولان ضمن این که با دشمن مذاکره می کنند مراقب بوده و اساس پیشرفت کشور را بر اقتصاد مقاومتی بگذارند.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل امروز در دیدار جمعی از مردم و مسؤولان شهرستان آمل به وفاداری انسان به عهد و پیمان خویش نسبت به خداوند اشاره کرد و گفت: آفرینش و خلقت انسان طوری است که در فرد دینداری نهادینه شده و اگر همین فرد تحت شرایط ابتذال و انحراف جامعه قرار گیرد به فرد بیماری تبدیل می شود.


حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که ذات انسان دینداری است، افزود: خداوند هدایت در نهاد انسان را قرار داده است که اگر در مقابل امواج سخت دنیایی قرار گیرد بتواند خود را حفظ کرده و براساس دین حرکت کند.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: خداوند از انسان عهد گرفت که تحت تأثیر شیطان و برنامه های او قرار نگیرد بلکه در مسیر بندگی خدا و دینداری باشد.


 امام جمعه آمل با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب با بیان این که هرگز نباید به دشمن اعتماد کرد، خاطرنشان کرد: اعتماد به دشمن یعنی اعتماد به گرگی که در لباس گوسفند است و بصیرت سیاسی و کیاست مدیریتی اقتضا می کند مسؤولان ضمن این که با دشمن مذاکره می کنند مراقب باشند و اساس پیشرفت کشور را بر اقتصاد مقاومتی بگذارند.


 حجت الاسلام رحمانی آملی افزود: آمریکا، انگلیس و رژیم اشغالگر قدس زمانی دوست ما می شوند که جوهره اسلام و انقلاب از ما گرفته شود که لازم است خطوط قرمز در توافق هسته ای رعایت شود و همه مسؤولان دقت ویژه به این امور داشته باشند.


 امام جمعه آمل با بیان این که آمریکا و رژیم اشغالگر قدس بنای آشوب و ایجاد بحران در منطقه را از نظر سیاسی و فرهنگی دارند، افزود: این نشان می دهد که آن ها با نظام و انقلاب ما مخالف هستند و مسؤولان نظام و مردم ایران آماده و آگاه باشند که هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی تنها نقشه راه نجات ایران است و در این مسیر همگان باید برای رسیدن به موفقیت تلاش کنند.


 وی با محکوم کردن سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) از سوی وهابیون و آل سعود، خاطرنشان کرد: این وهابیون چند بار به بقیع، کربلا و مراکز مذهبی اسلامی حمله کردند و قبور مطهر و مکان‌های مذهبی اسلامی را تخریب کردند که جوهره وهابیت و آل سعود اجرا کردن منویات جهان سلطه در سرزمین های اسلامی است.


امام جمعه آمل با اشاره به سالروز برپایی نخستین اقامه نماز جمعه در کشور، تصریح کرد: نماز جمعه یکی از نعمات الهی است که خداوند نصیب مومنان می‌کند و در واقع هدیه خدا در روز جمعه برای مومنان است.

 

 وی یادآور شد: نمازجمعه در زمان ظهور امام زمان(عج) بر مسلمانان واجب می‌شود، اما در زمان غیبت ایشان برخی فقه‌ها نماز جمعه را واجب و برخی هم مستحب می‌‌دانند، اما احتیاط این است که این مهم به جماعت خوانده شود که ثواب بسیار دارد.


 امام جمعه آمل گفت: آیین عبادی سیاسی نمازجمعه سبب می‌شود بصیرت سیاسی در مؤمنان متحد و انقلابی رشد کند و مایه وحدت و همگرایی در جامعه شود.


 حجت الاسلام رحمانی آملی با قدردانی از تلاش شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و گرامیداشت یاد و خاطره با شهدای محراب، افزود: نماز جمعه منشأ خدمات زیادی برای کشور بوده است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات